Zamanım kısıtlı, sevdiklerim uzakta ama onları ihmal etmek de istemiyorum diyenlerdenseniz çok kolay ulaşabileceğiniz ve bir o kadar değerli bir çözüm var bence: Çiçek... Sevgiliye, belki işe yeni giren ya da bebeği olan bir arkadaşa, belki de doğum gününü kutlamak istediğiniz yakın birine hediye olarak gönderilebilir. Uzakta olanlara "aklımdasınız" mesajını ***ürür renkleri ve de mis kokusuyla... İnternet üzerinden çiçek servisi yapan
444cicek.com'un kurucusu
Serkan Sevim de Amerika’da yaşadığı yıllarda Türkiye’ye çiçek göndermek istemiş. Küçük bir gül buketine yaklaşık 100 dolar ödemiş. Bu da
444cicek.com'un ilk kıvılcımı olmuş aslında.
Sevim şöyle anlatıyor:
"O dönemde evimin bir odasında Ali Hantal'la beraber Mezun Group şirketini kurdum. Mezun 2002 yılında Baltimore’da 'En Hızlı Büyüyen Özel Şirket' (Fastest Growing Private Firm) seçildi. 2004'te Digiturk'le Türklere internet üzerinden canlı futbol maçı yayın satışını gerçekleştirdik. Yine 2004’te Amerika’da Real Estate işine girdim. Baltimore’da eski evleri renove edip satmak fikriyle başlayan iş, şu anda Indiana, New Jersey ve Maryland eyaletlerinde yatırımlarla devam ediyor. Bir fırsat görüp çiçek servisini, Amerika’daki Türklerin Türkiye’ye çiçek göndermek için kullanacağı bir servis olarak hayata geçirdik. Güçlü bir sistemle siparişi alıp Türkiye’ye internet üzerinden gönderip müşteri hizmetleri veriyorduk. Arkasından 2004 yılında Türkiye’deki çiçek konusundaki açığı da görerek 444cicek.com markasıyla Türkiye pazarına da girdik."CEP'E TESLİM EDİLDİ BİLGİSİKısaca Sevim, internette büyük başarılar yakalamış biri. 2006 yılı başında Mezun’daki hisselerinin bir bölümünü satarak Türkiye’ye yerleşen Sevim, sadece 444cicek.com’a odaklanmış. Şu andaki amacı, Türkiye’de çiçek denince hatırlanacak ve insanların güvendiği bir marka yaratmak.
444cicek.com adresine girdiğinizde kocaman bir çiçekçi dükkânı sizi karşılıyor. İstediğiniz çiçeği sipariş ederek Türkiye'nin her yerine gönderebiliyorsunuz. ‘Çiçek gönderildi’ ve ‘kime teslim edildi’ bilgisi SMS ve e-mail'le detaylı olarak size gönderiliyor. Yani 'Çiçeğim ulaştı mı?, 'Ya yerinde değilse' korkularına kapılmaya da gerek yok. Ayrıca 7 gün 24 saat çağrı merkeziyle müşteri hizmeti veriliyor. Amerika’da ve Avrupa’da yaşayanlarsa kendi ülkelerinde bulunan lokal telefon numaralarıyla 444cicek.com'a ulaşabiliyor.
Sevim, "Amerika’da şu anda devam eden reklam kampanyamız var" diyor ve ekliyor: "Yakında Avrupa’da da ciddi reklam kampanyası yapmak ve oralardaki Türklere ulaşmak istiyoruz."
Hadi oldu da bir memnuniyetsizlik durumu ortaya çıktığında, müşteriyle irtibata geçen ve tam yetkili bir bölüm bulunuyor. Kesin müşteri memnuniyeti felsefesi doğrultusunda müşterinin isteğine göre bir sonraki sipariş için ciddi bir indirim, telafi çiçeği göndermek ve yüzde 100 para iade garantisi vermek gibi sistemler mevcut 444cicek.com'da.
BAŞARININ KAYNAĞI: TAKIMSevim, 444cicek.com'la yakaladığı başarının en önemli kaynağı olarak takımını gösteriyor. "Ben her zaman takım oyununa inanırım. Günümüz iş dünyasında takımın gücü kadar başarılı olabiliyorsunuz. Dolayısıyla 444cicek.com için ilk yaptığım iş takımı kurmak oldu. Şu anda çalışanlar, dışarıdan danışmanlık veren şirketler ve iş ortaklarımız olarak Türkiye’nin en iyi takımı bizde diyebilirim" diyor.
Sevim'e göre kısa zamanda ulaşılan başarının diğer nedenleri ise şöyle: "Sitedeki ürünlerin analizi yapıldı ve müşterilere en ekonomik çiçeklerin en hızlı şekilde ulaştırılması prensibi benimsendi. Bu esnada Yalova, Antalya ve Adana bölgesindeki çiçek seralarıyla yıllık anlaşmalar yapılarak çiçeklerin dalından kesildikten sonra 2-3 gün içerisinde son tüketicide olması sağlandı. Taze çiçeklerle şirketin kazandığı müşterileri elinde tutması kolaylaştı. Ekonomik çiçek satmak felsefesi içinde çiçek yapımında kullanılan alt yapı malzemelerini direkt üreticilerden alarak maliyeti daha da düşürdük. Tabii bu hizmetleri yaptıktan sonra tanıtmak gerekiyordu. Onun için de Superonline, Mynet, ve e-kolay'la ciddi tanıtım anlaşmaları yaptık."
EN FAZLA SİPARİŞ YÖNETİCİLERDEN444cicek.com'a en fazla sipariş şirket yöneticilerinden ve beyaz yakalı çalışanlardan geliyor. "Bizim verdiğimiz servis hız ve kalite odaklı olduğu için, günümüzde yoğun çalışan kesim sevdiklerini hatırlamak ve sevindirmek için hızlı servisler tercih ediyor. Maslak ve Levent’teki plazalar bölgesinde çok kullanıcımız olduğunu biliyorum" diyor Sevim.
Çiçek pazarını büyütmek ve geliştirmek Sevim'in en büyük ideali, nedeni ise; pasta büyüdükçe daha kaliteli hizmetlerin ortaya çıkacağına inanması. Sevim, şöyle devam ediyor: "Halkımıza çiçek kültürünü daha da tanıtmak ve modern dünyadaki çiçeğin yerini anlatmak istiyoruz. Bu bağlamda sitemizden IPTV teknolojisini kullanarak video içerikler vermek planlarımız arasında. Ayrıca bu yıl bankalar ve büyük şirketlerle irtibata geçip çiçek gönderimleri için Intranet’lerine bir çiçek servisi entegre etmek istiyoruz. Bu sayede karşılama ve konaklama bütçelerini daha efektif kullanacaklarına inanıyoruz."
Kaynak: Hicran Tekin, Insankaynaklari.com