Kriz Döneminde Altın Anahtar : Kalite - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Kriz Döneminde Altın Anahtar : Kalite


aarslan
Yeni Üye

Toplam 21 yazı
05/09/2003 :  00:03:08 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


KALİTE GÜVENCE;
Ürün veya hizmetin, kalitesinin belirlenen istekleri karşılaması amacıyla, yeterli güveni oluşturabilmek için gereken planlı ve sistematik faaliyetlerin bütünü olarak tanımlanan kalite güvencesi işletmenin tüm fonksiyonlarını kapsayan etkin bir organizasyonu gerektirir. Kalite güvencesi ya yönetime yada müşterilere karşı verilmekte, böylece müşteri ve tedarikçi arasında karşılıklı bir güven ortamı oluşturulmaktadır.
Hedeflenen kaliteye ulaşıldığına dair kuruluş yönetimine güvence vermeye yönelik çalışmaların tümü “ kuruluş içi kalite organizasyonu ” içinde tanımlanırken, işletmenin kalite sisteminin, müşterinin belirlediği kalite spesifikasyonlarını karşıladığını garanti altına almayı amaçlayan faaliyetler “ kuruluş dışı kalite organizasyonu ” çerçevesinde incelenmektedir.
Kalite güvencesi yönetimin, sorumluluğunu üstlenmesini gerektiren en önemli fonksiyonudur. Yönetim, tüm işlevlerin bütünleştirilmesi operasyonlarını kendisi yürütmek zorundadır. Kalite güvence, yalnızca imalat sisteminin içinde şekillendirilerek, firma içindeki kalite departmanının sorumluluğuna bırakılacak bir kavram değildir. Kalite güvence, işletme içinde her bölümde çalışan personelin aktif katılımıyla oluşan, sonuca ulaşmak için firmada toplam bütünleşme gerektiren bir felsefedir. Fakat, bir çok kuruluşta yönetimin bu sorumluluğu yeterince önemsenmemekte ve kalite güvencesinin merkezi felsefesinin önemi anlaşılma**** delegasyonu yoluna gidilmektedir. Burada anlaşılması gereken en önemli nokta tüm kalite organizasyonlarının başarıya ulaşma yolunda yönetimin tam desteğine ve öncelikle üst kademenin bilinçli yaklaşımlarıyla, liderliğine ihtiyaç duyduğudur. Kalite güvence sisteminin kuruluş içerisinde yapılandırılması sırasında ortaya çıkacak kaynak ihtiyaçları bir çok işletmede kaliteyi sağlamanın yüksek maliyetlere yol açtığı ve ürün kalitesindeki artışın yükselen maliyetleri de beraberinde getirdiği yanılgısına yol açmaktadır.
Burada unutulmaması gereken kalite güvence sisteminin kuruluşu sırasında artan masrafların işletmenin geleceğine yapılan bir yatırım olduğudur. Tıpkı bir fidanın büyüyerek olgunlaşmasına dek geçen süre karşılığında, yıllar boyunca meyvesiyle onu yetiştirenlere ve hatta gelecek kuşaklara hizmet etmesi gibi kalite güvence sistemleri de yaratacağı müşteri bağlılığı ile şirketlere kalıcı bir pazar payı sağlamaktadır. Kalite güvencesi bir maliyet unsuru olarak görülmemeli, kalite problemlerinin çözümü için bir yatırım olduğu, karın artmasına sürekli bir katkı sağlayacağı unutulmamalıdır. Büyük işletmeler bakımından sağladığı avantajlar tartışmasız olarak kabul edilen kalite güvence sistemlerinin KOBİ’lerdeki sonuçları ise daha da şaşırtıcıdır.
TMMOB MMO Ankara şubesi tarafından tamamen KOBİ’lere yönelik olarak yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak yapılan araştırmanın sonuçları Bursa Şube tarafından düzenlenen 1.Kalite Sempozyumunda bildiri olarak sunulmuştur. Aşağıda Ankara 1. Organize Sanayi Bölgesindeki tüm firmaların %70’inin katılımıyla(107 firma) gerçekleştirilen “KOBİ kalite anketi”nden bazı değerlendirmeler yapılmıştır. (1)
FİRMALAR KALİTE DÜZEYLERİNİ NASIL BELİRLİYOR?
% 30 Müşteri memnuniyeti ölçümü ile
% 29 Ürün standartlarına uygunluk ile
% 27 Yerli ve yabancı rakiplerden daha iyi olması ile
% 14 Ürün dayanıklılığı ile
% 5 Maliyet karşılaştırmaları ile
FİRMALARIN KALİTE GÜVENCE SİSTEMLERİNE GEREKSİNİM DUYMA NEDENLERİ;
% 25 Kurumsallaşma (Tüm fonksiyonları kişilerden bağımsız hale getirme isteği)
% 24 Müşteri memnuniyeti ve bağımlılığı sağlama
% 24 Rekabet
% 10 Standartlara uygunluk
% 7 Ürün kalitesi sağlama
% 10 Diğer
KALİTE ÇALIŞMALARINDA BAŞARI KOŞULLARI;
% 33 Kurumsallaşma
% 23 Eğitim
% 11 Standartlara uygunluk
% 10 Kaynak ve yetişmiş yönetici
% 7 Ürün kalitesini geliştirme
% 16 Diğer etkenler
FİRMALARIN YAN SANAYİLERİNİ BELİRLEME KRİTERLERİ;
% 50 Ürün veya hizmet kalitesi
% 40 Fiyat ve ödeme koşulları
% 6 Çalışma süresi
% 4 Tavsiye
MÜŞTERİLERİN ÜRÜN SEÇME KRİTERLERİ;
% 29 Kalite
% 28 Fiyat
% 20 Teslim zamanı
% 17 Satış sonrası hizmetler
% 6 Marka
KALİTEYİ ARTTIRMANIN SAĞLADIĞI AVANTAJLAR;
% 94 İç ve dış müşteri memnuniyeti artar.
% 85 Satışlar artar.
% 73 Hurda, iade ve mamul düzeltme miktarları azalır.
% 47 Teslim süresi azalır.
% 46 Maliyetler düşer.

İncelenen firmaların %26’sında Kalite güvence sistem belgesi bulunmaktadır.
A & A

Yerleşim : Türkiye / Konya  |  Meslek : Sanayici
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.42 saniye.
16:03:54, 9 Mayıs 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım