Enteresan Bir Satış Stratejisi Bir Türlü Çözemedim - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Enteresan Bir Satış Stratejisi Bir Türlü Çözemedim


girisimciyiz
Yeni Üye

Toplam 16 yazı
08/04/2015 :  19:21:15 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


işyerimin yanında carrefour sa varken bazı günler indirim yapıyorlardı müşteri üşüşüyordu ve uygun ürünleri tüketiyorlardı. Buraya kadar tamam tanınmış bir marka diye önemsemedim.

Fakat o market kapandı simdi yerine sadece bulundugum sehirde 2 subesi olan bir hediye kozmetik kirtasiye karisimi bir yer acildi.

her hafta bir üründe indirim yapti. kapış kapış satıldı ve satılmaya devam ediyor.

Karşı tarafımda aynı ürünü 4 ay boyunca aynı fiyattan satan bir esnaf kardeşimiz var. toplasan 4 ay boyunca o büyük mağazanın bir hafta içinde sattığının 100 de birini satmamıştır. Şimdi reklam felan diyeceksiniz ama hangi reklam veya hangi faktör bu denli bir satış grafiği çizer.


bahsettiğim yer insanların ve dolmuşların yol güzergahı fakat insanların işi o tarafta olmadığı sürece bu tarafa geçmezler. Yani gelen o büyük mağazaya gelip alışveriş yapıyorlar

Yardımlarınızı esirgemiyeceginizi umar sizin fikirlerinizi merakla beklemekteyim arkadaslar.


Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
hemperi
Üye

Toplam 508 yazı
09/04/2015 :  09:47:10  Alıntı
ALGI GERÇEKTİR..

bir mala 99. tl yazıp % 50 indirim yaparsan iyi satarsın. Örnek madam coco

Yerleşim : Türkiye / Mersin  |  Meslek : Ticaret
girisimciyiz
Yeni Üye

Toplam 16 yazı
09/04/2015 :  10:35:14  Alıntı
hemperi yorumunuz için teşekkürler fakat öyle bir olay degil bu olay yani gelgeçi çok yoğun bir yer değil. ayrıca öyle bir ibareside yok mağazanın dışında sadece içinde ürünün fiyatı yazıyor. BIM in cuma gunu yaptigi olay gibi dusunun ama BIM büyük bir firma bilmem kaç yüz şubesi var burası öyle değil topu topu 2 tane subesi var. yorumlarınızı bekliyorum arkadaslar.

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
ikab
Yeni Üye

Toplam 7 yazı
09/04/2015 :  13:29:21  Alıntı


Allah bereket vermiş :)
Bende merak ettim gerçekten oranın sahibiyle konuşup buraya da yazmalısınız bence
İmza

Yerleşim : Türkiye / Yozgat  |  Meslek : Ticaret
sibirya
Yeni Üye

Toplam 16 yazı
09/04/2015 :  17:21:08  Alıntı
facebookdaki sayfalarda gruplarda twitterda instagramda reklam yapmadigini nerden biliyorsun
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - girisimciyiz
hemperi yorumunuz için teşekkürler fakat öyle bir olay degil bu olay yani gelgeçi çok yoğun bir yer değil. ayrıca öyle bir ibareside yok mağazanın dışında sadece içinde ürünün fiyatı yazıyor. BIM in cuma gunu yaptigi olay gibi dusunun ama BIM büyük bir firma bilmem kaç yüz şubesi var burası öyle değil topu topu 2 tane subesi var. yorumlarınızı bekliyorum arkadaslar.
Ya oldugun gibi gorun ya gorundugun gibi ol

Yerleşim : Belçika / Bruksel  |  Meslek : Gıda
katip93
Yeni Üye

Toplam 16 yazı
09/04/2015 :  22:03:33  Alıntı
turk ınsanı karsıda 1 tl olsun.ama onundekı yolda 3 tl olsun .karsıya 1 tl ıcın gecıp almaz.ama onundakı yerden 3 tl ye aynı malı alır.turk ınsanı pskolojısı cok kolay aşılabılen bır konudur.bunu ıyı yapabılırsenız aynı basarıyı sızde yaparsınız

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Danışmanlık
Teknolojik.Net
Yeni Üye

Toplam 61 yazı
09/04/2015 :  23:07:22 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
iş fikirleri için araştırmacı olun. hemen ilk gördüğünüz işleri yapmayın. ayrıca büyüme kısmında işin ucunun açık olmasını değerlendirin.
bir bakkal dükkanı açarsanız en fazla 2 sokak öteye büyüyebilirsiniz. market açarsanız 2 mahalle öteye vb gibi.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
hemperi
Üye

Toplam 508 yazı
10/04/2015 :  06:53:41  Alıntı
demek ki bu adam bir şeyleri iyi yapıyor :))

Belki veresiye veriyordur

Yerleşim : Türkiye / Mersin  |  Meslek : Ticaret
girisimciyiz
Yeni Üye

Toplam 16 yazı
10/04/2015 :  19:02:19  Alıntı
değerli yorumlarınız için teşekkürler ama veresiye sistemi yok japon pazarı tarzı bir yer burası barkod sistemi mevcut.

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
f.karasoy
Yeni Üye

Toplam 34 yazı
11/04/2015 :  00:35:53  Alıntı
son dönemde tüm ülkede kapatıyoruz tarzı mağazalar vardı ve sadece bir kaç ay önce yasaklandılar. ama nereden baksanız 10 yıldan fazla bu tarz satıştan ciddi karlar elde ettiler . fiyatları da aynı kalitede satış yapan standart mağazalara göre çoook makuldü. işte bu satış stratejisi tüm müşteri kitlesinde ucuzun buralarda olduğu öngürüsünü sağladı. öyle ki bu aç-kapacı satışı londra da deneyip çok başarılı olan türkler var.

sonuç olarak bu öngürü yerleşmiş olan müşteri sürekli aynı tarz alışverişe eğilimli olacaktır. tıpkı sinema ve tv gibi görsel araçlarda uygulanan subliminal satış gibi.
25.karede cocacola yı saniyenin 10 da 1 zamanda verirler yada sigarayı ve siz film arasında ilk iş sigara yada kola içersiniz yada en azından canınız ister.
sanırım bu algı çemberi ve daha iyisini birileri bulana kadar o 2 şubesi olan arkadaşlar bu işlerden kazanmaya devam edecekler..

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : İthalat / İhracat
ugurum2211
Üye

Toplam 844 yazı
11/04/2015 :  10:17:22 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
şunu unutmamak lazım, tüketicilerin bir çoğu kullandıgı malın piyasasını az çok bilir. kalabalık olan her yerde bir simiti 1 lira değilde 50 kuruşa satarsanız, aç olmayan bile gider o simiti alır.

şehirler arası yollarda kenarlarda insanlar kasa kasa meyve alır. insanlar alışveriş çılgınıdır.

sizin bu örneğinizi sadece indirime bağlayamayız bence, bir çok neden var. carfurun bir consepti var bilinen marka. ama diğeri bilinmeyen oldugu halde aynı başarıyı yakaladıysa bunda yerin, zamanın,indirim yapılan ürünün, magazanın görselinin de etkisi var mutlaka.

ramazan ayı dısında bir gün pideyi yarı fiyatına indir mesela satılmaz. yaz gunu şemsiye satmaya çalış yine olmaz. bu nuanslar müşteriyi etkiler. falan filan.
toptan Tesettür giyim
http://instagram.com/butik_inegol


iİletişim:
0 530 274 94 93

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : İthalat / İhracat
su tesiatçısı
Yeni Üye

Toplam 11 yazı
11/04/2015 :  13:40:55 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
ilginç yöntem

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
adige46
Yeni Üye

Toplam 77 yazı
11/04/2015 :  15:11:07  Alıntı
Bizim insanımızda ürün türünün ve çeşidinin bol olduğu büyük yerlere ilgi her zaman vardır.Özelliklede bayanlarda..
İnanmak başarmanın yarısıdır..!

Yerleşim : Türkiye / Kahramanmaraş  |  Meslek : Emekli
Teknolojik.Net
Yeni Üye

Toplam 61 yazı
11/04/2015 :  23:45:20 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
sosyal medyayı iyi kullanıyor yada reklam yapıyor olabilir

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
makifbeyza
Üye

Toplam 247 yazı
12/04/2015 :  19:15:28  Alıntı
Kozmetik mağazasının konsepti,ürün çeşidi, mağazanın büyüklüğü,temizliği,en önemlisi ucuzluk algısı gibi sebepler etkili olmuştur diye düşünüyorum. Ayrıca ağızdan ağız pazarlama da önemli bir etkendir.
Selim KILIÇ

Yerleşim : Türkiye / Aksaray  |  Meslek : Satış / Pazarlama
ilkeratalay
Yeni Üye

Toplam 30 yazı
13/04/2015 :  22:03:09 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bana göre tüketici bireyler öncelikli olarak mağazanın tabelasına, vitrinine, kapı önündeki tezgahtaki ürün çeşitliliğine bakarak mağazayı değerlendiriyorlar. Bu 3 etken çekici kılıyorsa içeriye girerek mağazayı keşfediyorlar. Mağaza iç dizaynı rafların aralıkları, ürün çeşitliliği, müşteriyi yönlendirebilecek eleman sayısı, kasada bekleme süresi tüketici için çok önemli birer ayrıntı. Ve kasa yanlarındaki 0,50 kuruş 1 Tl'ye satılan ürünlerin çeşitliliği fazla ve müşteriye albeni mesajı veren ürünler olduğu sürece, kiranın aşırı yüksek olmaması ve dükkanın sote bir yerde olmaması göze alınarak güzel karlar elde edilebilir. Teşekkürler.
Düzce Üniversitesi
Uluslararası Ticaret
0546 645 25 10

Yerleşim : Türkiye / Kocaeli  |  Meslek : İthalat / İhracat
EAKSOY
Yeni Üye

Toplam 22 yazı
15/04/2015 :  09:59:09  Alıntı
Reklam yapiyordur, gazete,dergi,internet uzerinden `kapis kapis` ibaresinin baska anlami yok arkadaslar :)
Global Expo Management Group Dubai-UAE

Yerleşim : Birleşik Arap Emirlikleri / Dubai  |  Meslek : Danışmanlık
liliza
Yeni Üye

Toplam 14 yazı
15/04/2015 :  20:40:02  Alıntı
buna matkabın ucu girdikten sonra gerisi kolaydır teorisi ile cevap vereyim arkadaşlar. ucuz ya da avantajlı ürün, algısını oluşturmak zaman ve fedakarlık gerektirir. bir ürünü avantajlı şekilde satın aldığınızda alışverişi yaptığınız yere alışkanlık kazanırsınız avantajlı alışveriş yaptığınızı sandığınız şey sizin ve bir çok kişinin fiyata duyarlı ürünlerden yaptığınız alışverişdir. fiyatına duyarlı olduğunuz şeyi bi defa ucuza aldıysanız çoğu kez sizde, burada ucuzdur yada çeşitliliğin çok olduğu yerde, burada vardır algısı oluşacaktır ve artık matkabın ucu girdiğine göre gerisi gelir. karşı dükkandaki adam aynı ürünü makul fiyata satıyor ama bunu ürün ve adamdan başka bilen yok. diğer tarafta bir indirim algısı var yaptığı indirim diğer tarafla aynı fiyata gelmiş olsa bile bu bir indirimin olduğuna halel getirmez ve tabi mekanlar arası m2 cephe genişliği ürün çeşitliliği bilinirlik, doğru teşir vs, vs.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Esnaf
smartest2004
Üye

Toplam 252 yazı
01/05/2015 :  11:21:01  Alıntı
Merhabalar arkadaşlar ,

İnternet dünyası her geçen gün büyürken,bizde ülkemizde ki gelişmeleri an ve an takip etmekteyiz.

Bu büyüme ile birlikte beraberinde getirdiği sorunlar bilgi yığını halini almaktadır.Her geçen gün doğru bilgiye ulaşmakta daha da bir zorlaşmaktadır.

Bu konuda sorunlarave sorulara ortak çözüm önerileri sunmak daha mantıklı gelmektedir

İnternette arama motoruna arattığınız bilgi binlerce formasyonuyla karşınıza çıkmakta sorunun çözümü bir tarafa yeni sorunlarla çığ gibi büyümektedir.

Kısaca; "Ekmek nasıl yapılır?" şeklinde ki bilgiyi aratan arkadaşlarımız, birden kendilerini "Araba cilalama şekillerini" izlerken yada okurken bulmaktadır.

Bu konuda ülkemizde güzel girişimler olmaktadır.Q/A katagorisin de ki bu tarz projeler,Soru sorunlara ortak çözümler sununan ve yeni yeni ülkemizde popüler olmaya başlamış bir projedir.
Bu tarz sitelerde uzmanı olduğunuz konu başlıklarına bilginizi paylaşabilir yada çözemediğiniz,herkese soramayacağınız sorularınızı sorabilir ve ortak çözüm arayışı içerisinde doğru bilgiyi yakalayabilirsiniz . http://www.uzmaninasor.net gibi sitelerde kalite seviyesini yakalamış görülmektedir.

Hani kim1 milyon TL ister yarışmasında ki seyirci joker hakkınızı kullanarak herkesin ortak görüşünü almak gibi de diyebiliriz.

Saygılar

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : İthalat / İhracat
hamburgist
Yeni Üye

Toplam 10 yazı
02/05/2015 :  14:52:18  Alıntı
Selam,
ben de FMCG sektöründe calisan bir yönetici olarak elimden geldigince bilgi vermeye calisayim.
Öncelikla birkac üründe yapilan agresif fiyat indirimlerini, ürünü satan firma kadar, ürünü üreten ve markete satan firma da finanse eder. Mesela bahsettiginiz büyük markette bir ürün %40 indirime giriyorsa, bunun %20sini satan magaza, kalan kismini da tedarikcisi karsilar.
Büyük marketlerde birkac üründe yapilan indirim alisveriscide "firsat algisi" yapar, bu algi ile markete gelen ilave birseyler alip ciroya katkida bulunur. Alisveriscinin sepetinin %60 ini plansiz alisveris olusturmaktadir.
Bu firmalar pazarlamada ciddi yatirimlar yapip sürekli kendini gelistirmekte, fiyat algi operasyonlari yapmaktadirlar. Sikca "cross promotion" dedigimiz capraz uygulamalar yapmaktadirlar. Örnegin süt indirimi varsa yakininda bebek bisküvisi vardir, bebek bezi+islak bez promosyonu gibi.Gerilla marketing uygulamalarina da siklikla rastlanir.
En önemli konu ise tüketicinin firmaya olan güvenidir. Siz ayni ürünü Migros,Carrefor gibi marketlerin yari fiyatina satin, ama tabelaniz "alladdin toplu tüketim" olsun, vatandas gelmez. Bu da firmalarin milyon dolalar eden "Marka Degeri" dir.

Umarim verdigim bilgiler yardimci olmustur.

Saygilarimla



Yerleşim : ALMANYA / Hamburg  |  Meslek : Yöneticilik
sales_marketing

Yeni Üye

Toplam 99 yazı
05/05/2015 :  12:29:57  Alıntı
Tüketici alışkanlığı hemperi nin dediği gibi Algı olayı da var carrefoursa dan kalan bir müşteri alışkanlığı psikolojik bir olay.İşten eve evden işe giderken sürekli aynı yolu kullanmaya benziyor tabi müşteri aynı kaliteyi beklediği için yeni firma kaliteyi sağlayamazsa zamanla bu algı kaybolur.Çok dikkatlisin tebrik ederim

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Yöneticilik
bitirim06
Üye

Toplam 213 yazı
05/05/2015 :  21:58:41  Alıntı
Aslında bunun sebebi basit evet bir urunu ucuza satmak ve o urun için gun belirtmek bir reklamdır. Mesela her sektorde vardır ayın 15 de su urun su fıyat olcak 1 hafta onceden adam bunun ıcın hazırlıkla baslar. Brosur dagıtımı magazanın kapısına yazmak sms gondermek mail gondermek wep sitesinde yayınlamak ve ogun o urun gelir o gun biter cunku 1 hafta hazırlık yapıldı o urun için ama sen ben ucuza satıyorum kim biliyor kimse 1000 tl urunu 500 satsan kımse bılmedıkten sonra bi ay omur beklesen satılmaz.

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

9.27 saniye.
23:55:47, 13 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım