İhtiyaç belirleme ve ihtiyacı onaylatma gibi kretik aşamalarından sonra firma ve ürün tanıtımını başarıyla yapan satış temsilcilerin satışı kapatma (sonuçlandırma)noktasında sıkıntı çekmeleri en sık rastlanan ve satış performansını olumsuz etkileyen problemlerdendir.
Bu sorunu aşabilmek için öncelikle satışın gerçekleşmeme nedenlerini araştırmalıyız.
Müşteri aşağıdaki nedenlerle satın almaya yanaşmayabilir.Ürünü beğenmemek
Ürün faydasına inanmamak
Doğru bütçenin belirlenmemesi
Kafasının karışması
Sunulan sisteme, şirkete, satıcıya güvenmemek
Satıcıyı beğenmemek
Satış kapamada aşağıdakilere dikkat edilmelidir.Mutlaka ihtiyaç ve ürün arasında köprü kurun
Çalıştığınız konuda profesyonel olduğunuzu gösterin.
Eğitiminizi ve bu işteki yetkinliğinizi ifade edin.
Gerekirse birkaç teknik cümle ezberleyip söyleyerek müşteriyi etkileyin
Basit kavramları sözel ifadelerinizle zenginleştirerek anlatın.
Sunumunuza çarpıcı ve orijinal öğeler ekleyin.
Satış kapamada dozunda bir ısrarın önemli, olduğunu unutmayın
Müşteriye inisiyatif yükleyerek seçim yapmasına izin verin, kontrollü bir yönlendirmede bulunun
Onun için en iyisini yaptığınızı hissettirin (en iyi ürün ve hizmet, en iyi ödeme alternatifi, en iyi tavsiye)
Müşterilerin satın alma sinyallerini aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.Kalite konusunda sorular
Garanti konusunda sorular
Sahiplenmeyi gösteren sözler
Referans isteme
Memnun müşteriler hakkında sorular
Beden dili...Ünlemler...
Devrim Ersöz
Mayıs 2004
İstanbul