Doner Neden Olmasin? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Doner Neden Olmasin?


havvanagila
Yeni Üye

Toplam 38 yazı
03/10/2012 :  23:53:52   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


MC DONALDS, KFC, BURGER KING, vs.vs.vs. En unlulueri bunlar oldugu icin bunlari yazdim. Konu su. Doner. Biz turkler neden hep bir olmayi, birlik olmayi degilde ayrismayi kendi basina calismayi , ben yaparimi seciyoruz. Yahudilerden hep kotu bahsederiz, adamlarin birbirlerini tutmalarini neden ornek almayiz hic. Bir yahudinin digerini gordugu zamanki sarilmasini herkesin gormesini isterdim. Nasil icten. Birbirlerini muthis tutuyorlar. Biz neden turkler olarak birbirimizi tutmak yerine kuyumuzu kaziyoruz. Birisinde guzel bir fikir gordugun zaman onu gelistirmek yerine neden kopya cekip aynisini yapip adama rakip olmayi tercih ediyoruz. Neden kafa kafaya verip o isi gelistrimeyi dusunmek yerine,hem kendimize hemde o vatandasa zarar veririz. Belkide tum dunya seviyor bizim donerimizi. Hani nerde markamiz. Bizim donerin yaninda MC DONALDS da kim oluyor. KFC de kim. Dunyadaki herkes doner yiyor. Ama bir marka olusturamadik. Hani diyorum kafa yorsak, birileri ciksa bu isin konseptini hazirlasa , hani birileri ciksa isim dusunse ve sunsa, yine birileri ciksa menuleri ortaya cikarsa. Hani birlikden kuvvet dogari hollandalinin degilde bizim atamizin soyledigini hatirlasak cok mu hayalcilik olur acaba. Sermaye diyecekler. Ona da kafa yorulamazmi acaba? Mesela donerciler kendi arasinda dernekler kursa , sonra birlesse sonra dusunulen konsepte gecse, sonra bu tum dunyada hizla yayilsa . Nedersiniz umut var mi? Yapilabilir mi? Buna kafa yormaya degermi?

Yerleşim : Hollanda / Arnhem  |  Meslek : İthalat / İhracat

 UYARI: Sitede yer alan ilanların doğruluğundan ilan sahibi sorumludur. Tanımadığınız kişilerle ticaret yapmayınız, yapıyorsanız dikkatli olunuz, tedbiri elden bırakmayınız, denemeden görmeden almayınız, alışveriş yöntemi olarak garanti yöntemler seçiniz. Hiçbir zaman kesinlikle birilerine para yada mal göndermeyiniz veya hesabına para aktarmayınız!
Detaylı bilgiler ve sorumluluklar için kullanım şartlarını okuyunuz.

  • İlanın kalitesi ve ilan sahibinin yaptığı önceki alışverişler için ilan sahiplerine referans sorabilirsiniz.
  • akinselcuk
    Editör

    Toplam 5526 yazı
    04/10/2012 :  02:37:26 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
    Buna kafa yormaya değmez. Çünkü çok kafa yorulacak bir şey değil.

    Bir ürünün, bir yiyeceğin, bir hızlı yemeğin yani fast food un dünya geneline yaılabilecek bir marka olması herkesce aranan tercih edilen bir taam olması için tadının harikulade olmasından çok pazarlamasının yapılabilmiş olması gerekir.

    Tadı güzel, insanın açken arayacağı, yemesi kolay herhangi bir ürünü dünya genelinde markalaştırabilirsiniz. Döner ya da hamburger. Bu farketmez. Farkedecek olan şey pazarlayabilmeniz.

    Hacıoğlu lahmacun örneğin. Kuruldular büyümekle meşguller. Mc Donalds türü kampayalar yaparlar. İlk başladıklarında fırında yaparlardı şimdi makinede üretiyorlar. Heryere bayi veriyorlar. Markalaştılar şimdi büyüyorlar. Yemesi kolay hoşa giden bir lezzet. Sonuçta lahmacun. Dünya çapında olmak pek kolay bir iş değil. Bana sorarsanız döner lahmacundan daha şanşlı bir yemek, dünya çapında bayileşmek için. Ama sıkıysa yapın. Sermaye, akıl, yayılabilme, üretimde pratikleşme, standartlaşma . . . bir sürü unsurun bir arada dosdoğru gelişmesi lazım.

    Bunun birlik olabilme ile de bir ilgisi yok. Muhtemelen bilinen dünya markaları da birlitelikler sonucu doğup büyümemiştir. Birisi çıkıp işi büyütmüş belki ondan sonra ortaklıklar doğmuştur.

    Yıllardır bir Colanın formülü hikayesi vardır. Marifet colanın tadını yakalamak değil o içeceği dünyaya yayabilmektir.

    Eskiden bir çok şehirde panda dondurma vardı. Günün birinde algida çıktı geldi bütün bayileri sildi süpürdü. 20 algida dolabina karşılık bir panda var artık. Muhtemelen isteselerdi piyasadan tamamen silerlerdi ama ticaret kuralları birazda olsa centilmenlik gerektiriyor. neden diğerinden daha çok yayıldı ? Tadı mı farklı ? Tarzı mı farklı ? İçinde bir tılsım mı var ? İşletmesi iyi. Pazarlaması iyi. Daha fazla akıl var. Hepsi bu.

    Bazı ülkelerde pepsi yaygın, bazılarında ve bizde cocacola daha yaygın. Tadla lezzetle alakalı değil bu durum. İki markayıda seviyor insanlar. Colaturka' nında aynı miktarda şansı var dünyada yayılmak için. Diyelim ki colalı içeceğin hiç girmediği bir dünya bölgesi buldunuz. Kendi colanızı satacaksınız. Önce rakiplerin yenilmesi lazım. Kah anlaşarak kah rekabet ederek kah ezip geçerek. Dev gibi bir iş. Deveden büyük fil var. Yıllardır piyasada olan ve o pazarı size bırakmaya niyeti bulunmayan bir rakibi nasıl bir lezzet yakalarsanız yakalayın yenemeyebilirsiniz.

    Döner harika bir ürün. Her türlü standardizasyona, makinalaşmaya, markalaşmaya gayet uygun yemesi tüm dünya insanlarında benimsenebilecek lezzet.

    Önce mahallenizde bir dönerci açıp basitce bir kurumsallaşmayı, marka olmayı ve standartlaşmayı bir deneyin bakalım. Veya denemeden önce oturup önünüzdeki 4-5 yılı programlayın. Neler yapılacak nasıl makineleşilecek nasıl reklama girilecek nasıl büyünecek ? Çok para harcayıp belki bir iki ilde bayileşirsiniz. Ama dünya markası olmak için daha çok yolunuz olduğunu anlarsınız.

    Afrika kıtasında bomboş bir pazar var. Orada bir bayileşme hesabına oturun. Birlik olmayla falan ilgili bir değil bu. Bambaşka bir şey. Bu tür bir istek nadiren çok parayla ve ciddi uzmanlıkla bir araya denk gelir. İşte bu tip anlarda ortaya Mc Donalds KFC veya Facebook türü şeyler çıkar.

    Dönerciler dernek kursa ilk olarak lüks bir büro kurarlar. Sonra aidat paralarının nasıl harcandığı anlaşılmasın diye karmakarışık hesaplar tutarlar. bence ne dönerciler ne de diğer meslekler dernek kurmasın hatta var olan meslek odalarını da kapatsınlar. Dönerin bir dünya markası olması, dönercilerin dernekleşmesine bel bağlıyorsa hiç bir zaman olmayacak demektir. Siz gene Hacıoğlu lahmacunla idare edin. Umut ettiğiniz şeyi lahmacunla yapmaya çalışıyorlar. Hızla yayılmak diye de bir şey yok. Colaların, tavuk butlarının ve hamburgerlerin kaç yıldır var olduğuna bir bakın.

    Sermaye ve birlik olmuş insanlar dönerin bir dünya markası olamasını sağlayabilir. Ama bu eğer olacaksa kendiliğinden olur günün birinde. Bu amaç için insanların suni olarak bir araya getirilmesi muhtemelen bu işin olmayacağının en önemli emaresidir. İnsanları bir araya toplayınca olmaz dememin sebebi şu ; Amaçları bir fetih olursa belki, para kazanmak olursa mümkün değil !

    Bu başlıkta tek taktir ettiğim şey çok sağlıklı makul bir yazı yazılmış olması. Güzel bir temenni doğru şekilde dile getirilip yazıya dökülmüş.

    Daha önce de dönerin dünyaya yayılması ile ilgili yazılar yazılmıştı. Genellikle de Kuzey Avrupa da yaşayan gurbetciler yazmıştı. Nedense bu yazılar hep bir tuhaf olurdu.

    Konikste okuduğum en sağlıklı dönerin dünya yayılmasıyla ilgili gurbetci yazısıdır bu . . .
    tamnland.com

    Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
    KARTALCAN
    Üye

    Toplam 119 yazı
    04/10/2012 :  16:51:24  Alıntı
    sayın akınselçuk bey ağzınıza sağlık güzel ve mantıklı bir anlatım.
    allah'a(cc) çok şükür parayı kazanan benim paranın beni kazanmasına asla izin vermem.

    Yerleşim : Türkiye / Karabük  |  Meslek : Gıda
    havvanagila
    Yeni Üye

    Toplam 38 yazı
    04/10/2012 :  22:47:09 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


    Cok dogru bir yaklasim. Realist bir yaklasim. Ben biraz daha duygusal yaklasmisim olaylara. Bu yorum bir sey daha gosterdi. Bakis acisi cok onemli. Nereden baktiginiz. Dogru bir bakis acisi olmasa elinizle kus tutsaniz olmaz. Sonuc olarak bence de sence.

    Yerleşim : Hollanda / Arnhem  |  Meslek : İthalat / İhracat

    0.12 saniye.
    19:07:33, 24 Nisan 2018, Salı

    Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

    Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.
    iyis.in! . keyf.in . gezin.in . gelisim.in
    © 2000-2018 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım