Kendin Pişir Kendin Ye, Diy Çağına Hoşgeldiniz - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Kendin Pişir Kendin Ye, Diy Çağına Hoşgeldiniz


obayram
Yeni Üye

Toplam 39 yazı
27/02/2008 :  10:56:56   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


"Do It Yourself" cümlesindeki baş harflerden meydana gelen DIY kısaltması, insanların herhangi bir uzman yardımına ihtiyaç duymadan kendisinin bişeyler yapabilmesini anlatan son günlerin sıcak konularından birisi. DIY post-modern endüstri toplumunun 1950' lerde geleneksel tüketici kültürüne başkaldırışı olarak ortaya çıktı. Geleneksel tüketim alışkanlıkları kendin yap'ı taca atıp müşteriye hazır fabrikasyon ürün sunarken, DIY alt kültürü buna karşı çıkıp insanların entellektüel birikimlerini kullanıp ihtiyacı olanı kendisinin yapabileceğini savunur.

1950' li yıllarda insanların kendi mobilyalarını yapması, dekore etmesi ve ihtiyaçlarına basit çözümler geliştirmesi ile ilk örneklerine rastlamak mümkün. Bugün IKEA' dan bir mobilya aldığınızda bunu evinizde kendiniz bir araya getirip kuruyorsunuz. Bugün ise çok farklı alanlarda DIY' dan söz etmek mümkün. Örneğin;

- kendi müziğini kendin yap
- kendi pizzanı kendin yap
- kendi siteni kendin yap
- kendi oyuncağını kendin yap
- kendi radyonu kendin yap
- kendi dergini kendin yap
- kendi programını kendin yapa kadar giden uzun bir liste oluşturulabilir. DIY kültüründeki insanlar kendine güvenen ve yeniliklere açıkken buna karşın geleneksel tüketici yeniliğe kapalı ve çekingen kalmayı seviyor. Özellikle genç nüfusun DIY' a çok yakın durduğunu düşünürsek yakın bir zamanda tüm tüketici kitlesinin DIYist olacağını görmek mümkün. Peki yazılım ve teknoloji penceresinden DIY bize ne ifade ediyor?

DIY ve Teknoloji Servisleri

Web 2.0 işte tam bu noktada devreye giriyor. Kullanım kolaylığı, basitlik, paylaşım ve erişilebilirlik gibi etmenler DIY' ın kapısını aralamakla kalmadı evin içine girdi. Bugün SaaS ve PaaS gibi yapılar sayesinde teknoloji servisleri tamamen müşterilerin kontrolünde geliştirilebilmekte. SaaS yada PaaS olması elbette DIY olduğu anlamına gelmiyor. Eğer müşteriniz online hizmetini kendi başına kullanıp, ihtiyaçlarına göre özelleştirebiliyorsa burada DIY' dan bahsedebiliriz. Kullanım kolaylığı, kolay adaptasyon ve yardımcı hizmetler DIY' ın ana prensiplerini oluşturuyor.

Bugün bir çok SaaS platformları, Web 2.0 hizmetleri DIY'a güzel örnekler teşkil ediyor.

Örneklerle DIY

- 37 Signals : Önceki yazılarımızda Basecamp proje yönetim uygulamasını incelemiştir. Bu ve yanındaki diğer hizmetleri ile 37Signals
- Zoho : Zoho' un online ofis kavramı ile sunduğu bir çok online paket yine müşterilerin kendi kendine Ofis 2.0' ı kurabileceği güzel DIY örneklerinden birisi
- Google Servisleri : Google AdSense, Google Analytics gibi bir çok google hizmetleri için profesyonel yardım almadan ihtiyaçlarınızı çözebiliyorsunuz
- Yahoo Pipes Mash-Up: Yahoo Mash-Up sihirbazı mash-up kullanıcıları için eşsiz bir örnek Yahoo' u tebrik etmek lazım
- RollBase : henüz beta aşamasında olmasına rağmen PaaS (Platform as a Service) olarak hizmet vermeye başladı. CRM, Forum gibi farklı modüllerden oluşan iş uygulamaları için platform hizmeti veriyor. SaaS' dan farklı olarak iş uygulamalarını kendi ihtiyaçlarınıza göre özelleştirip modelleyebileceğiniz tasarım araçları ve sihirbazlarına sahip. Bunları yapmak için harcı alem programcılara ihtiyacınız artık yok, herşey sürükle bırak ve sihirbazlar yardımı ile kolaylıkla gerçekleştiriliyor.

DIY Uygulama Stratejileri

Bugün teknoloji hizmeti veren tüm sektörlerin özellikle üstünde durması gereken bir kavram DIY. Telekom sektöründen yazılıma servis hizmetleri sağlayan tüm işletmeler tasarladıkları servislerin DIY uyumlu olmasına ve müşterilerine kendin yap hizmetler sunabilmesi çok kritik öneme sahip. Bunun için elimizdeki reçete şunları içeriyor;

1) Self-Servis hizmet modeline geçiş yapılmalı
2) DIY' a uygun müşterinin üretim ve özelleştirmesine açık iş modelleri geliştirilmeli
3) Kullanıcı davranışları analiz edilmeli ve kullanım kolaylığı ön planda tutulmalı gerekirse sosyal antroploglardan yardım istenmeli.
4) DIY kolaylığı online müşteri hizmetleri/yardımları ile desteklenmeli. Kolaycılığa kaçıp nasıl olsa bizim Call Center'ımız var gibisinden emziklere sığınılmamalı
5) DIY ajanları (bir nevi beta tester) tutulmalı ve hizmetler hakkında sürekli geri bildirim ile iyileştirme sağlanmalı
6) Müşteri DIY' ın içine dahil edilmeli. Siz olsanız DIY'ınızı nasıl isterdiniz ya da gelin bu DIY'ı beraber yapalım teklifi ***ürülmeli
7) DIY dışında yeni modeller çıkınca DIY terkedilmeli :)

Yazının resimli hali için sitemi ziyaret edebiliriniz...
www.oguzbayram.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.05 saniye.
17:04:06, 16 Mayıs 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım