Nurus’un Bir Sırrı Var - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Nurus’un Bir Sırrı Var


eylülteran
Editör

Toplam 392 yazı
03/05/2008 :  13:45:26 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Nurus, 80 yıl önce dededen devraldığı bayrağı, yabancı bir grupla taşımaya hazırlanıyor. Diğer taraftan yeni yatırımlara hız veriliyor, Nuxx mağazalarını Avrupa’ya taşıma planları yapılıyor. 2010 ciro hedefi ise şimdiden belli... 120 milyon euro.

Ekonomi ile ilgili yapılan yorumların neredeyse tamamı artık yeni bir dönemece girdiğimiz üzerinde yoğunlaşıyor. Prog­ram, yol, strateji kelimeleri sürekli başında ’yeni’ sıfatı ile telaffuz ediliyor. Rekabetin arttığı yeni dönemde innovasyon, tasarım, tedarik zinciri, ihracat üzerine odaklanan firmaların kazanacağı vurgusu yapılıyor. Bunları niye anlattığımıza gelince... Türki­ye’nin dünya pazarlarında başarılı olan sa­yılı markalarından Nurus, tasarım üzerin­den yükselttiği işini bir adım ileriye ***üre­cek adımları geçen ay itibariyle atmaya başladı. Dört milyon euro yatırım ile kuru­lan ve ilk örnekleri İstinye Park ve Adres İs­tanbul’ da açılan Nuxx özel tasarım ürünle­ri mağazalar zinciri, bu stratejinin ilk adı­mı. Nuxx ile ofis gereçleri alanında dünya­ca tanınmış 29 markayı bünyesinde toplayan Nurus, 2007 sonuna kadar beş mağaza açacak Nuxx zinciri 2oo8’de İtalya ve Bel­çika başta olmak üzere firmanın ihracat yaptığı ülkelere yayılacak. Bir yıl içinde Avrupa ve Türkiye çapında toplam 14 mağa­zaya ulaşmayı hedefleyen zincirde, olta­dan şarap kalemlerine kadar pek çok ürü­nü bulmak mümkün olacak.

Nuxx zinciri, Nurus’un hamlelerinden yalnızca bir tanesi. Bunun ötesinde bir önemli gelişme daha var, o da yabancı or­tak Nurus, Genel Müdür Güran Gökyayın ifade ettiği üzere seneye, bir yaban­cı bir şirketle ortaklık gerçekleştirecek Ancak şirket ismi şu anda bir sır. Nurus’un Levent’teki merkez ofisinde ko­nuştuğumuz Genel Müdürü Güran Gök­yay, farklarının ve büyüklüklerinin birçok dev Amerikan mobilya şirketi için bile teh­dit oluşturduğunu söylüyor. Gökyay, fark­lılıklarını şu sözlerle anlatıyor: "Bugün müşterilerimizin almış olduğu birincil şey akıldır. Gelip bizden bir servis satın alıyor­lar. İlim bilmeden, yani insan vücudunu tanımadan ofis mobilyası üretemezsiniz."

Her İşin Çırağıysan, Hiç­bir İşin Ustası Değilsindir
Nurus yeni iş planını, işinin odağından hiç­bir zaman uzaklaşmayacak şekilde tasarla­mış. Şunu söyleyebiliriz ki, Nurus uzun bir süre ev ya da mutfak mobilyası üretimi yapmayacak çünkü mirasını bırakan Nu­rettin Dede, torunlarının kulaklarına küpe olacak şu lafı da bırakmış: "Her işin çırağı olan, hiçbir işin ustası olamaz." Gökyay, atılım yapma sıraları geldiğini hissettikle rinde ise bir evin farklı odalarına hitap etmek yerine, daha fazla ülkeye satış yapmayı tercih ettiklerini söylüyor. Şu anda 35 ülke­deki birçok ofis çalışanı, Nurus mobilyalarını kullanıyor. Tüm dünyada no bayiden Nurus mobilyaları temin edilebiliyor. İtal­ya, Fransa ve Belçika en kuvvetli oldukları ülkeler. Nurus’un hedefi bölgesel güç ol­mak. Yani Avrupa, Rusya, Türk Cumhuri­yetleri ve Körfez Bölgesi’ndeki güçlerini ar­tırma öncelikli amaçları.


Bu iddialı hedefte yeni üretim tesisi çok önemli bir işleve sahip. Bugüne kadar 25 bin metrekarede üretimini gerçekleştiren şirketin tesislerine, şimdilerde 15 bin met­rekarelik bir alan daha ekleniyor. Bir süre sonra 20 bin metrekarelik bir alan ilavesi daha yapılacak. Yeni tesisler için ilk yatı­rım 12 milyon euro değerinde, 10 milyon euro’luk bir diğer yatırım ise yolda. Gökyay, bu seneyi 32 milyon euro ciro ile kapatma­yı hedeflediklerini belirtiyor. Şirketin 2010 hedefi ise 120 milyon euro’ya ulaşmak. Bu beklenti şimdilerde yapılan tesis yatırımla­rının meyvesinin 2010’da toplanmaya baş­layacağını gösteriyor.

Başarının Anahtarı Tasarım Ama...
Nurus’un bu başarısında hiç kuşkusuz en büyük pay tasarım. Ancak tasarıma önem vermek, mutlak surette başarıyı getirecek diye bir kaide yok. Önemli olan tasarımı iyi yönetmek. Güran Gökyay bu tasarım kavramını ve yaratım sürecini şu sözlerle anlatıyor: "Evet, tasarım en önemli etmen. Ama tasarım sadece formdan ibaret değil­dir. Ürettiğiniz ürünün fonksiyonu da önemli. Tasarım aslında pazarlamanın bir unsurudur. Neyi satmak istiyorsanız, fikri­niz ne ise bunun ürüne yansımasıdır. Nu­rus’ta çok ciddi bir tasarım yönetimi var. Çok farklı ürünler de üretseniz, bu ürünler çok rahat bir şekilde birbirleri ile kombine edilebilir. Sonuçta hepsinin benzer bir tasa­rım yaklaşımı ve dili vardır. Nurus’taki büyümenin temel öğelerinden biri, en başın­dan tasarım sürecinin iyi planlanıp ürüne yansıtılmasıdır. Doğru fiyatta ve doğru fonksiyondaki ürünün doğru pazarlama stratejileri ile tüketiciye sunulmasıdır."

Kaynak: Turkishtime Dergisi

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Ticaret
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.98 saniye.
15:46:40, 9 Mayıs 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım