Sosyal Medya Pazarlama Yöneticisi Aranıyor - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Sosyal Medya Pazarlama Yöneticisi Aranıyor


obayram
Yeni Üye

Toplam 39 yazı
21/02/2008 :  20:39:10   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Büyük ölçekli işletmeler için pazarlama bam teli misali hassas ve kritik bir fonksiyondur. Pazarlama yöneticileri bu fonksiyonun önemli bir köşe taşı olarak daima yer almışlardır.

Philip Kotler'in geleneksel pazarlama kuralları makro ölçekte halen geçerliliğini yitirmemiş olsa da bu kurallar yeni ekonomi düzeninde yetersiz kalmaktadır. Web 2.0' in tarihsel gelişimine baktığımız da online topluluklar, paylaşım, katılımcı benlik oluşturma ve kolektif zeka gibi unsurlar farkında olmadan alt bir pazarlama kültürü oluşturdu. Ürün ve hizmetler online ortamlar üzerinden tartışılmaya, araştırılmaya ve paylaşılmaya başlandığından beri Internet önemli bir mecra halini aldı.

Birçoğumuz satınalma kararını bu ürünü almış diğer kişilerin Internet üzerindeki inceleme ve tecrübelerini okuduktan sonra veriyoruz. Geleneksel reklamlar artık tüketici algısında gerçek güveni oluşturmada yetersiz kalırken paylaşımcı Internet toplulukları hizmet ve ürünlere yön veriyor, katkıda bulunuyor ve acımasızca eleştirebiliyor. Bizler gerçek tüketici deneyimlerini önemsiyoruz. Online içeriğe olan müşteri güveni giderek artarken yapılan bir araştırma 2008 yılında avrupalı genç nüfusun 60% ila 70%'inin tüketim kararını almadan Internet üzerinden ürün incelemelerini değerlendireceğini öngörmekte.

Sosyal ağlar ve Internetin hızlı gelişimi de işletmelerin yakın takibinde. Türkiye açısından baktığımızda hızlı tüketim ve finans sektörü bu alana yatırım yapanlar arasında yerlerini alıyorlar. Coca-Cola, FritoLay, Ülker ve HSBC gibi saygıdeğer markalar yeni medya pazarlamasında lokomotif rolünü üstlenmekte ve farklı projeler ile müşteri algısında şimdiden farklı bir yer edindiler. Peki bu fırsatlar dünyası işletmelerin bu alana olan yatırım planlarını nasıl etkiliyecek. Öncelikli olarak bu yatırımları işletmenin stratejisine uygun olarak yönetebilecek bir insan kaynağına ihtiyaç olduğunu söyleyebilirim.

Yeni ekonomide var olmak isteyen işletmeler için pazarlamayı çok boyutlu olarak ele alacak, yeni dinamikleri değerlendirip vizyoner bakış açısı ile alternatif enstrümanları kullanabilecek Sosyal Medya Pazarlama Yöneticileri kritik öneme sahip olacak. Halen ülkemizde profesyonel bir ünvan olarak yer almasa da kıta Amerikasında önemli bir yer edinen bu rolün sorumluluk alanına;

- İşletmenin stratejik vizyonuna uygun sosyal medya araçlarını kullanmak
- Online topluluklar ile yakın işbirliği ve ortak hareket planları oluşturmak
- Kurumsal Blog ile müşteri iletişimini güçlendirmek
- Sanal ortamlardaki aktivite ve içeriklerin takip ve raporlamasını yapmak
- Dahili ve harici kaynakların sosyal medya standartlarına uygun stratejik kullanımı ile sanal ortamlarda tutarlı kurumsal mesajı ve marka bilinirliğini tesis etmek

maddeleri örnek olarak verilebilir. Bu maddelere yenilerini de eklemek ve varolanları değiştirmek mümkün. Derinlikli ve çok boyutlu pazarlama stratejisi izlemek isteyen işletmelerin yakın zamanda bu yeni pozisyonları portföylerine eklemesi içten bile değil. Bekleyip gelişmeleri yakından takip etmeye devam edelim.
www.oguzbayram.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.98 saniye.
11:10:30, 16 Mayıs 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım