Linkedin Pazarlama Teknikleri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Linkedin Pazarlama Teknikleri


GrowthackerSK
Yeni Üye

Toplam 6 yazı
11/12/2014 :  15:49:08   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Yıllardır Facebook ve Twitter’ın sosyal medyada sahip olduğu konum tartışılmicak derecede büyük. Son bir kaç yıldır bu iki devin tahtını sallayan mecralar belirdi, belirmeye devam ediyor. Bunlar içinden en dikkat çekeni fonksiyonelliği açısından şüphesiz Linkedin. Sadece kullanıcı sayısına bakarak değil, şirketin büyüme oranı ve açıkladığı kar oranına da bakarsak bunu açıkça görebiliriz.
Peki Neden Linkedin Bu Kadar Popüler ?
Linkedin’i diğer sosyal ortamlardan ayıran en büyük özelliği profesyonel yapısıdır. Üyeliğinizi oluşturduktan sonra yapacağınız ilk iş benzer özelliklere sahip olduğunuz, aynı sektörde çalıştığınız, aynı okulda ve şirkette çalıştığınız kişileri “Tanıyor Olabileceğiniz Kişiler” sekmesinden görüp ağınıza eklemek olmalıdır. Bu sayede networkünüzü ve görünürlüğünüzü arttırmış olacaksınız.

Ayrıca hangi sektörde çalışıyorsanız, bununla ilgili paylaşım yapan gruplara üye olarak, uzman görüşlerden faydalanıp yeteneklerinizi geliştirebilirsiniz. İş dünyasında artık sosyal medya etkinliği ve kullandığınız hesaplar referans kaynağı haline geldi ve Linkedin profiliniz sizin için olmazsa olmaz.

Hesabını açtıktan sonra, Linkedin size yardımcı olabilmek için bazı sorular soruyor. Bu soruları eksiksiz bir şekilde doldurmalısınız. Sahip olduğunuz sertifikaları, aldığınız eğitimleri , katıldığınız kursları, yabancı dilleri web sitelerinizi, mail adreslerinizi.. vb. nelere sahipseniz nelerin sizi ön plana çıkaracağını düşünüyorsanız oraya yazmalısınız. Ağınızı genişlettikçe fark edeceksiniz ki ; profil fotoğrafınız Instagram ve Facebooka nazaran daha resmi bir hava taşımalı. Vesikalık fotoğraf olmasa da yüzünüzün net olduğu, efektsiz bir resim tercih edilmelidir.

Deneyim ve bilgilerinizin gözükeceği profil sayfanın URL yapısı da çok önemli. linkedin/1*1*1*1*1*1*1*1* gibi bir link yapısı, profilinizi inceleyen kişilerin gözüne hoş gelmeyecektir. Ayarlar bölümünden adınızdan ve soy adınızdan oluşan bir URL yapısı düzenleyebilirsiniz.
Şuan da çalıştığınız ve geçmiş tecrübeleriniz profilinizin en tepesinde gözüküyor. Bu kısma da gerekli özeni göstermelisiniz.

Kullanıcıların gözünde ilk intiba yaratacak objeler: Resminiz, isminiz(büyük küçük harf ayrıntısı), geçmiş tecrübeleriniz ve şuan çalıştığınız pozisyon-şirket tir. Bir diğer önemli husus ise tavsiye mektupları ve yeteneklerinizin onaylanması. Mesela, daha önce çalıştığınız veya projede yer aldığınız kişi ve kişilerden tavsiye mektubu isteyerek referansınızı daha da güçlendirip, rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Sahip olduğunuz yeteneklerinizin ağınıza dahil kişilerce onaylanması da sizin için güçlü referans teşkil edecektir.

Yukarıda bahsettiğim gibi, gruplarda aktif olmalı uzmanlığınızı kanıtlamalı/geliştirmelisiniz. İnsan Kaynakları departmanında çalışan bir kişi, Linkedinde ilgili gruplara katılarak tecrübelerini ve bilgi birikimini paylaşabilir. Tartışmalara yorumları ile katılarak ağını geliştirebilir, belki de alanında uzman statüye erişebilir!
Gruplarda içerik gönderirken dikkat edilmesi gereken noktalar:
Başlık kısmında yazının ne anlattığı net olmalıdır. Gruplarda paylaşacağınız içerikler, üyelere mail yolu ile ulaşmaktadır. Onlarca mailin içinden tartışmanızın dikkat çekmesini istiyorsanız biraz üretken olmanız gerekecek(Karakter kısıtlamasını unutmayın).

Açıklama kısmında biraz daha detaya inerek içeriğinizi daha anlamlı hale getirebilirsiniz. Eğer bir sayfadan link paylaşacaksınız bu kısma yapıştırmanız önerilir. Linki yerleştirdiğinizde önizleme gözüktüğünde, linki silebilirsiniz.(Facebook benzeri)

Açıklama kısmının altında yer alan 3 seçenek(Genel,İş İlanı, Tanım) içeriklerinizi özelleştirmenizi, gruplarda belirli kişilere hitap etmenizi sağlayabilir.
Şirket Sayfaları
Sevdiğiniz markalara ait güncel haberleri, etkinlikleri ve yeni ürünleri takip etmeniz için en güzel ortam şüphesiz Linkedin. Son olarak gelen vitrin sayfaları özelliği ile, firmalar ürün ve hizmetlerini kategorize edebiliyor, takibi kolaylaştırıyor. Profesyonel yapısı ile şirketlerin iş ilnlarını, sizinle benzer pozisyonda çalışan kişileri ve hatta CEO’ları bile ağınıza ekleyebilirsiniz.
Final: Eklemekten Çekinmeyin..
Tüm bu özelliklerden faydalanmak için Linkedin üzerinde ağınıza kişi eklemekten çekinmeyin. Bağlantıda olduğunuz kişi sayısı arttıkça o kadar popüler ve güvenilir olursunuz.
Herkese İyi Çalışmalar..

Yerleşim : Türkiye / İstanbul
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.95 saniye.
20:37:00, 14 Mayıs 2024, Salı

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım