Krizden Önce, Kriz Yönetimi - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Krizden Önce, Kriz Yönetimi


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
09/05/2008 :  23:23:03 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


"Kriz", işletmelerin mevcut konumunu ve geleceğini etkileyebilen, beklenmeyen, ya da dikkate alınmayan ve önlem almakta geç kalınan olumsuz bir durumun ortaya çıkmasıdır. “Kriz Yönetimi”, olası bir kriz durumunu önlemek için etkin bir yapı oluşturmaktır. Diğer bir deyişle kriz nedeni olabilecek unsurların önceden saptanarak önlenmesi ya da negatif etkilerinin en aza indirgenmesi olarak da tanımlanabilir. Bir örnekle tanımlayacak olursak, kriz zayıf düşmüş bir bedene yerleşen virüse benzetilebilir. Bedeninizdeki etkisi, bünyenizin gücüyle ters orantılıdır. Sizi yatağa düşürebilir, ya da tam tersi, aşı etkisi göstererek savunma mekanizmanızı güçlendirebilir.

Günümüzde iletişim tekniklerinin gelişmesi, insanların online dünyada zaman ve mekan kavramlarından bağımsız haberleşme sistemleri geliştirmeleri, firmaları krize daha da yakınlaştırdı. Günümüz iş yaşamında hiçbir işletmenin krizle karşılaşmayacağına dair bir garantisi bulunmuyor.

Firmaların krizle karşı karşıya kalmadan önce, mevcut durumlarını gözden geçirmeleri, güçlü ve zayıf yanlarını, kendilerini bekleyen fırsat ve tehlikeleri ortaya koyan SWOT analizini yapmaları son derece önem taşımaktadır. Böyle bir plan hazırlığı, firmalara olası bir krizin uyarılarını önceden fark ederek, hızla harekete geçme şansını tanır.

Kriz sırasında atılması gerekli ilk adım; kamuoyunun firmanıza, ürün ya da hizmetinize yönelik algılamalarındaki endişeleri ortadan kaldırmak yönünde harekete geçmektir. Bu dönemde hayata geçirilmesi gereken iletişim adımlarını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:

1. Krizin kaynağının araştırılması, nedenlerin bulunması

2. Kamuoyundan ve basından gelebilecek sorulara karşı kriz komitesi oluşturulması

3. Zaman kaybetmeden ilgili kitlelere doğru bilgilendirmenin yapılması

4. Krizin etkilerinin ortadan kaldırılması için zarar gören kaynakların en kısa zamanda tekrar yerine konulması, tazmin edilmesi

Günümüzde, ancak önceden kriz iletişim planı oluşturan, sosyal sorumluluklarının bilincinde olan, açık ve dürüst iletişim modeli benimseyen firmalar ayakta kalmaya devam edebilmektedir. Kriz sırasında yaşanan tecrübeler ve başarıyla uygulanmış bir eylem planı, kriz sonrasında firmalara geçmiş dönemlerdeki hatalarını analiz etmelerinde ve yeni stratejiler belirlemelerinde yol gösterici olacaktır.

Yazar: Ayla Tanrıkulu

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.97 saniye.
02:33:36, 5 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım