Etkin Yöneticiyi Başarılı Kılan Özellikler - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Etkin Yöneticiyi Başarılı Kılan Özellikler


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
24/09/2008 :  10:29:03 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Etkin bir yöneticinin, bu terimin şimdilerde yaygın olarak kullanıldığı gibi karizmatik bir lider olması gerekmez. Örneğin, Harry Truman’ın, bir gram karizması yoktu, ama kendisi ABD tarihindeki en etkin baş yöneticilerden biriydi. Aynı şekilde, 65 yıllık danışmanlık kariyerimde birlikte çalıştığım şirket ve sivil toplum baş yöneticilerinin en iyilerinin bazıları da lider kalıbına uygun düşmüyordu. Ama kişilikleri, tutumları, değerleri, güçlü ve zayıf yanları bakımından dikkat çekiyorlardı. Dışa dönük kişilerden kendi kabuğuna çekilmiş kişilere, rahat davrananlardan kontrol meraklılarına, cömert kişilerden pinti kişilere kadar çok farklı insanlardı. Onları etkin kılan şey hepsinin de şu 8 ilkeyi izlemesiydi:

* ‘Yapılması gereken nedir?’ diye soruyorlardı.

* ‘Kuruluş için doğru olan nedir?’ diye soruyorlardı.

* Eylem planları geliştiriyorlardı.

* Kararların sorumluluğunu üstleniyorlardı.

* İletişimin sorumluluğunu üstleniyorlardı.

* Problemlerden çok fırsatlara odaklanıyorlardı.

* Üretken toplantılar yürütüyorlardı.

* Ben yerine, daha çok “biz” diye düşünüyor ve konuşuyorlardı.

İlk iki uygulama onlara ihtiyaç duydukları bilgiyi sağlıyordu. Sonraki dört uygulama bu bilgiyi etkin eyleme dönüştürmelerine yardımcı oluyordu. Son ikisi bütün kuruluşun kendisini sorumlu hissetmesini ve hesap vermek zorunda olduğunu düşünmesini sağlıyordu.

İhtiyaç Duyduğunu Bilgiyi Temin Edin
İlk uygulama yapılması gereken nedir diye sormaktır. Dikkat edin, soru, ‘Ben ne yapmak istiyorum?’ şeklinde değildir. ‘Yapılması gereken nedir’ diye sormak ve bu soruyu ciddiye almak, yönetimin başarısı açısından kritik önem taşır. Bu soruyu sormadaki yanlışlık, en yetenekli yöneticiyi bile başarısızlığa mahkum eder.

‘Yapılması gereken nedir?’ sorusunun yanıtı, her zaman birden fazla görev içerir. Ama etkin yöneticiler, kendilerini parçalara ayırmaz. Mümkünse tek göreve yoğunlaşırlar. En iyi çalışma günlerinde, bir hız değişmesi olduğunda çalışan kişiler büyükçe bir azınlık arasında yer alıyorlarsa, iki göreve birden yönelirler. Aynı anda ikiden fazla görevle uğraşırken etkin kalmaya devam eden bir yöneticiyle daha hiç karşılaşmadım. O nedenle, yapılması gereken nedir diye sorduktan sonra, etkin yönetici öncelikler belirler ve bunlara bağlı kalır. Bir baş yönetici için öncelikli görev şirketin misyonunu yeniden tanımlamak olabilir. Etkin yöneticinin ikinci uygulaması ‘Kuruluş için doğru olan bu mudur?’ diye sormaktır. Bu ikinci uygulama özellikle aile şirketlerindeki yöneticiler için ve en çok da insanlarla ilgili kararlar alırken önemlidir. Başarılı bir aile şirketinde, bir aile üyesi ancak kendisiyle aynı düzeydeki aile üyesi olmayan herkesten göz görülür ölçüde üstün olduğunda terfi ettirilir.

‘Kuruluş için doğru olan nedir?’ diye sormak, doğru olan kararın alınmasını garanti etmez. En parlak yönetici bile insandır ve yanlışlara, ön yargılara açıktır. Ama söz konusu soruyu sormamak kesinlikle yanlış kararın kapısını açar.

Bir Eylem Planı Yazın
Yöneticiler icracıdır; icraat yaparlar. Bilgi, eyleme dönüşmediği sürece yöneticilerin bir işine yaramaz. Ama eyleme atılmadan önce yöneticinin rotasını planlaması gerekir. Arzu edilen sonuçlar, olası kısıtlar, gelecekteki revizyonlar, kontrol noktaları ve zamanını nasıl kullandığına bağlı olarak ortaya çıkabilecek olgular üzerinde düşünmesi gerekir.

Birinci olarak, yönetici arzu edilen sonuçları, ‘Kuruluş önümüzdeki 1,5-2 yıl içinde benden hangi katkıları beklemelidir? Hangi sonuçlara kendimi bağlamalıyım? Hangi teslim tarihleriyle?’ sorularını sorarak tanımlar. Sonra eylemin kısıtları üzerine düşünür: ‘Bu eylem hattı ahlakimi? Kuruluş içinde kabul görür mü? Yasal mı? Kuruluşun misyonu, değerleri ve politikaları ile uyumlu mu?’ Olumlu yanıtlar, eylemin etkin olacağını güvencesi değildir. Ama bu kısıtların ihlal edilmesinin eyleme hem yanlış hem de etkisiz kılacağı kesindir.

Eylem planı bir taahhütten çok bir niyet açıklamasıdır. Sık sık revize edilmesi gerekir, çünkü her başarı yeni fırsatlar yaratır. Aynı şekilde her başarısızlık da. Aynı şey iş ortamındaki, pazardaki ve özellikle de kuruluş içindeki insanlardaki değişiklikler içinde geçerlidir. Bütün bu değişiklikler planın gözden geçirilmesini talep eder. Yazılı bir plan esneklik ihtiyacını ön görmelidir.

Son olarak, eylem planı yöneticinin zaman yönetimi için bir temel haline gelmelidir. Zaman yöneticinin en kıt ve en değerli kaynağıdır. Yöneticinin zamanını nasıl geçirdiğini belirlemediği sürece eylem planının bir yararı olmaz.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, Peter Drucker’in “Klasik Drucker” adlı kitabından derlenmiştir.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1 saniye.
19:55:58, 26 Nisan 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım