İki Markanın Rekabeti - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

İki Markanın Rekabeti


umut sengul
Üye

Toplam 2356 yazı
09/09/2009 :  17:57:02   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Bir yanda 110 ülkede yılda 25-28 milyon adet, yani her saniyede 2 ürün satan Fransız markası Lacoste, diğer yanda asıl cirosunu spor ürünlerden elde etmesine rağmen, lüks marka olmayı hedefleyen ABD'li Ralph Lauren.

Dünya genelinde 1.100 mağazası bulunan Lacoste’un 2008 yılı cirosu 1,6 milyar euro olarak gerçekleşti. Giyimin dışında gözlük, ayakkabı, parfüm, saat, ev tekstili ve kemer gibi farklı alanlara uzanan Lacoste, RolandGarros, Fransa Açık Tenis Turnuvası gibi etkiliklere de sponsor oluyor.

Ralph Lauren'ın faaliyet alanı da Lacoste gibi ayakkabı, parfüm, saat, ev eşyası, mutfak ürünleri, palto dahil olmak üzere çok çeşitli ürünleri kapsıyor. 2008 cirosu 3 milyar dolara ulaşan Ralph Lauren da Wimbledon, ABD Açık Tenis Turnuvası gibi etkinliklere sponsor oluyor.

Lacoste daha ulaşılabilir bir marka olmayı tercih ederken, Ralph Lauren lüks pazarına odaklanıyor. Bununla birlikte iki markanın spor giyimdeki rekabetleri ise her gecen gün hız kazanıyor. İki marka arasındaki rekabet, aslında 1967 yılından bu yana devam ediyor. Bronx'ta küçük bir gömlek dükkanına sahip olan Ralph Lipschitz, elde dikilen kravatları ile yakaladığı başarının ardından, 1967 yılında ürün yelpazesini genişleterek, Ralph Lauren ismini kullanmaya başladı. Scott Fitzgerald eserlerinden etkilenen marka, spor ve şehir yaşamı arasında bir yaşam tarzını hedef aldı. Lacoste Genel Müdürü Christophe Chenut ise bu yaşam tarzının daha 1930'lu yıllarda tenis oyuncusu Rene Lacoste tarafından tasarlanan, timsah etiketli kısa kollu t-shirtler ile yansıtıldığını, diğerlerinin ise yalnızca bu tasarımı kopyaladıklarını ifade ediyor.

Ralph Lauren'ın Hedefi, Armani ile Kıyaslanmak
Ralph Lauren'a oranla Lacoste daha fazla ulaşılabilir bir marka olmayı tercih ediyor. Nitekim markanın en pahalı ceketlerinin fiyatı 300 euro civarında. Ralph Lauren'ın hedefi ise Armanı ile kıyaslanmak. Markanın Black Label ve Purple Label isimli ürünlerinin fiyatı bin 300 ile 2.500 euro arasında değişiyor. Reklamlarıyla da lüks markaları aratmayan Ralph Lauren, tweed ceketli, papyonlu ve melankolik bakışlı adamları tercih ediyor. Lacoste reklamlarında ise tam tersine gülümseyen ve zıplayan gençler yer alıyor. Ralph Lauren'ın lüks sevdasına rağmen, bu çizgideki ürünleri Black Label ve Purple Label, marka satışlarının yalnızca yüzde 10'unu temsil ediyor.

Lacoste'un ABD Cirosu 300 Milyon Dolara Yükseldi
İki marka arasındaki rekabet, özellikle ABD'de hız kazanmış durumda. Dünyaca ünlü modacı Christian Lacroix tarafından eğitilen Christophe Lemaire’in Lacoste için çalışmaya başlaması, Fransız markasının ABD'deki konumunu önemli ölçüde etkiledi. Bunun sonucu olarak Lacoste'un ABD'de 1999'da 25 milyon dolar olan cirosu, 2008’de 300 milyon dolara yükseldi.

Kaynak: Dünya Gazetesi - dunyagazetesi.com.tr

Yerleşim : Belçika / Limburg  |  Meslek : İthalat / İhracat
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
10/09/2009 :  12:55:06 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Teşekkür ederiz.
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.8 saniye.
07:03:02, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım