İhracat yapmaya başlamadan önce firmanızı değerlendirmeli ve hedef pazar hakkında gerekli bilgileri toplamalısınız. Böylece ihracatı gerçekleştirdiğiniz hedef pazarlarda başarılı olma şansınız yüksek olacaktır. Öncelikle ihracat yapma amacınızı ve çalışanlarınızın ihracat konusundaki bilgi ve deneyimlerini sorgulayın. Ardından firmanızın iç pazardaki performansını değerlendirin. Uluslararası pazarda gireceğiniz Pazar bölümünü belirleyin ve ürünü bu bölümdeki tüketicilerin tercihlerine göre şekillendirin. Hedef pazarlardaki rakipleriniz hakkında ayrıntılı bir araştırma yapın. Firmanızı dış pazarlarda en iyi şekilde temsil edecek kişi veya kuruluşu seçin. Ürün ve hizmetlerinizi piyasaya tanıtacak pazarlama materyallerine karar verin. Son olarak da hedef pazarlardaki hizmet ve indirim koşullarını, ödeme ve kredi vadelerini inceleyerek ürünün veya hizmetin fiyatını belirleyin.