Kâr Merkezinizi Nasıl Bulacaksınız? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Kâr Merkezinizi Nasıl Bulacaksınız?


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
02/07/2008 :  20:38:44 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Değişim önlenemez bir şeydir. Kendimizin yarattığı değişimler ve başımıza gelen değişimler vardır. Bu gerçeği bilerek, geleceği yönet­menin en iyi yolu önceden müdahale etmek ve geleceği bizzat yarat­maktır. Bu da başarı için net amaçlar tanımlamayı, icra için plan be­lirlemeyi ve çalışanlarınızı geliştirerek ve güçlendirerek meydan okumayı gerekli kılar.

Bir iş kurmanın anahtarı, üzerinde iyi çalışılmış bir stratejik viz­yonla işe koyulmaktır. Bu birkaç sözcükle anlatılabilir görünür, ancak o birkaç sözcük sonradan olacak her şeyin temelidir. Örneğin, giri­şimciler kuru temizleme işine girmeye karar vermiş olabilir. Ama bun­ların bir kısmı en iyi kalite hizmet sunmak isterken, diğerleri olası en düşük fiyata önem veriyor olabilir. Bu iki girişimcinin geleceği, iş yapmanın farklı yollarında şekillenecektir. Dürüstlük, tutarlılık ve şirket içi açık iletişim gibi değerlerin yanı sıra, müşterilere, ortaklara ve çalışanlara karşı ilgi ve dürüst muame­le üzerine kurulu açık bir iş felsefesi oluşturun.

İş ortamı giderek daha rekabetçi hale gelmekte ve iş sahipleri giderek daha fazla fiyat baskısına maruz kalmaktadır. Bu meydan okumaya etkin biçimde karşı koyma stratejilerinden birisi, kendi kir merkezlerinizi bulmanızdır. Bu kolay değildir. Bunu öncelikle, kilit liderlere sahip bir işyerine sahip olarak ve kendiniz ve rakiplerinizle ilgili bir SWOT (güçlü yan­lar, zayıf yanlar, fırsatlar ve tehditler) analiziyle yapabilirsiniz. Daha sonra sektördeki dostlarınızla, tedarikçilerle, rakiplerle, ekonomi ya­yıncılarıyla konuşun ve onların sektör hakkındaki fikirlerini alın. Kısaca, şirketinizi, sektörünüzü ve pazarınızı bilerek, karlar için yeni ve büyük kaynaklar bulma şansına sahip olabilirsiniz.

Kar kaynaklarınızı bulmanın en iyi yolu müşteri geribildirimleridir. Doğru tür geribildirim almanın iyi bir taktiği de, müşteri tabanınızın Üst yüzde 20’lik dilimini oluşturan kesime gitmeniz ve onlara şu so­ruların bazılarını sormanızdır:

* Neden şirketimizle iş yapıyorsunuz?

* Şirketimizle ilk temasınız nasıl oldu?

* Neden öncelikle bizimle çalışmaya karar verdiniz?

* Neden bizimle çalışmayı sürdürüyorsunuz?

* Biz diğerlerine göre neyi daha iyi yapıyoruz?

* Neyi iyi yapıyoruz? Neyi eksik yapıyoruz?

* Hizmetlerimize başka hangi ürünleri çözümleri ve hizmetleri ek­lememizi isterdiniz?

Bu soruların cevapları size işinizin gerçek kar kaynaklarını göste­recektir. Öte yandan, yeni kar merkezlerinin bir diğer kaynağı da yeni pazarlardır. Bu yeni pazarları keşfetmek için müşteri tabanınızı genişletmenizi sağlayacak şekilde, yanal olarak düşünün önce mevcut müşteri tabanınıza bakın ve onlar için çözdüğünüz sorunları hatırlayın. Daha sonra ekibinizin başka hangi iş alanlarında benzer sorunlar yaşanabileceğini ortaya çıkarmasını sağlayın ve son olarak da bu yeni müşterilerin aynı türden sorunlarını çözmeyi deneyin.

Kâr Merkezlerini Kalıcı Kılmak
Ana kar merkezlerinize odaklanmanız gerektiğini unutmayın ve bunların istikrarlı biçimde karlı olmasını garantileyin. Bu, "iyi bildiği işi yap ve ona sarıl" ilkesine denktir.

Sektördeki çekirdek alanlarınıza yakın durun ve sabit bir odak yaratın. Yeniden ambalajlama ve yeniden dağıtım yoluyla, mevcut ürün ve hizmetlerin karlılığını azami kılın. Ancak bundan sonra çekirdek alanınızı tamamlayıcı ürün ve hizmetlere yatırım yapabilirsiniz. Bu aynı zamanda yeni kar merkezleri yaratmanın da anahtarıdır. Örneğin yazılım ürünlerinin yanı sıra yazılım geliştiricileri için eğitim, ürünü kullanıcıya özel kılma ve danışmanlık hizmetleri verilebilir.

Kaynak: Capital Dergisi’nin “12 Önemli İş Kitabının Ayrıntılı Özeti” adlı kitabından alınmıştır.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.05 saniye.
07:23:29, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım