Simon McDonald, krizde reklam harcamalarını artıran şirketlerin uzun vadede de kazançlı olduğunu söyledi..Krİzde reklam harcamalarını artıran şirketlerin uzun vadede de kazançlı olduğunu söyleyen Firefly Research Financial Times Pazar Araştırma Danışmanı Simon McDonald, ekonomik durgunlukta reklam bütçesini artıran şirketlerin seslerini çok daha etkili bir şekilde duyurduğunu açıkladı.
McDonald, “Rakipleriniz reklam pazarından çekilirken, aynı paraya yaptığınız reklam daha güçlü algılanıyor” dedi. Basın Reklam Platformu (BRP) tarafından düzenlenen “Durgunlukta Canlanma” konferansında konuşan McDonald, kriz döneminde reklam yapanların sadece krizde değil, kriz sonrasında da satışlarını katladığına dikkat çeken McDonald, “Krizde reklam yapmak bir zorunluluk oluyor” diye konuştu.
Daha etkili
Konferansta “Zor zamanlarda gazeteler ne yapmalı?” konulu bir konuşma yapan Simon McDonald, ABD'nin 2008 yılı başında, dünyanın önde gelen ekonomilerin ise son çeyrekte durgunluğa girdiğini hatırlattı ve ekledi: “Komşun işinden olduğunda durgunluk vardır. Sen işinden olduğunda paniğe kapılırsın, buhran vardır.”
Ekonomik açıdan durgunluğun yaşandığı zorlu dönemlerde şirketlerin reklam vermesi için birçok neden olduğunu vurgulayan McDonald, şöyle devam etti:
“Öncelikle sesinizi daha çok duyurma şansınız oluyor. Durgunluk öncesi dönemine kıyasla sesiniz aynı çıksa da çok daha etkili oluyor. Medyadaki düşen fiyatlardan yararlanma imkanınız oluyor. Reklam yatırımıyla pazar payınızı ve uzun vadede kârlılığınızı artırabiliyorsunuz. Durgunluk bittiğinde ise rekabette daha çabuk öne çıkıp daha kârlı olabilme imkanına kavuşuyorsunuz.”
Reklam yapanlar ciroları yüzde 256 artırdı
KRİZ dönemlerinin rekabette öne geçmek isteyen şirketler için en uygun ortam olduğunu belirten Simon McDonald, şöyle konuştu: “Son 90 yılda yaşanan her krizde yapılan araştırmalara göre, bu dönemlerde reklam harcamalarını düşürmeyip artıran şirketler, ayakta kalırken, kriz sonrasında da öne çıkmayı başarmışlar. ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, 1974-75 krizinde reklam bütçesini artıran şirketler, satışlarını 2 yılda yüzde 27 oranında, 4 yılda ise yüzde 131 oranında artırmış. Aynı şekilde 1981-82 yıllarında reklamdan vazgeçmeyen şirketler, 2 yılda satışlarını yüzde 30, 4 yılda ise yüzde 256 artırmış.”
Dünyada tüketiciler en çok hangi reklamlara güveniyor?
Mecra Puan
Tüketici önerisi 78
Gazete 63
Web'te tük. yorumu 61
Web sitesi 60
Dergi 56
TV 56
Radyo 54
İsteğe bağlı e-posta 49
Sponsorluk 49
Sinema reklamı 38
Arama motoru reklamı 34
Banner reklamı 26
SMS 18
Gazete reklam pazarı her yıl büyüyor
Dünya Gazeteler Birliği (WAN) Gazetelerin Geleceğini Şekillendirme Projesi Direktörü Martha Stone, “Gazete reklamına yatırım yapmak” konulu konuşmasında, dünya gazete reklam pazarının 2008 yılında 136.7 milyar dolara ulaştığını belirterek, “Gazete reklam pazarı her yıl büyüyor” dedi.