Bir yanda 110 ülkede yılda 25-28 milyon adet, yani her saniyede 2 ürün satan Fransız markası Lacoste, diğer yanda asıl cirosunu spor ürünlerden elde etmesine rağmen, lüks marka olmayı hedefleyen ABD'li Ralph Lauren.Dünya genelinde 1.100 mağazası bulunan Lacoste’un 2008 yılı cirosu 1,6 milyar euro olarak gerçekleşti. Giyimin dışında gözlük, ayakkabı, parfüm, saat, ev tekstili ve kemer gibi farklı alanlara uzanan Lacoste, RolandGarros, Fransa Açık Tenis Turnuvası gibi etkiliklere de sponsor oluyor.
Ralph Lauren'ın faaliyet alanı da Lacoste gibi ayakkabı, parfüm, saat, ev eşyası, mutfak ürünleri, palto dahil olmak üzere çok çeşitli ürünleri kapsıyor. 2008 cirosu 3 milyar dolara ulaşan Ralph Lauren da Wimbledon, ABD Açık Tenis Turnuvası gibi etkinliklere sponsor oluyor.
Lacoste daha ulaşılabilir bir marka olmayı tercih ederken, Ralph Lauren lüks pazarına odaklanıyor. Bununla birlikte iki markanın spor giyimdeki rekabetleri ise her gecen gün hız kazanıyor. İki marka arasındaki rekabet, aslında 1967 yılından bu yana devam ediyor. Bronx'ta küçük bir gömlek dükkanına sahip olan Ralph Lipschitz, elde dikilen kravatları ile yakaladığı başarının ardından, 1967 yılında ürün yelpazesini genişleterek, Ralph Lauren ismini kullanmaya başladı. Scott Fitzgerald eserlerinden etkilenen marka, spor ve şehir yaşamı arasında bir yaşam tarzını hedef aldı. Lacoste Genel Müdürü Christophe Chenut ise bu yaşam tarzının daha 1930'lu yıllarda tenis oyuncusu Rene Lacoste tarafından tasarlanan, timsah etiketli kısa kollu t-shirtler ile yansıtıldığını, diğerlerinin ise yalnızca bu tasarımı kopyaladıklarını ifade ediyor.
Ralph Lauren'ın Hedefi, Armani ile Kıyaslanmak
Ralph Lauren'a oranla Lacoste daha fazla ulaşılabilir bir marka olmayı tercih ediyor. Nitekim markanın en pahalı ceketlerinin fiyatı 300 euro civarında. Ralph Lauren'ın hedefi ise Armanı ile kıyaslanmak. Markanın Black Label ve Purple Label isimli ürünlerinin fiyatı bin 300 ile 2.500 euro arasında değişiyor. Reklamlarıyla da lüks markaları aratmayan Ralph Lauren, tweed ceketli, papyonlu ve melankolik bakışlı adamları tercih ediyor. Lacoste reklamlarında ise tam tersine gülümseyen ve zıplayan gençler yer alıyor. Ralph Lauren'ın lüks sevdasına rağmen, bu çizgideki ürünleri Black Label ve Purple Label, marka satışlarının yalnızca yüzde 10'unu temsil ediyor.
Lacoste'un ABD Cirosu 300 Milyon Dolara Yükseldi
İki marka arasındaki rekabet, özellikle ABD'de hız kazanmış durumda. Dünyaca ünlü modacı Christian Lacroix tarafından eğitilen Christophe Lemaire’in Lacoste için çalışmaya başlaması, Fransız markasının ABD'deki konumunu önemli ölçüde etkiledi. Bunun sonucu olarak Lacoste'un ABD'de 1999'da 25 milyon dolar olan cirosu, 2008’de 300 milyon dolara yükseldi.
Kaynak: Dünya Gazetesi - dunyagazetesi.com.tr