Aşağıda yeni yapılan bir araştırma Türk tüketicisinin ekonomik yapısını ortaya koyuyor
Bu araştırmanın faydası nedir belki bilmeyen vardır.
Herhangi bir müessesenin Türkiye ile alakalı alacağı kararlarda o ülkenin ekonomik yapısını bilmesi ve neyi kime satması gerektiğinin bilgisi çok önemlidir.
Kısaca hedef kitlenin net olarak belirlenmesi ve o hadef kitleye pazarlama karması elemanları ile en etkili şekilde ulaşılmasının sağlanması ve yapılacak reklam-ek hizmetler-kampanyalar-ürün kalitesi-arge çalışmalarında da ana dayanak noktasının net tespitinin sağlanması.
A GRUBU:
%1,1
B GRUBU:
9,1
C1 GRUBU:
18;9
C2 GRUBU:
31,6
D GRUBU:
28,5
E GRUBU:
10,8
bu ve diğer araştırmalardan çıkardığım ÖZET sonuç şu:
VAH TÜRKİYEM VAH.
Genel sonuç ise:
Yani ; türk tüketicisinin ürün alım kararında en önemli etken - fiyat-.
Fiyat odaklı çalışdığımız için de Avrupanın istediği kaliteli ürünleri de üretemiyoruz.
Bunun için de türk malları hep arap piyasası ile aynı bağlamda değerlendiriliyor özellikle mobilya sektöründe.
Birde son derece cicili-bicili yaşam tarzlarına hitap eden dizilerinde neden tutduğu daha iyi anlaşılıyor insanlar o hayatları merak ediyor.
Markalaşma çalışmalarında insanlar alışveriş kararında bilinirlik-tavsiye-müşteri memnuniyeti noktalarına ise fiyattan sonra bakıyorlar.
Yani orta ve onun altı%60
orta -alt ve onun altı
(c1-c2-D) = % 79
Marka firmaların sektörüne göre farklı olması durumu hariç
c1 marka ve kalite odaklı.
c2 -en geniş kesim- büyük ihtimal bilinirliğe önem vermesi ile beraber fiyat odaklı hareket eden grup.
D GRUBU:ikinci en geniş kesim.
maddi noktada biraz daha sıkıntılı .