Müşteri sadakati bir efsanedir. Yeni müşteri kazanmak ve eskileri tutabilmek için aşağıdaki ilkeler uygulanmalıdır:
- Müşterinizin değer kriterlerini dikkate alın.
- Müşterinin tercih değiştirme maliyetini yükseltin.
- Müşterinin alternatiflerini daraltın.
Bu ilkeye uygun 4 taktik şunlardır:
- Hizmetlerinizi vazgeçilmez kılın. Karmakarışık bir ilişki ağı kurarak müşterinin kafasını karıştırın.
- Öneriniz ihtiyaca uygun olsun. Müşteri davranışını, motivasyonunu ve değer yargılarını, önerilerinizi kişiselleştirebilmek için anlamada verileri kullanın.
- Hataların önüne geçin.
- Müşterilere bağlanın. Müşterilerinizin sizde mi kalacağı yoksa başka bir yerden mi satın alacağı, şirketinizle ilişkisine bağlıdır.
Kaynak: Michael Treacy’nin "İki Haneli Büyüme" adlı kitabından alınmıştır.