Akıllı Ev Aletleri 2003’ te evimize giriyor
Proje sayesinde, buzdolabınızdan sevdiklerinize fotoğraf gönderebilecek, çamaşır makinenizde bir sorun olduğunda cihaz kendiliğinden servisi ara**** sorunu çözmeye çalışacak. Hatta iş yerinizdeki bilgisayarınızdan evdeki cihazlarınızı yönlendirebileceksiniz.
Akıllı ürünlerin bir diğer özelliği’ de kendilerini sürekli yeni teknolojilere adapte etmeleri. Örneğin Arçelik A.Ş. bulaşık makinelerinde yeni bir program geliştirildiğinde, doğrudan sizin makinenize bu programı yükleyebiliyor. Siz akşam gelen e-postadan eni program hakkında bilgi sahibi oluyorsunuz.
Stok kontrolü yapan akıllı buzdolabı, gelecekte gerekli altyapının sağlanmasıyla birlikte “Bu akşam ne pişirsem?” sorusuna da yanıt verebilecek. Buzdolabındaki mevcut malzemelere uygun olarak yemek önerisi ve tarifini sunan akıllı ürün, aynı zamanda yemeğin nasıl pişirileceğini de doğrudan fırınınıza bildirecek.
Buzdolabının üzererindeki ekran yardımıyla ev halkına görüntülü, sesli ya da yazılı mesaj bırakılabiliyor. Uzaktaki sevdiklerinizle de iletişim kurabiliyorsunuz
Dijital Yaşam “Digital World” Fuarı’nda
Günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelen bilgisayar ve internetin sağladığı olanaklarla sunulan akıllı yaşam sistemleri 10-13 Mayıs tarihleri arasında Lütfi Kırdar Rumeli Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek Digital World 2001’de sergilenecek.
Kriz Dönemlerinde İleri Dönük Reklam Stratejisi
Yaşadığımız kriz sizi ne kadar etkiledi? Krizden yarar sağlamayı başarabilen firmalardan birisi siz mi olacaksınız? Bütün bu sorulara vereceğiniz yanıt gelecekteki profilinizi belirliyor. Küçük hedefleriniz yoksa ve yeterli bütçeye sahipseniz insanların sizi bu dönemde unutmalarına fırsat vermeyin, geleceğin firmalarından birisi olun.
Çağdaşlık ve Reklam; United Airlines yıllarca George Garshwin’in “Mavili Rapsodisi’ni kullandı. Mavili Rapsodi ücretsiz telefon hatlarını arayan müşterilere rezervasyon için beklerken ve uçuş öncesinde dinletildi. Gershwin’in müziği çağa uygun, dinamik bir müzik olarak tanımlanır, yani bir Amerikan klasiğidir. Eserin New York City ile arasındaki ilgi Woody Allen’nın Manhattan filminde kullanılmasıyla arttı. Müzikteki ton, United Airlines’ın ABD’nin işadamlarını çık uzak mesafelere taşıyan uluslararası düzeyde çağdaş bir havayolu olma konumunu yansıtan ideal bir estetik araçtır.
Kaynak Pazarlama Estetiği :Bernd Schmitt- Alex Simonson
Reklam’da Görsel Çözümler:
· Tanıtım filmleri
· Kurum içi yönlendirme filmleri
· Eğitim filmleri
· Reklam filmleri
· Kurumsal tanıtım CD’ leri
· Eğitim CD’leri
· Ürün katalog CD’leri
· Film festivali düzenlenmesi
· Müzik klipleri
· Üç.boyutlu animasyon
PAZAR ARAŞTIRMASI
Pazar Araştırma Servisinin Sağladıkları:
1. Hedef kitlenizin neden doğru saptanmadığı
2. Hedeflediğiniz satışların neden yapılamadığı
3. Dağıtım kanallarınızın neresinde aksamalar olduğu
4. Yeni ürününüzün pazara nasıl sunulabileceği
5. Rakiplerinizin satışları, satış politikaları
6. Rakiplerinizin sizden üstünlükleri
7. Yaptığınız reklamların etkili olup olmadığı
8. Yapacağınız reklamların nasıl olması gerektiği
9. İlgilendiğiniz özel mal/ hizmetin Pazar durumu
ŞİRKET VE MARKA İSİMLERİ
Global anlamda bakıldığında pek çıl organizasyon, şirket ve marka isimlerini belirlemede çık az araştırma yapıyorlar. Bunun sonucunda uygun olmayan isimlerden dolayı büyük imaj başarısızlıkları görülebiliyor. Buna dünya çapında örnek vermek gerekirse:
· Paketlenmiş üretici ürünlerinde lider olan Procter&Gamble, Puffs markalı kağıt mendili Almanya ‘da piyasaya sürdükten sonra, bu ismin pek hoşa gitmediğini ve beklenmeyen negatif bir etki yaptığını gördü. Puffs Almanca’ da argo olarak tanımlanıyordu.
· Chevrolet ise kendi eliyle kendisine karşı bir durum yaratmıştı. Nova maka otomobili İspanyolca’nın konuşulduğu ülkelerde pazarlamadan önce, No va’nın İspanyolca “Gitmez” anlamına geldiğini düşünmemişti.
ETKİLİ REKLAM
Etkili ve Müşterilerinize ulaşacak reklam stratejileri geliştirmek için:
Stil ve temanızın etkili olmasını sağlayın: Temalar şirket veya marka ismiyle, sembollerle, yazılı metinlerle, slogan ve jenerik müziği ile, kavramla ve unsurların birlikte kullanılmasıyla yansıtılabilir.
Verdiğiniz Mesaj net olsun: Müşterinizin imajınızı net olarak algılaması gerektiğinden reklam aracınızda karışık öğeler kullanmayın.
Şirket kimliğiniz belirgin olmalı: reklamınız kim olduğunuzu, verdiğiniz hizmet ve ürünleri simgelesin.
Şirket isminizi özenle seçin: Etkili bir reklam akılda kalması ile ölçülür. Firmanızın isminin reklamınızda yer alacağını ve sizin dayanak noktanız olduğunu düşünürsek firma isminizin kısa ve kolay hatırlanabilir olması gerekiyor.
Temalarınızı estetikle yansıtın: Reklamınızda, müşteri kitlenizin rahatsız olabileceği simgeleri kullanmaktan kaçının.
REKLAMA AYRILACAK BÜTÇE
Şirketler para harcama kararını çık dikkatli bir şekilde vermelidirler. Eğer reklam için çok az harcarlarsa, bu reklam aslında fazla dikkat çekmeyeceği için çık fazla harcamış olacaklardır. Şirketler, reklam için harcama kurallarına başvururlar. Örneğin, güçlerinin yeteceği bir reklam bütçesi saptamak, geçmişteki ya da gelecekte beklenen satışların bir yüzdesini reklama ayırmak veya rakiplerinin harcadığının belirlenen bir yüzdesini harcamak gibi. Fakat reklam bütçesini amaçlar ve göreve göre saptamak, daha etkili bir yöntemdir. Burada şirket, hedef pazarda erişmek istediği ve hangi medyanın kalitatif etkisinden yararlanmak istediği hakkında karar verir. Bundan sonra, istenilen erişim kapsamı, sıklık ve etkiye
sahip olacak reklamın bütçesini hesaplamak daha kolay olur.
Kaynak: Kotler ve Pazarlama
Philip KOTLER
MARKAYI UNUTTURMAK
Kriz yaratacak en önemli toplumsal olaylardan bir tanesi de savaş hali. II. Dünya Savaşı başladığı sıralarda her sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründe de bir daralma söz konusuydu. Savaş nedeniyle bütün otomotiv firmaları reklam vermeyi durdurdular. O dönemlerde satış yapmak bir yana üretim yapmak bile oldukça zor bir durumdu. Bütün bu olumsuz koşullara rağmen Chrysler firması reklam yapmaya devam etti. Bütün rakiplerinin tanıtım yapmayı durdurduğu bu dönemde Chrysler, marka adını yaşatmak adına satış yapma imkanı bulamamasına rağmen reklam yapmayı sürdürdü. savaş bittikten sonra da bu çalışmalarının ödülünü fazlasıyla aldı. Bütün otomotiv firmaları savaş sonrasında kendi markalarını yeniden yaratmak adına reklam stratejilerine ağırlık verirken Chrysler, savaş sırasında yaptığı çalışmalarla müşterileri tarafından unutulmamayı başardı. Savaş sonrası satışlarını artırırken günümüzün sağlam markalarından bir tanesi olma özelliğini de kazanmış oldu.
Ev davetindeki beş kişiden ayda 18 bir kişiye hizmet verilen davetlere ulaşan Elcbyn Catering’in Kurucusu ve Genel Müdürü Elçin Antipas: “Catering Gönül İşidir”
GİRİŞİM FİKRİ No:119
Drugstore Zinciri
Tüketiciler genellikle alışverişe çıktıklarında her türlü ürünü bir arada bulabilecekleri mekanlara gitmeyi tercih ediyorlar. Ülkemizde ise belirli bir konsept dahilinde her türlü ürünü bir arada bulabileceğiniz mağazalar oldukça az dünya genelinde çok yaygın bir uygulama alanı bulan ve hizmet sektörü içinde önemli bir yere sahip Drugstore’lar bu türden mağazalara verilebilecek en iyi örneklerden biri. Her türlü hijyenik malzeme, süs eşyaları, hayvan yemleri, mamaları, bebek mamaları, kozmetik ürünleri bakım ürünleri, temizlik ürünleri gibi malzemeleri kolaylıkla bulabileceğiniz mekanlar drugstore ’lar. Kilo vermek isteyen hanımlar için de özel rejim ilaçları ve ürünler Drugstore’ lar da bulunan ürünler arasında.
Yeni Ticari Potansiyel; “soya shop” lar
İŞLETME- YÖNETİM
2001 yılında Avrupalı tüketiciler nereye yönelecek?
· Suni yaratılmış tecrübe dünyası
· Tirol’de kayak yapmak
· Themse’de interaktif şarap dünyası
· Evdeki gibi alışveriş yapmak
· Kitle reklamlarından uzaklaşıyor
· Kadınlar yeni tüketim pazarlarını ele geçiriyorlar
· Kadınlara özel alışveriş evi
· Özel arama makinesi
· Kadın yerleşimleri
· Estetik stereo tesisatı
· Dünya’da ev ofis çalışma sistemi günden güne yaygınlaşıyor
Tek çalışmanın gerekli olduğu branşlar
*muhasebe
*veri toplayıcısı
*hotline servisinde müşteri danışmanı
*gazetecilik
*hesap uzmanları
*istatistikciler
*mevzuat ve vergi uzmanları
*teknik ressamlar
*metin yazarları
*çevirmenler
GİRİŞİM FİKRİ No:120
Ördek Yetiştiriciliği
Son yıllarda beyaz et tüketiminin artması üreticileri harekete geçirdi. Tavuk üretiminin üst düzeylere varmasıyla tüketici beyaz et tercih ediyor. Sağlıklı ve hesaplı oluşu beyaz ete olan talebi arttırıyor. Ancak müşteri kitlesi tavuk eti dışında başka tatlar aramaya yöneldi. Gelecek dönemde ördek etinin beyaz et piyasasını ele geçireceği düşünülüyor.
YENİ ÜRÜN VE HİZMETLER
1. Bilişim: Novell’den internet dünyasına yeni bir kurum
2. Bilişim: Comment veri merkezi açtı
3. Telekominikasyon: Unitel Technomarket Atatürk Havalimanı’nda
4. Telekominikasyon: GPRS (TELSİM) Hizmetinizde
5. TekstilCıvıl cıvıl ayakkabılar
6. Oyuncak:Küpküp’ler eğlendirirken eğitiyor
7. Tekstil:Anne adayları özgür ve şık (Premaman)
PATENT
1. Demonte köşe birleştirme elemanı
2. Ekran koruyucularında yansımasız filtre sistemi
3. Çift cidartlı pişirme kabı
4. Döner tepsili börek pişirme ocağı
5. Laminasyonlu polipropilen muhafazalı şıkıştırma yastığı
6. Katlanıp taşınabilir çanta birimli çanta biçimli sehpa
7. Debriyaj çatalının ömrünü uzatan saç
KİTAP
1. Aşk Sığınağı: Nora Roberds
2. Bir Baharın yankısı: Stig Claesson
3. Ticaretin Püf Noktaları Patriciz B.Seybold
4. Sesler, Sözler, Etkiler: Müjgan Özçay
5. Tavuk Yetiştiriciliği: Prof. Dr. F. Tahir Aksoy
6. Sebzecilik:Himmet Kaygısız
7. Aşılı Ceviz Yetiştiriciliği: Ramazan Topak/Selami Bayrak
8. Pratik Sığır Yetiştiriciliği:Prof. Dr. Numan Akman