İtiraz Karşılamada Bordon’un Önerileri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

İtiraz Karşılamada Bordon’un Önerileri


Devrim Ersöz
Yeni Üye

Toplam 34 yazı
27/09/2004 :  13:38:42 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Bordon’un itirazları karşılama modelinde aşağıdaki simgelere dayalı tekniklerin geliştirilmesi önerilmektedir. Bu simgelerin çağrıştırdığı davranış türleri ile itiraz karşılamada etkinlik elde edilebilir.


BALON


Müşteri itiraz ederken balon gibidir.
İçi doludur ve dökmek ihtiyacındadır
Nasıl balondan hava sızdıkça küçülürse, müşteri de içini döktükçe ferahlar, hırsı azalır, direnişi kırılır
Söz kesilerek konuşmaya fırsat verilmezse balon patlar

YASTIK

Müşteri ve satıcının itiraz konusundaki fikirleri birbirine zıttır
Bir çatışma mevcuttur
Satıcı araya yastık (tampon) ko**** çatışmayı önleyebilir
Örneğin başka müşterilerin tecrübeleri yastık olabilir

SORU

İtirazı tartışma haline getirmemek için problem soru şekline getirilir
Soruya beraberce cevap aranır, bulunur
Sorunun cevabı müşterinin kendisine verdirilebilir
Böylece tartışmadan ve çatışmadan uzak durulur

BUZ

Her itiraz satıcıda sinir yaratabilir
Sinir ile verilen tepki satışı ve müşteriyi kaybettirebilir
Satıcı ensesine buz ko**** soğukkanlılığını korumalıdır

SAKAL

Müşteri gerçek itiraz nedenini gizleyebilir
Satıcı bu tür durumları anlayabilme müşterinin yüzünü gizlediği sakalı fark etmelidir
Sahte itirazın cevaplanması satıcıyı ileri ***ürmez
Gerçek itiraz nedeni bulunup cevaplanmalıdır

BİLEYİ TAŞI

İtiraz nedenleri dikkatle izlenmelidir
İtirazlar not edilmeli
İtirazlar satış sunumunu daha keskin ve etkili hale getirmek için bir bileyi taşı olarak kullanmalıdır.




Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Yöneticilik
eylülteran
Editör

Toplam 392 yazı
27/06/2007 :  09:26:43  Alıntı
Hepsi güzel öneriler. Bir tek müşteri herşeyi bilir düşüncesine katılmıyorum, bunu müşteriler de öyle kanıksadılar ki bazıları artık çözüm aramaktan ziyade iyi niyetli yardım taleplerini bile kötüye kullanabiliyorlar.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Ticaret
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.8 saniye.
20:38:47, 6 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım