Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, öğrencilere kendi hayatından örnekleyerek girişimcilk dersleri verdi.Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu ve TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, gençlere "girişimcilikten korkmayın" dersi verdi. Zorlu, "Hayalci olmayın ama hayal kurun" derken Hisarcıklıoğlu, "Simit saraya girdi, fiyatı 4 kat arttı. Bu bile önemli bir örnek" dedi. Zorlu ve Hisarcıklıoğlu, tekstil sektörüne de sahip çıktı.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi tarafından düzenlenen "Kariyer Günleri" cuma günü başladı. Kariyer günlerinin ilk gün konuğu olan Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, öğrencilere kendi hayatından örnekleyerek girişimcilk dersleri verdi. Ticarete ilk atıldığı dönemde basmadan çarşaf yaptığını ve o dönem insanların dalga geçtiğini belirten Zorlu, "O basma çarşaflarla bugün tekstilde ciromuz 1 milyar dolar" dedi. Tekstilin bittiği yönünde bir inanış olduğunu, gençlerin de artık tekstil firmalarında çalışmak istemediklerine dikkat çeken Zorlu, "Tekstil ölmez ancak insanlık yok olursa tekstil de yok olur" dedi.
VESTEL İÇİN ALLAHU EKBER DENİYORDU1994'te Vestel'i aldığında herkesin şaşırdığını, Vestel'in batık durumda olduğunu, Vestel musalla taşında 'Allahü Ekber' denirken, "Hoca bir dakika burada can var" diyerek aldıklarını anlatan Zorlu, 380 bin televizyon üretilirken 1 milyon televizyon hedefi koyduklarını, ikinci yıl iki katını hedef olarak belirlediklerini bu hedefin de üstüne çıkarak 2 milyon 222 bin televizyon ürettiklerini belirtti. Zorlu, Vestel şirketler grubunun 2006 yılında 26 milyon adet cihaz ürettiğini, bunun 11.5 milyonunun televizyon olduğunu bildirdi. Ahmet Zorlu, öğrencilere, "Konuyu iyi anlamaları, pazar araştırmalarını iyi yapmaları ama pergelleri fazla açmamalarını, iyi hesap kitap yapmalarını, girişimciliğe, yeniliğe önem vermeleri ve kurumlarına sahip çıkmaları" tavsiyesinde bulundu.
Zorlu'dan öğrencilere taktik "İlkleri yaptığınızda her zaman bir adım daha öne gidersiniz" diyen Zorlu, son sloganını söyledi: "Yapacaksan en iyiyi yap. Gideceksen en uzağa git. Çıkacaksan en yükseğe çık." Dokuma tezgâhı işinden bugüne geldiklerini, dünyanın bazı ülkelerinde fabrikaları olduğunu, birçok ülkede satış noktaları bulunduğunu anlatan Zorlu, "Yerinde durmakla olmaz. Ankara yerinde duruyor onun için de işte bu durumlara geldik" dedi.
Zorlu'da nikel mucizesi Gençlere "hayal kurun ama hayalci olmayın" mesajını veren Zorlu, en son grup olarak nikel madenine yatırım yaptıklarını belirtti. Türkiye'de 2 milyon tonun üzerinde nikel madeni bulunduğuna dikkat çeken Zorlu, bu yolla 500 milyon dolarlık girdi sağlayacaklarını belirtti.
Zorlu, "Ben ilkokul mezunuyum, böyle bir okulda okusaydım ne olurdum bilmiyorum. Yapacaksanız, en iyisini yapın, gidecekseniz en uzağa gidin, çıkacaksanız da en yükseğe çıkın" diye konuştu. Zorlu
Kahvenin Türk kültüründen geldiğini ancak şu anda tüm kahve zincirlerinin yabancı olduğuna dikkat çeken Hisarcıklıoğlu, "Bir tek şeyi unutmadık. Eskiden simit okul önlerinde satılırdı. Şimdi ise sarayda. Simit saraya girince değeri 4 kat arttı. Yanında tüketilenler de o düzeyde arttı" diye konuştu.
Hisarcıklıoğlu da tekstil sektörüne de dikkat çekerek sektörün önemini daha geçen hafta anlattıklarını söyledi. Tekstilin az gelişmiş ülke sektörü olduğu yolundaki düşüncenin yanlış olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, "Tekstil ölmez. Hiçbir sektör kolay kolay ölmez" dedi.
Kaynak: Patronlar Dünyası