Pazarlamada Rakiplerimiz - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Pazarlamada Rakiplerimiz


hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
13/06/2004 :  16:53:10   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Rakiplerimiz kale almadığınız zaman ne olur? Kopya edersek ne olur ? Esas yapmamız gereken nedir?


Bulunduğumuz Pazar da tekel bizim elimizde değil ise ve bizden başka bizim verdiklerimizi veya benzerlerini verebilecekler varsa kimseyi kale almadan yürütemeyiz batarız. Rakiplerimizle rekabet edebilmek için onların ne yaptıklarını incelememiz gerekir. Rekabeti etkileyen önemli bir husus rakipler tarafından kullanılan rekabet araçlarının tipi ve sayısıdır. İşletme rekabet çevresini iyice analiz, hangi faktörlerin temel alacağını veya etkileyeceğini belirledikten sonra , pazarda rekabet durumunu güçlendirmek üzere kontrol edeceği değişkenleri seçebilir. Belki çoğu kez ilk akla gelen rekabet aracı fiyattır, ancak fiyat hemen rakipleri harekete geçiren bir araçtır. Bu yüzdendir ki, işletmeler fiyat dışı rekabet araçlarını yoğun olarak kullanırlar. Bunların arasında da mamulü ile birlikte sunulanları iyileştirme ,belirli Pazar bölümlerine özel mal geliştirme tutundurma ve dağıtımı iyileştirme sayılabilir.

Her şeyden önce bir durum analizi yapıp hangi durumda olduğumuzu anlamak gerekir. Rakiplerimizin neresinde olduğumuzu ortaya koymamız lazım. Piyasanın ne istediğini bir pazarlama araştırması yaparak öğrenmek lazım. Rakiplerimizin neler yaptıklarını bizden artılarını onların satış ve pazarlama kampanyalarını takip edip onlarda uygulanacak yenilikleri takip etmek lazım. Rakiplerimizi kale almadığımız zaman onların, bizimle rekabet halinde olan , mal ve hizmetin kalitesinde, fiyatında yapacakları değişiklikten dolayı zarar görebilir. Örneğin iki farklı üniversiteden diğeri daha fazla öğrenci çekebilmek için fiyatında bir indirime gidebilir ya da belirli bir kritere uyan kişilerde indirim yapabilir, eğer biz o üniversiteyi dikkate almayıp yaptıkları kampanyaları gözlemez isek öğrenci kaybına uğrayabiliriz.

Rakiplerimizin yaptıkları bazen çok üst duruma geçmelerine yol açabilir. Biz durumdan geride kalırsak batabiliriz ,hem onları takip edip hem de kendimize güç katacak yenilikler getirmeliyiz. Rakiplerimizi dikkate almamız onları kopya etmemiz anlamında olmamalıdır. Eğer rakiplerimizi kopya edersek üstünlük her zaman onlarda olur. Hizmette yada üründe ilk üretimi onlar yapar ve pazarın büyük kısmına sahip olurlar. Bizse sadece onları takip ettiğimiz için daima bir adım geriden geliriz.Kalitemiz hep rakiplerden düşük kalır. Onları takip ettiğimiz için pazarın büyük kısmını da onlar olabilir.

Her zaman kendimizin bir araştırma geliştirme bölümümüz olmalı kendimizi sürekli yeniliklere hazır bulundurmalıyız. Rakiplerden daha öne geçecek artılar bulmalıyız.Onların kampanyaları hakkında, yeni fikirleri hakkında yorumlar yapmalıyız. Piyasanın, pazarın ne istediğini kavramalıyız.


Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
14/06/2004 :  17:28:36 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Yine ve yine tekelciliği savumadığımı pazar üstünlüğü yaratmak gerektiğini savunuyorum. Acaba yazıları dikkatlice okudunuz mu onuda merak ediyorum. Ben bir pazarlamacı değilim öğrenciyim ve bana verilen teorik bilgiler ışığında yazılarımı yazdım. Ekonomi dışında pazarlama yapmak gibi bir uğraşım olmadı.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
16/06/2004 :  07:38:19 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Mimmanegemet,
Size teoriyi aldım yazdım demiyorum, kendi fikirlerimde içinde olmasa niye yazayım. Kritize etmenize gelince tabiki bu iyi bir şey buna üzüldüğümü nerden çıkardın sadece yazımdaki fikirlerimi mi acaba anlatamadım onu düşünüyorum şu an, kale almamak, kimseyi umursamadan iş yapmak anlamında kullanılmış bir kelimedir. Hiç bir şirket, insan, ne olursa olsun çevresindekilere bakmadan işini yürütebilir mi? Sizden bunun cevabını almak istiyorum. Pazarda ki hiç kimseyi umursamadan, rakiplerin nerde olduğuna bakmadan, pazar araştırması yapmadan nasıl başarılı olunabilir?

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
18/06/2004 :  01:16:51 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Rakibinizin 80 adet servis-dağıtım aracı satınalma sözleşmesi yaptığından haberiniz yoksa bir sabah kalktığınızda köşedeki mağazada sizin ürünlerin en alt rafa indiğini, göz-seviyesi rafında ise rakibinizin ürünlerinin x10 hızla satılmakta olduğunu acıyla ve şaşkınlıkla görebilirsiniz. Çünkü müşteriniz artık sipariş için sizi telefonla arama zahmetine katlanmaktansa kapısına gelen rakibinizin servis aracından ürünü temin etmeye başlamıştır.
Rakibinizi gözlemediğiniz için, istemesenizde ondan yeni bir şey öğrenmek zorundasınızdır artık. Siz servis ağını oluşturana kadar geçen 6 aylık sürede ürünün repete hızına göre pazar payınızın %20 - 40 'nı kaybetmiş olursunuz.
İşi bilen için rakibinin üretim için ödediği elektrik faturasının miktarını bilmek ürünün formülünü bilmek kadar değerlidir. istihbarat gizli bilgilerin ele geçirilmesi değil varolan bilgilerin doğru değerlendirilmesidir.
Saygılar,
Zann ile yakin zail olmaz. - Mecelle'den

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
18/06/2004 :  12:21:51 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
bir başka deyişle;
Büyük ve eski firmalar pazar payı, imaj vb konularda kazandığını kaybetmekten korkarlar. Kayıp büyük olacağı için iki kere düşünmek zorundadırlar. Yeni kurulan firmların tek sorunu pastadan pay kapmaktır. Bu nedenle daha hızlı (bazende agresif) hareket edebilirler.
Zann ile yakin zail olmaz. - Mecelle'den

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
20/06/2004 :  23:08:38 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Önemli olan herşey için konuşuyorum sadece işletmeler için değil, gelinen konumda yayılmamak lazımdır. Dünya sürekli gelişim ve değişim içerisindedir. Hiç bir zaman sabit kalmaya gelmez. Sürekli gelişimi hedef koymak gerekir. Çevremizi sürekli gözetim altında tutarak, sürekli esnek değişime açık olarak ve sürekli gelişmeyi hedef alarak sürdürmeliyiz. Küreselleşme de duraklamaya yer yoktur. Rehavetin verdiği uyku yoktur. Dünya küçülmüş bir köy halini almıştır. Her taraftan ve her yerden mesafe tanımayan rakipler vardır. Ayakta kalmak için sürekli gelişim şarttır.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
22/06/2004 :  22:28:56 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Canlılar gibi işletmelerde doğar büyür ve ölürler. Pazara sunulan ürünler de öyledir. Piyasaya sunulduğunda ürün; kalitesiyle, farkıyla, ihtiyaca cevap vermesiyle iyi bir ürün ise tutulur. Ürün satışı belirli bir noktaya, zirveye vardığında orda duraklar, orada ürün farklılaştırmasına ve yahut ta yeni ürün geliştirmeye gidilmezse ürünün benzerleri piyasaya çıkar ve diğer ürünün satışı düşmeye başlar. Önemli olan burada pazardaki diğer ürünlerden üstünlüğünü sürdürmesiydi, bunu yapamadığında düşüşe geçer. Ömrünü tamamlar. Bu insanlarda da mevcuttur. İnsanlar da çok iyi noktaya geldiklerinde, değişim ve gelişimi bıraktıklarında çevrelerindekiler, ellerinde tuttukları kaleyi fethetmeye çalışacaklardır. Dünya sürekli gelişim ve değişim içerisindedir. Küreselleşme içerisinde durmak yoktur. Çünkü rekabet çok fazladır. Her yer rakiplerle doludur. Zirvede çalışmak daha zordur. Çevredekilerin gözü her zaman zirvededir. Sadece zayıf anı beklerler. Zirveye çıkıldığında duraklamaya imkan yoktur. Durakladığımız an başkası zirveye tırmanmaya çalışır. Kalelerin tutumu bu yüzden zordur. Rakiplerin gözü her zaman zirvededir. Onların zirveye çıkması için anlar yeterlidir. Zirveye ulaşıldığında dinlenmeye, duraklamaya imkan yoktur. Yayılma başladığında zirveden düşüş olur. Zirvenin verdiği rehavet düşüşe nedendir.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
28/02/2005 :  15:06:32 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Çevreme baktığım da zirveye tırmanma hırsının çoğu insanda kalmadığını farkediyorum. Acaba bu ülkede yeteri kadar motive olamıyoruz mu? Motivasyonumuzu ve hırsımızı kıran sebeplerin arkasında az çalışıp ensesi kıllılıktan dolay bir yerlere gelenler mi diye düşünüyorum Bu ülkede gerçekten iyi işler yaparak bir yere gelmek gerçekten çok mu zor bir hale geldi? Ne zaman hedeflerimi söylesem, arkan varsa olur cümlesini duymaya başladım. Bir arkayla bir yerlere gelmek insana gerçekten ne gibi bir haz verir onu düşünüyorum.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
28/02/2005 :  17:43:30 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Denedin, yenildin. Yine dene, yine yenil.
Daha iyi yenil!

Samuel Beckett



Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

4.89 saniye.
10:18:59, 29 Mart 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım