Satıcılar için bir öykü- Peşin yargıya varmak - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Satıcılar için bir öykü- Peşin yargıya varmak


Devrim Ersöz
Yeni Üye

Toplam 34 yazı
06/05/2004 :  16:12:47 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Satışta en önemli hatalardan biri müşteriyle ve istekleriyle ilgili önyargılı olmaktır. Leb demeden Çorum'un tarihini anlatmaya kalkan satıcı tipleriyle hepimiz zaman zaman karşılaşabiliriz. Aşağıdaki öyküyü satış eğitimlerimde etkin dinleme ve önyargı konusunu pekiştirmek için anlatıyorum. Koniks ziyaretçileriyle de paylaşmak istedim.


İzmir'den trene binen yaşlı teyze kondüktöre Ege şivesiyle "Menimen'e gelence beni haber et yavrıım, unutma" der.

Gecenin ilerleyen saatlerinde Menemen'i geçergeçmez yaşlı teyzenin Menemen'de ineceği aklına gelen kondüktör, hemen makiniste gidip haber verir.
Makinist de "Gecenin bu saatinde teyzeyi buralarda indiremeyeceğimize göre geri geri gideceğiz soran olursa "tren makas değiştiriyor" deriz şeklinde konuşur.

Bir yarım saat geri geri giderek Menemen'e gelinir ve Kondüktör teyzeye gidip haber verir
" Hadi teyze Menemen'e geldik"
Teyze "sağ ol yavrıım "deyip çantasından hapını çıkarıp içer...


Belki biz de kondüktörün yerinde olsak aynı şeyi düşünerek yaşlı teyzenin trenden inme amacıyla bizden haber beklediğini düşünebilirdik. Ancak burada önemli olan, bir takım önyargılara kapılarak günlük hayatımızda ve iş yaşamında koca trenleri çevirmek zorunda kalmamak...

Devrim Ersöz
mayıs 2004
İstanbul

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Yöneticilik
mertsancak1981
Yeni Üye

Toplam 31 yazı
07/05/2004 :  14:21:08  Alıntı
merhblar.
gerçekten cok dogru syluyorsunuz..
ama bununiçin hem pratik zeka,hemde biraz deneyim gerekiyor galiba...

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
07/05/2004 :  15:07:39 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Satıcılar veya müşteri ilişkileri ile ilgili herhangi bir birim çalışanı için mutlaka çifte-referans özelliği olan soru kalıpları oluşturulmalıdır. Örn:

Alıcı:
- Şu miktarda/vasıfta ürün/hizmeti şu tarihte teslim/icra etmenizi istiyorum.

Satıcı:
- İşyeri teslim mi istiyorsunuz yoksa siz mi teslim alacaksınız? (soru-1)

Alıcı:
- İşyeri teslim istiyorum.

Satıcı:
- Belirttiğiniz tarihte ürün/hizmeti teslim almaya yetkili bir çalışanınız işyerinizde hazır olacak mı? (soru-2)

Alıcı:
- Evet olacak.

Burada 1.soru teslimatın nerede yapılacağı ile ilgili açık ve net bir soru olmasına rağmen 2.soru ile birinci bilgi kesinleştirilmiş olunur. Yukarıda verilen çok genel örnek işin yapısına sektör ve diğer şartlara göre özelliştirilebilir.

Tüm işveren veya yöneticiler işgörenlerin çok zeki olmasını bekleyebilir fakat bu mantıklı değildir. Çalışanların kişisel beceri ve zekaları her ne kadar önemli ise de örnekte belirtilen kontrol soruları uygulanması zorunlu görevler haline getirilmediği sürece iletişim kazaları sonucu çok trenler yolundan dönecektir.

Hatta bu tip soru ve cevapların mümkün olduğunca yazılı hale getirilmesinde büyük faydalar vardır.
Zann ile yakin zail olmaz. - Mecelle'den

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.22 saniye.
17:56:35, 20 Nisan 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım