Nurus, 80 yıl önce dededen devraldığı bayrağı, yabancı bir grupla taşımaya hazırlanıyor. Diğer taraftan yeni yatırımlara hız veriliyor,
Nuxx mağazalarını Avrupa’ya taşıma planları yapılıyor.
2010 ciro hedefi ise şimdiden belli... 120 milyon euro.Ekonomi ile ilgili yapılan yorumların neredeyse tamamı artık yeni bir dönemece girdiğimiz üzerinde yoğunlaşıyor. Program, yol, strateji kelimeleri sürekli başında ’yeni’ sıfatı ile telaffuz ediliyor. Rekabetin arttığı yeni dönemde
innovasyon, tasarım, tedarik zinciri, ihracat üzerine odaklanan firmaların kazanacağı vurgusu yapılıyor. Bunları niye anlattığımıza gelince... Türkiye’nin dünya pazarlarında başarılı olan sayılı markalarından
Nurus, tasarım üzerinden yükselttiği işini bir adım ileriye ***ürecek adımları geçen ay itibariyle atmaya başladı. Dört milyon euro yatırım ile kurulan ve ilk örnekleri İstinye Park ve Adres İstanbul’ da açılan
Nuxx özel tasarım ürünleri mağazalar zinciri, bu stratejinin ilk adımı. Nuxx ile ofis gereçleri alanında dünyaca tanınmış 29 markayı bünyesinde toplayan Nurus, 2007 sonuna kadar beş mağaza açacak Nuxx zinciri 2oo8’de İtalya ve Belçika başta olmak üzere firmanın ihracat yaptığı ülkelere yayılacak. Bir yıl içinde Avrupa ve Türkiye çapında toplam 14 mağazaya ulaşmayı hedefleyen zincirde, oltadan şarap kalemlerine kadar pek çok ürünü bulmak mümkün olacak.
Nuxx zinciri, Nurus’un hamlelerinden yalnızca bir tanesi. Bunun ötesinde bir önemli gelişme daha var, o da yabancı ortak Nurus, Genel Müdür Güran Gökyayın ifade ettiği üzere seneye, bir yabancı bir şirketle ortaklık gerçekleştirecek Ancak şirket ismi şu anda bir sır. Nurus’un Levent’teki merkez ofisinde konuştuğumuz Genel Müdürü Güran Gökyay, farklarının ve büyüklüklerinin birçok dev Amerikan mobilya şirketi için bile tehdit oluşturduğunu söylüyor. Gökyay, farklılıklarını şu sözlerle anlatıyor: "Bugün müşterilerimizin almış olduğu birincil şey akıldır. Gelip bizden bir servis satın alıyorlar. İlim bilmeden, yani insan vücudunu tanımadan ofis mobilyası üretemezsiniz."
Her İşin Çırağıysan, Hiçbir İşin Ustası Değilsindir Nurus yeni iş planını, işinin odağından hiçbir zaman uzaklaşmayacak şekilde tasarlamış. Şunu söyleyebiliriz ki, Nurus uzun bir süre ev ya da mutfak mobilyası üretimi yapmayacak çünkü mirasını bırakan Nurettin Dede, torunlarının kulaklarına küpe olacak şu lafı da bırakmış: "Her işin çırağı olan, hiçbir işin ustası olamaz." Gökyay, atılım yapma sıraları geldiğini hissettikle rinde ise bir evin farklı odalarına hitap etmek yerine, daha fazla ülkeye satış yapmayı tercih ettiklerini söylüyor. Şu anda 35 ülkedeki birçok ofis çalışanı, Nurus mobilyalarını kullanıyor. Tüm dünyada no bayiden Nurus mobilyaları temin edilebiliyor. İtalya, Fransa ve Belçika en kuvvetli oldukları ülkeler. Nurus’un hedefi bölgesel güç olmak. Yani Avrupa, Rusya, Türk Cumhuriyetleri ve Körfez Bölgesi’ndeki güçlerini artırma öncelikli amaçları.
Bu iddialı hedefte yeni üretim tesisi çok önemli bir işleve sahip. Bugüne kadar 25 bin metrekarede üretimini gerçekleştiren şirketin tesislerine, şimdilerde 15 bin metrekarelik bir alan daha ekleniyor. Bir süre sonra 20 bin metrekarelik bir alan ilavesi daha yapılacak. Yeni tesisler için ilk yatırım 12 milyon euro değerinde, 10 milyon euro’luk bir diğer yatırım ise yolda. Gökyay, bu seneyi 32 milyon euro ciro ile kapatmayı hedeflediklerini belirtiyor. Şirketin 2010 hedefi ise 120 milyon euro’ya ulaşmak. Bu beklenti şimdilerde yapılan tesis yatırımlarının meyvesinin 2010’da toplanmaya başlayacağını gösteriyor.
Başarının Anahtarı Tasarım Ama... Nurus’un bu başarısında hiç kuşkusuz en büyük pay tasarım. Ancak tasarıma önem vermek, mutlak surette başarıyı getirecek diye bir kaide yok. Önemli olan tasarımı iyi yönetmek. Güran Gökyay bu tasarım kavramını ve yaratım sürecini şu sözlerle anlatıyor: "Evet, tasarım en önemli etmen. Ama tasarım sadece formdan ibaret değildir. Ürettiğiniz ürünün fonksiyonu da önemli. Tasarım aslında pazarlamanın bir unsurudur. Neyi satmak istiyorsanız, fikriniz ne ise bunun ürüne yansımasıdır. Nurus’ta çok ciddi bir tasarım yönetimi var. Çok farklı ürünler de üretseniz, bu ürünler çok rahat bir şekilde birbirleri ile kombine edilebilir. Sonuçta hepsinin benzer bir tasarım yaklaşımı ve dili vardır. Nurus’taki büyümenin temel öğelerinden biri, en başından tasarım sürecinin iyi planlanıp ürüne yansıtılmasıdır. Doğru fiyatta ve doğru fonksiyondaki ürünün doğru pazarlama stratejileri ile tüketiciye sunulmasıdır."
Kaynak: Turkishtime Dergisi