Web 2.0 denilince akla sürekli Amerikan hegemonyasındaki örnekler gelirken; Facebook, YouTube, LinkedIn, Twitter ağızlara sakız olmuş gidiyor. "Yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı" çok romantik bir söylem olsa da insan düşünmeden edemiyor. Global örneklerle karşılaştırılınca Türkiyenin Web 2.0 karnesi nasıl bir bakalım.
Video Paylaşım : YouTube <=> izlesene.com
Haber Servisi : Google News <=> Dikkat.com
İş Ağı : LinkedIn <=> Cember.net
Kısa Blog! : Twitter <=> Nolyo.com
Blog Servisi : Google Blogger <=> Blogcu.com
Sosyal Ağ Platformu : Orkut <=> Zurna.com, Yonja.com
Seri İlan : Craiglist <=> MetroListe.com
Blog Index : Technorati <=> Blograzzi.com
Fotoğraf Paylaşım : Flickr <=> Negatif.com
Görüldüğü üzere hiç de azımsanmayacak yerli malı başarılı projeler var. Uygulama alanında karnemiz pekİYİ fakat yenilik ve üretim anlamında hala çok yolumuz var...