Ürettiğiniz ürünler çok iyi, müşterileriniz sunduğunuz ürün ve hizmetlerden; personeliniz işletmenizde çalışmaktan memnun. Siz de hakkınız olan parayı kazanıyorsunuz. Ama memnun olmayan birileri var. Onlar da rakipler! İster yanı başınızdaki iş yerinizde olsun, isterse Brezilya’da, sizin başardığınızdan daha iyisini yapmak üzere harıl harıl çalışıyor olacaklardır.
Bundan emin olun. Bir gün gelecek, sizin ürününüzü geçersiz hale getirecek bir şeyler yapacak, müşterilerin daha çok tercih edecek bir ürünü pazarınıza sunacaklardır. Onun için uğraşıyorlardır. Peki, onların yapacağını onlardan önce siz neden yapmıyorsunuz? Yani, ürününüzü geliştirin, farklılaştırın, yenileyin ve hatta başka bir ürüne dönün. Ve mevcut ürününüzü onlar öldürmeden siz öldürün; yenisine hayat verin. İşte bu iş ürün geliştirme işidir. Pek doğal olarak akşamdan sabaha yapılacak bir iş değildir. Sizin sorumluluğunuz arasındaki işlerin en önemlilerinden biridir. Bir işletmede en üst düzeydeki insan ürün geliştirme işini sahiplenmezse; diğer çalışanların olabilecek bütün üst yeteneklerine rağmen, başarı getirecek bir ürünün geliştirilemediği görülmektedir. Siz yönetici olarak bu işe başlarken izlemeniz gereken bazı yollar vardır. İşte kitapçığın kılavuzluk görevi burada başlasın ve karar vermenize yardıma çalışsın.
Ürün geliştirme süreci pazardan gelen bilgiler doğrultusunda yenilik yapma ihtiyacı ile başlar. Müşteri isteklerinin, rakibin ürünleri ile ilgili gözlemlerin ve yaptıklarına ait duyumların değerlendirmesi ile başlayan bu süreç, ürünü daha farklı hale getirmek için hayal kurulması ile devam eder. Bu hayaller arasında elde edilecek kâr mutlaka bulunmalıdır ama ürünün maliyetini, fiyatını ev satış adetlerine ait rakamları akıldan uzak tutma****…
Kaynak: İstanbul Sanayi Odası (İSO) Ürün Geliştirme Kılavuzu