Herkes Sustuğunda Bağıran Daha Güçlü Algılanıyor - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Herkes Sustuğunda Bağıran Daha Güçlü Algılanıyor


dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
20/02/2009 :  12:10:35 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Simon McDonald, krizde reklam harcamalarını artıran şirketlerin uzun vadede de kazançlı olduğunu söyledi..

Krİzde reklam harcamalarını artıran şirketlerin uzun vadede de kazançlı olduğunu söyleyen Firefly Research Financial Times Pazar Araştırma Danışmanı Simon McDonald, ekonomik durgunlukta reklam bütçesini artıran şirketlerin seslerini çok daha etkili bir şekilde duyurduğunu açıkladı.

McDonald, “Rakipleriniz reklam pazarından çekilirken, aynı paraya yaptığınız reklam daha güçlü algılanıyor” dedi. Basın Reklam Platformu (BRP) tarafından düzenlenen “Durgunlukta Canlanma” konferansında konuşan McDonald, kriz döneminde reklam yapanların sadece krizde değil, kriz sonrasında da satışlarını katladığına dikkat çeken McDonald, “Krizde reklam yapmak bir zorunluluk oluyor” diye konuştu.

Daha etkili

Konferansta “Zor zamanlarda gazeteler ne yapmalı?” konulu bir konuşma yapan Simon McDonald, ABD'nin 2008 yılı başında, dünyanın önde gelen ekonomilerin ise son çeyrekte durgunluğa girdiğini hatırlattı ve ekledi: “Komşun işinden olduğunda durgunluk vardır. Sen işinden olduğunda paniğe kapılırsın, buhran vardır.”

Ekonomik açıdan durgunluğun yaşandığı zorlu dönemlerde şirketlerin reklam vermesi için birçok neden olduğunu vurgulayan McDonald, şöyle devam etti:

“Öncelikle sesinizi daha çok duyurma şansınız oluyor. Durgunluk öncesi dönemine kıyasla sesiniz aynı çıksa da çok daha etkili oluyor. Medyadaki düşen fiyatlardan yararlanma imkanınız oluyor. Reklam yatırımıyla pazar payınızı ve uzun vadede kârlılığınızı artırabiliyorsunuz. Durgunluk bittiğinde ise rekabette daha çabuk öne çıkıp daha kârlı olabilme imkanına kavuşuyorsunuz.”

Reklam yapanlar ciroları yüzde 256 artırdı

KRİZ dönemlerinin rekabette öne geçmek isteyen şirketler için en uygun ortam olduğunu belirten Simon McDonald, şöyle konuştu: “Son 90 yılda yaşanan her krizde yapılan araştırmalara göre, bu dönemlerde reklam harcamalarını düşürmeyip artıran şirketler, ayakta kalırken, kriz sonrasında da öne çıkmayı başarmışlar. ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, 1974-75 krizinde reklam bütçesini artıran şirketler, satışlarını 2 yılda yüzde 27 oranında, 4 yılda ise yüzde 131 oranında artırmış. Aynı şekilde 1981-82 yıllarında reklamdan vazgeçmeyen şirketler, 2 yılda satışlarını yüzde 30, 4 yılda ise yüzde 256 artırmış.”

Dünyada tüketiciler en çok hangi reklamlara güveniyor?

Mecra Puan

Tüketici önerisi 78

Gazete 63

Web'te tük. yorumu 61

Web sitesi 60

Dergi 56

TV 56

Radyo 54

İsteğe bağlı e-posta 49

Sponsorluk 49

Sinema reklamı 38

Arama motoru reklamı 34

Banner reklamı 26

SMS 18

Gazete reklam pazarı her yıl büyüyor

Dünya Gazeteler Birliği (WAN) Gazetelerin Geleceğini Şekillendirme Projesi Direktörü Martha Stone, “Gazete reklamına yatırım yapmak” konulu konuşmasında, dünya gazete reklam pazarının 2008 yılında 136.7 milyar dolara ulaştığını belirterek, “Gazete reklam pazarı her yıl büyüyor” dedi.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1 saniye.
07:24:11, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım