Yeni Üye
Toplam 6 yazı | |
Özellikle start-uplar tarafından tercih edilen ve popülerliği her geçen gün artan Growth Hacking terimi, hala bazı pazarlama uzmanları tarafından benimsenemedi.. Growth Hacking yöntemleri ile, geleneksel pazarlamaya nazaran daha hızlı, sürdürülebilir sonuçlar elde etmeniz mümkündür.
Özellikle Amerika, Filipinler ve Hindistan gibi(yazılımın ve SaaS çözümlerin geliştiği ülkeler) Growth Hacking yöntemlerine sıkça başvurulmakta.
Growth Hacker aslında pazarlamacıdır, fakat mücadele etmesi gereken birçok problem, yorumlaması gereken metrikler ve kullanması gereken onlarca araç ile diğerlerinden ayrılır.
Growth Hacker'ı diğerlerinden ayıran durumlar ve özellikler neler mi? Birlikte bakalım
Start-up'lar fazlaca belirsizlik içerir Girişiminizin ilk safhalarında, hedef kitlenizi, müşterilerin sizden beklentisini, marketin ihtiyacını ve pazarlama kanallarınızı belirleme konusunda zorluklar yaşayabilirsiniz. Fakat kurumsallaşmış firmalarda, bu süreçler çoktan hallolmuş ve pazarlama yöneticisi sadece arabayı daha hızlı sürmek üzere kafayı yormaktadır...
Her Start-Up'ın Büyüme Potansiyeli Vardır Yapılan araştırmalar ve genellikle koyulan hedefler, start-upların her ay %20 büyüme gösterdiğini ifade ediyor. Fakat kurumsallaşmış firmalar da aylık %5'lik büyüme, güzel bir prim almanız için yeterli olabilir. Bu noktada kurumsal firmada çalışan pazarlama yöneticisi için önemli bir problem beliriyor?
" Kurumun belli bir olgunlukta pazar payı ve penetrasyonu var... Daha fazla kişiye ulaşmak için başka ne yapabilirim?"
Growth Hacker ise, yukarıdaki durumu, daha az kaynak ve bilinmezlikler ile hedefleyerek stratejiler geliştirir. Growth Hacker'ın Kaynaklara Ulaşması Kısıtlıdır Çoğu kez kısıtlı kaynak ile kurulan girişimlerin başarılı olması için kısa sürede kendisini tanıtması ve sunduğu çözüm ile ilgilenebilecek, olabildiğince fazla kişiye ulaşması gerekmektedir. Ürün bağlılığı yaratmak trafiğin satışa dönüşmesi için önemlidir. Buda, kısıtlı kaynakları etkin kullanarak, potansiyel müşterilerinizi eğitmek ile mümkündür.
Gowth Hacker'lar analatik güçlerini, ürün mühendisliği ve yaratıcılık özelliklerini kullanarak, organizasyon için önemli görülen metrikleri yukarılara çekmeye çalışırlar.
Buraya kadar ki kısımda "Zaten yapıyorduk bunları.." dediniz mi? Çok normal, çünkü bu prensipler yeni değil, yeni olan Growth Hacking algısı. SEO ile haşır neşir olan, analatik verileri doğru yorumlayan ve etkin sosyal medya yönetimi yapabilen ekip ucundan da olsa bu kapsama girebilmekte. Ancak herşey tabiki bunlarla sınırlı değil... | |
| Yerleşim : Türkiye / İstanbul |
|