Pazarlama Nedir? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Pazarlama Nedir?


hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
13/06/2004 :  16:26:20   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Pazarlama müşterilerin ihtiyaçlarını tahmin etmek mi? Yoksa ihtiyaç yaratmak için mi?

Pazarlama hem müşteri ihtiyaçlarını tatmin etmek için hem de müşteri ihtiyacı yaratmak içindir. Pazarlama artık sadece mal ve hizmetlerin değil fikirlerin, kişilerin, kurumların, olayların ve mekanların pazarlanmasına kadar genişleyen önemli bir kavram haline gelmiştir. Bireysel ve kurumsal amaçları tatmin edecek değişimleri sağlamak üzere, ürün, hizmet ve fikirlerin üretilmesi, fiyatlandırılması, dağıtım ve tutundurulmasını planlama ve uygulama sürecidir.

Pazarlama insanların sonsuz ihtiyaçlarına cevap veren malları da pazarlamalıdır. İnsan ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir çok mal ve hizmet üretildiğinde de pazarlamaya ihtiyaç duyulur. Çünkü bu ihtiyaç olan mal ve hizmeti üreten birçok firma vardır. Bu mal ve hizmeti insanlara rakiplerden daha ayrıcalıklı daha kaliteli daha uygun fiyata pazarlamaya çalışılmalıdır. İnsanlar ilk önce gerekli ihtiyaçlarını alırlar bunların pazarı hep canlı kalır.Yeme içme gibi gıda ürünlerinin pazarı her zaman vardır. Örneğin bir sütün, ekmeğin, etin,sebzenin,meyvenin ve bunun gibi temel gıdaların pazarı hep olur. Pazarlama bur da şu konuda devreye girer; mesela sütü bir çok firma üretir,sütün içeriği de hep aynıdır fakat bu sütler arasında firmalar bir ayrıcalık yapmaya kalkarlar,bizim sütümüz daha uzun ömürlü daha lezzetli daha çok kalsiyum içerir gaz yapmaz gibi şeylerle ayrıcalıklı hale getirmeye çalışırlar. Pazarlama işte böyle çıkar burada ve etkili olmaya çalışır.

Pazarlama, hedef tüketici, müşteri ve toplumun istek ve gereksinimlerini tatmin ederek kar sağlayacak pazarlama bileşenlerinin planlanması yönetimi ve dağıtımı kavramıdır.

Pazarlamada ihtiyaç yaratmak ta önemlidir. Değişik bir ürün ortaya çıkarmak ve beğendirmek pazarı tekel altına almak çok fazla karlı olabilir. İnsanların sadece ihtiyaçları için olsaydı piyasa da bu kadar fazla çeşit ürün olmazdı ve teknolojik şeyler bu kadar fazla gelişmezdi.

İhtiyaç yaratmaya örnek vermek gerekirse ülkemizde avokado diye bir meyve ne yenir ne de aranırdı. Yurt dışından daha sonra bu meyve getirildi insanlar buna talep etmediler doğal olarak ve bunu ithal edenler uygun bir pazarlama çabası geliştirdiler bu meyvenin yanında bir kağıda tarifini nasıl yeneceğini ve ne kadar çok faydasının olduğunu yazıp beraber sattılar ve artık avokado ihtiyaç çok yenen bir meyve gibi bir çok markette meyve reyonlarında yerini aldı.

Elektronik bir çok cihaz da ihtiyaç olarak yaratıldı. Sanki bu cihazlar çok ihtiyaçmış gibi gösterilerek pazarlandı. DVD’ler dev ekran televizyonlar fotoğraf çelen kameralı İnternet’e girebilen telefonlar ve bunlar gibi bir çok örnek hayatımıza ihtiyaçmış gibi giriyorlar. Çeşitli reklamlarla pazarlama çabalarıyla ihtiyaçmış gibi gözüküyorlar.

Pazarlama yoluyla belki de hiç kullanamayacağımız ürünler bile hayatımız da gerekliymiş ihtiyaçmış gibi gösteriliyorlar. Örneğin ülkemizde yasal sınırlamalar olması dolayısıyla o süratte kullanmamızın imkansız olduğu, altı vitesli ,üç yüzlerin üzerinde giden arabalar piyasaya sunuluyor ve bu özellikleriyle pazarlanmaya çalışılıyor. Bu özelliklerin gerisinde olanlardan daha çok ihtiyacımız varmış gibi gösteriliyor.

Görüldüğü gibi pazarlama, insanların gereksinimlerini, değişimleri yakalayıp onlar doğrultusunda ürün ve hizmetler oluşturmaktan, hedef kitleye ulaştırılmasına kadar uzayan uygulamaları kapsayan süreçler bütünüdür. O halde pazarlama, üretimden sonra değil, üretimden önce başlayıp ve satış sonrasına kadar devam etmelidir.
Gerçekte pazarlama yöneticileri, örgütün amacına ulaşmasını sağlayacak biçimde talebin düzeyini, zamanını ve içeriğini etkilemelidirler. Kısacası ,pazarlama yönetimi talebin yönetimi demektir. Bir tüketici bir ihtiyacını gidererek bir malı satın almaya istekli ise ve satın alma gücü varsa, bu durumda, istek talebe dönüşür.

Talep değişik biçimlerde ortaya çıkar. Kimi mallara karşı talep olumsuz olabilir. Örneğin kimi kişiler uçakla yolculuk yapmak istemezler;kimi kişiler dişlerini tedavi ettirmekten kaçınırlar. Böyle durumlarda pazarlama yönetiminin görevi, olumsuz talebi olumlu kılmaktadır.

Kimi zaman da, bazı mallara karşı gizli talep vardır,ama mal ortada yoktur. Sözgelişi sağlığa zararsız sigara istenir, ama bu tür sigara henüz geliştirilmemiştir. Gizli talep, işletmeler için bir fırsattır. Pazarlamacı gizli talebi saptayıp,tüm eylemlerini, gizli talebi gerçek talebe dönüştürecek biçimde planlayıp,uygulamalıdır.

Bir malın talebi bir süre sonra azalabilir. Bu durumda pazarlama yönetiminin görevi, talebi eski düzeyine yükseltmektir.

Talep belirli bir dönemde yeter düzeyde olsa da dönem içinde düzensiz bir görünüş alabilir, mevsimlik dalgalanmalar söz konusu olabilir. Talebi düzenli kılmak için gerekli pazarlama eylemlerine başvurulur.

Ayrıca, toplumsal ya da ekonomik nedenlerle, talebin kısılması gerekebilir.Pazarlama yöneticisinin görevi, bu görevi de yerine getirmektir. Petrol kıtlığı nedeniyle yürütülen enerji kısıtlama kampanyası, bu konuda iyi bir örnektir.

Kısacası, pazarlama yöneticisi, tüm bu değişik talep durumlarıyla uğraşmak zorundadır. Görevini başarıyla yürütebilmek için, pazarlama planlamasına ve kontrolüne önem verilmelidir. Başka deyişle,pazarlama yöneticisi girecek pazarlar, geliştirilecek mallar, uygulanacak fiyatlar, kullanılacak dağıtım kanalları ve yapılacak satış çabalarıyla ilgili kararlar oluşturulmalıdır.

Pazarlamacı, bir malın insanın belli bir ihtiyacını nasıl karşılayacağını açıklar; istek yaratmaya çalışır; malı çekici ve satın alınmaya hazır kılarak, talebi etkiler.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
sipnocrea
Yeni Üye

Toplam 2 yazı
19/08/2004 :  15:40:08  Alıntı

Gerçekten yasemin hanımın yazısını zevkle okudum.
" Pazarlama müşterilerin ihtiyaçlarını tahmin etmek mi?Yoksa ihtiyaç yaratmak için mi? " arasındaki dengeyi açıkça dile getirmişsiniz. Tekel konusunda yasemin hanımı haklı buluyorum, çünkü kendisi tekel kelimesini ürünü sahiplenmek ve lider konumuna getirmek anlamında kullanmıştır, benim görüşüm bu !

Teşekkürler

sipnocrea

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
28/02/2005 :  14:52:26 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Pazarlama da dürüstlük ilkesinin de burda üstüne basmak gerektiğini düşünüyorum. Şeffaf ve dürüst bir şekilde ürünümüzün pazarlamasını yapmaz isek uzun vade de kısa vadeli karlarımızı da sıfırlamış oluruz.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
devrım
Yeni Üye

Toplam 1 yazı
23/10/2005 :  21:37:57  Alıntı


selam ben ülkü dağcı tez hazırlıyorum tez konum tekelin yapısı kaynakçalar arıyorum yardımcı olurmusunuz
ülkü dağcı

Yerleşim : Türkiye / aydın  |  Meslek : Öğrenci
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
23/10/2005 :  22:25:09 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Tekelle ilgili bayağ bir kaynak olduğunu biliyorum. Şu an için bildiğim birşey yok. Tezinin neye yönelik olduğunu bilirsek daha çok yardımcı oluruz.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.86 saniye.
14:26:35, 19 Nisan 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım