Çalışan Tatmini - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Çalışan Tatmini


kilinc
Yeni Üye

Toplam 13 yazı
11/09/2006 :  17:58:21   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Çalışan tatmini ve bununla birlikte dolaylı olarak müşteri tatminini sürekli bir hale getirmek kurumsallaşma çalışmalarında atılacak önemli adımlarda biridir. Çalışanları memnun kılmadan müşterileri mutlu etmeye çalışmak işletmeyi bir noktada tıkanıklığa ***ürecektir. Bu konuda atılması gereken en önemli adım ise çalışanların motivasyonunu yükseltmek ve korumaktır. Bunu sağlamanın birçok yolu vardır. Ama bunlar tek başına değil birarada uygulanırsa sonuç alınabilir.

Bu yönde yapılan bir çalışmada motivasyonun iki etmeni olduğu görülmüştür. Bunların ilki sürdürme etmenleridir. Bu, çalışanlara ödenen ücret, çalışma şartları, ast-üst ilişkileri, iş güvencesi gibi unsurlar olmakla birlikte çalışanların motive edilmesinden çok işini sürdürmesini sağlar. Organizasyon yapısının, görev tanımlarının ve sorumluluklarının, işin gerektirdiği niteliklerin belirlenmesi zaten tüm işletmelerin oluşturması gereken temel unsurlardır. Bu etmen iyi derecede sağlanamazsa işletme içinde devamlı bir hoşnutsuzluk, gerginlik, tatminsizlik ortamı oluşacaktır.

Bir diğer etmen ise motive edici etmenlerdir. Bunlar işletmenin çalışana verdiklerinden çok çalışanın kendi elde ettikleri ile tatmin olmasıdır. Sürdürme etmenleri oluşturulmadan motive edici etmenlerin sağlanmasının pek işe yaramayacağının ise altını çizmekte fayda vardır.

Bir yöneticinin sabahları çalışanlarını gülümseyerek selamlamasından tutun belirlenecek performans kriterlerine göre verilebilecek manevi ödüller, iş başındaki çalışanın daha iyiye ve kolaya yönelik çözümlerini bir öneri sistemiyle yönetime duyurabileceği ortam oluşturması, çalışanların hem motivasyonunu arttırmakta hemde işletmeyi daha çok sahiplenmelerini sağlamaktadır. Ülkemizdeki şirketlerden büyük bir çoğunluğunun çalışan sayısı 10-50 arasında olduğunu düşünürsek, çalışanların motivasyonunu yükseltmek, işletmeyi aileleri gibi görebilmelerini sağlamak aslında zor bir şey değildir. Yeterki firma sahipleri bu konuda bilinçlendirilsin. Çalışanlar, işlerini ve işletmelerini sahiplendiklerinde bu, firmaya hem kalite hem de müşteri memnuniyeti olarak geri dönecektir.

Sahipleri için işletmeleri tarif edilemeyecek kadar değerlidir. Tüm kazançlarını, birikimlerini sağlayan işletmelerinin çalışanları, bir aile gibi görülmelidir. 1900’lerin başındaki işletmecilik mantığı günümüzde geçerliliğini tamamen yitirmiştir. Uzun yıllar boyu emeklerle bugünlere gelen işletmelerin yöneticileri, çalışanları makine olarak değil sorunlarıyla, sevinçleriyle, aileleriyle birer insan olarak görenlerdir.

İş hayatımız tüm özel hayatımızı etkiler. Hatta bazen mesai arkadaşlarımızla, ailelerimizden daha fazla beraber oluruz. Çoğumuz sosyal hayatlarımızı bile iş arkadaşlarımızla birlikte paylaşırız. Japon işletmelerinde çalışanlar, aileleriyle işe alınmış sayılır. Aileler birbiriyle tanışır, kaynaşır ve işletmenin çatısı altında büyük bir aile oluşturulur. Bu grup, varlığını sürdürebilmek için beraber çalışır, sıkıntılara göğüs gerer. İşletmenin varlığı onların geleceklerini oluşturur. Bu yüzden kendi işletmelerini sömürmeyi düşünmezler hiçbir zaman.

İnsanların birçoğu işlerini sadece para kazanmak için yapmamaktadır. Bazılarımız, işimizle ilgili olarak paradan daha önemli değerler, inançlar, amaçlar taşımaktayız. İnsanların çalışma şevkini arttırmak, onları kazanmaktan geçer. “Ben filanca işletmenin çalışanıyım” derken işletmemizle yücelmek ve onu sahiplenmek, sadece para için çalışmadığımızı gösterir.

Yönetim, öncelikle işletmenin stratejik planlarını yapmalıdır. Çalışanların destekçisi olduğunu gösteren, firmanın hedeflerini, amaçlarını, gelmek istediği yeri çalışanlarıyla paylaşan ve hedeflere ulaşıldığında onlara başarıyı tattıran yöneticiler, “iç müşterilerinin” tatmininde önemli yol katederler.

Kesin olan bir şey vardır ki başarılı işletmelerin çoğunluğu, işini iyi yapan, yaptığı işten hoşlanan, işinin önemiyle ve iş arkadaşlarıyla gurur duyan, yönetimin desteğini alan, işletmenin amaç ve hedeflerini sahiplenmiş, işletmenin amaçların kendi amaçlarıyla bütünleştirebilen çalışanlara sahip işletmelerdir. Müşterilerine hizmet vermekten gurur duyan bir çalışan kitlesi, firmaya daha fazla sadık ve memnun müşteriler kazandıracaktır. Şu unutulmamalıdır ki “Müşteri tatmini, çalışan tatmini ile başlar.”
Kılınç Orhan Erdemir

Kurumsal Yönetim ve İş Geliştirme Uzmanı

www.kurumsalsirket.com
koerdemir@gmail.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
13/09/2006 :  09:56:36 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Orhan Bey ,
Bu güzel yazınız için teşekkürler.Çok faydalı ve okumaktan çok keyif aldığım bir yazıydı.
Bu arada ek bilgi olarak vermek istiyorum.Son yapılan bir ankette;Aşağıdakilerden hangisi çalışma yaşamınızda sizi en çok motive eder? [Para, Yetki / Ünvan, Geleceğe Güven,
de GELECEĞE GÜVEN %35 'le en çok motive eden seçenek oldu.
Saygılarımla

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe
kilinc
Yeni Üye

Toplam 13 yazı
13/09/2006 :  10:17:03 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Mehmet Bey, nazik yorumunuz için çok teşekkür ederim. Umarım yüzeysel de olsa bir fikir vermesi bakımından okuyanlara faydalı olur.

Saygılarımla.
Kılınç Orhan Erdemir

Kurumsal Yönetim ve İş Geliştirme Uzmanı

www.kurumsalsirket.com
koerdemir@gmail.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.08 saniye.
09:53:04, 25 Nisan 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım