Halkla İlişkiler mi? Pazarlama mı? Reklam mı?... - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Halkla İlişkiler mi? Pazarlama mı? Reklam mı?...


mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
29/03/2006 :  11:47:53   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Başarılı şirketler için iyi bir PR (Halkla İlişkiler) çok önemli ama
PR, reklam ve pazarlama arasındaki farkı pek az şirket sahibi /
yöneticisinin anlayabildiğini görüyoruz. Her üç bileşen ayrı ayrı
önemlidir ve birbirinden çok farklıdır. Bunlar arasındaki farkı
bilmek ve pazar araştırmaları yapmak şirketinizin büyümesinde takip
edilecek yol olacaktır.

Her üç kavramın birbirinden farkını açıklamak için önce tanımlarını
inceleyerek başlayalım.

Reklam Yapmak : Belirli bir sponsorun ikna edici mesajını, karşılığı
alınarak halka duyurmak. Bir firmanın ürünlerinin mevcut ya da
potansiyel müşterilere, halka açık şekilde sunulması ya da
desteklemek.

Pazarlamak : Şirketinizin, ürünlerinizin ya da servislerinizin,
potansiyel pazaryeri ya da müşterilerinizin dikkatlerini çekmesi
için sistematik olarak planlanan, uygulanan ya da kontrol edilen iş
aktiviteleri.

Halkla İlişkiler : Şirketin halk içinde güçlü bir imaja sahip olması
için sürüp giden aktiviteler. Halkla ilişkiler, halkın şirketi ve
ürünleri anlaması için yardımcı olur. Halkla ilişkiler, genellikle
medya-gazete, televizyon, dergiler ve internet yayınları üzerinden
gerçekleştirilir.

Bu üçü arasındaki ilişkiyi anlamak için pazarlamayı bir pasta olarak
düşünün. Reklam, pazar araştırma, medya planlama, halkla ilişkiler,
ürün fiyatlaması, dağıtım, müşteri destek, satış stratejisi ve
etkinlikler bu pastanın içindeki dilimlerdir.

Bu bileşenlerin herbiri ayrı ayrı kendi hedeflerine ulaşmak için
çalışırken, diğer yanda tüm parçalar daha büyük bir hedef için
beraberce de çalışmalıdır. Pazarlama zaman alan bir süreçtir. Bir
pazarlama planının başarılı olabilmesi için saatlerce araştırma
yapmak gerekebilir. Pazarlamayı herşey olarak düşünmek şirket ile
kullanıcılar (müşteriler) arasındaki alışverişi kolaylaştırır.

Peki, Pazarlama stratejisi içinde neden "Halkla İlişkiler" çok
önemli bir yere sahiptir. Küçük ya da büyük, tüm şirketlerin
başarısı için pazarlama kavramı çok önemli. Ama tam fonksiyonlu bir
pazarlama kampanyası çok pahalı olabilir. Bu nedenle de
kampanyanınızın başarısı açısından, halkla ilişkiler tekniklerini
anlamak ve iyi bir şekilde kullanmak hayatidir.

Ancak, halkla ilişkilerle sesinizi duyurmanız, reklam yapmamanız
anlamına gelmez. Reklam sizin kontrolünüz altında, vereceğiniz
mesajın aktarılmasıdır. Bunu kullanma aralığı, yeri ve zamanını siz
belirleyebilirsiniz.

Ekim Kılıç


Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.02 saniye.
12:16:35, 26 Nisan 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım