Facebook Nedir? Ne Değildir? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Facebook Nedir? Ne Değildir?


yucezerey
Yeni Üye

Toplam 49 yazı
06/01/2008 :  00:51:22   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Facebook: sanal sosyal alemlerin popüler ve vazgeçilmez prensi!

Kurucusu tarafından, ziyaretçilerin birbirleri ile iletişim kurabildikleri, bilgi paylaşımında bulunabildikleri ve eski arkadaşlarını bulabildikleri bir site olarak tanımlanıyor. Evet, gerçekten eski arkadaşlarınızı da arada bulup seviniyorsunuz ama aradan geçen onca yıl sizde eski üç beş anıdan başka iz bırakmadığı için alınan tadın ömrü pek de uzun sürmüyor. Ve arkadaş listeniz başlıyor büyümeye. Modern dünyanın genel hastalıklarından biri olan hızlı tüketim burada da karşımıza çıkıyor. Kısa küçük, mutluluklar, hızlı tüketilen özellikler... Facebook gibi modern web 2.0 oyuncakları algımızın devasa tüketim hızını ne kadar zinde tutabilirlerse o kadar kalıcı ve başarılı oluyorlar. Peki nereden çıktı bu Facebook?

Tarih Yapraklarında Facebook

Facebook, 4 Şubat 2004 yılında Harvard College öğrencilerinden Mark Zuckerberg ve arkadaşları tarafından kuruluyor. Mark Zuckerber’in ilk projesi okulda aynı dersleri alan öğrencilerin listelendiği bir site olan Coursematch. Akabinde ise, ‘Hot or Not‘ tarzı bir site olan Facemash.com. Ancak bu sitenin daha işlevsel olabilmesi için Hacker’lık yapıyor. Öğrenci resimlerini (öğrencilerden izinsiz) alabilmek için Harvard’ın bilgisayar sistemine bir şekilde giriyor ve bu resimleri sitede kullanıyor. Kısa süre sonra durumu fark eden okul yönetimi Mark’ın internet bağlantısını kesiyor, disipline havale ediyor. Mark’ı bunlar da yıldırmıyor ve Facebook’u kuruyor.

Facebook, önceleri sadece Harvard College öğrencileri arasında bir ağ iken, sonrasında iki ay içerisinde sırasıyla; Boston College, Boston University, Northeastern University, Tufts University, Rochester, Stanford, NYU, Northwestern üniversitelerinde de yayılıyor. Takip eden süreçte liseler ve 11 Eylül 2006#8242;dan itibaren de email’i olan herkes bir profil sahibi olabiliyor. Peki bugün itibariyle Facebook bizim için ne ifade ediyor?

Facebook ve Rakamsal Gerçekler

• Palo Alto, California (merkez) ve New York ofislerinde 300'den fazla çalışanı bulunuyor,

• Facebook gelirlerini banner ve sponsor linklerden gelen reklamlar oluşturuyor. Nisan 2006 itibariyle reklam gelirlerinin haftalık tutarının 1.5 milyon dolar olduğu ifade ediliyor.

• 2007 sonu itibariyle 60 milyon kullanıcısı bulunuyor. 60 milyon kullanıcının 44 milyonu aktif kullanıcılar. Bu aktif kullanıcıların yarısı günlük olarak siteyi ziyaret ediyorlar.

• Ocak 2007'den beri her gün 200 bin yeni üye alıyorlar. Dolayısıyla Facebook her hafta %3 büyüyor!

• 25 yaş üstü profilin en hızlı büyüdüğü sitede insanlar her gün ortalama 20 dakika (dünya ortalaması, Türkiye’de bu süre çok daha uzun) vakit geçiriyolar.

• Üyeler siteye günde 8.5 milyon fotoğraf yüklüyorlar. Facebook’un platformunda bulunan fotoğraf sayısı şimdiden fotoğraf paylaşım sitesi olan Flickr’ı geçti.

• Eylül 2006’dan 2007’ye kadar, en çok ziyaret alan siteler sıralamasında 60. sıradan 7. sıraya yükseliyor.

• TechCrucbh'a göre desteklenen ve grubu olan okulların öğrencilerinin %85'i bu ağlar içinde yer alıyor.

• Kullanıcıların %85'i en az haftada bir %95'i ise en az ayda bir çevrimiçi (login) oluyorlar.

• Facebook üniversite öğrencileri arasında en popüler şeyler arasında ipod olayından sonra ikinci sırada yer almaktadır

• Uluslarası yaş dağılımına baktığımızda

• Kullanıcıları geçtiğimiz seneye göre yaşlanıyor.

Kaynak: Nielsen // Net Ratings

Facebook platformunda yer alan üye sayısını ve üyelerin profillerindeki bilgileri düşündüğümüzde Facebook’un şirketler için (özellikle CRM Müşteri İlişkileri Yönetimi için) bulunmaz bir nimet olduğunu söyleyebiliriz.

Mark’ın vizyonunun stratejik önemini çok erken zamanlarda kavramış şirketler yok değil. Mark, Peter Thiel’dan siteyi kurarken 500 bin dolar alıyor. Birkaç ay sonra ise Accel Partners 12.7 milyon dolar, sonrasında Greylock Partners ve Meritech Capital Partners 27.5 milyon dolar ile yönetime giriyorlar. Sonrasında Accel ve Thiel yatırımlarını daha da arttırıyor.

Yahoo’nun 1 milyar dolarlık satın alma teklifi verdiği dedikodusu halen sürerken, Facebook’un bugün tahmini değerinin 10 milyar dolar olduğu söyleniyor. Facebook, Microsoft ve Amazon gibi devlerle uygulamalar alanındaki işbirliği yapıyor. En geç iki yıla kadar da halka açılmaları gerçek olursa Facebook, Google’dan sonra internet sektörünün en büyük başarı hikayelerinden biri olmaya aday duruyor. Türkiye’de ise popülerliği gün geçtikçe artıyor. Popülerliğinin yanında bilgilerin güvenliği, zaman kaybı vs gibi faktörler de ciddi bir şekilde sorgulanıyor.

Facebook, farklı sitelerden bölük pörçük elde ettiğimiz paylaşım ve sosyalleşmenin tamamını tek yerden vermeye çalıştığı ve bunda da başarılı olduğu için şimdilik oldukça başarılı gözüküyor. Bekleyip, görelim, bakalım zaman neler getirecek?

y=f(yuce) | yucezerey

>>FF>> Pazarlama Trendleri

Kaynaklar:

1. Facebook: The Newest Fad in Marketing (HTML). Thinkubator: Facebook, the latest fad in marketing. Retrieved on 2007-07-25.
2. Accel Partners (2005-05-26). Accel Partners Invests in Thefacebook.com. Press release.
3. Facebook Video Launches: YouTube Beware! May 24, 2007
4. http://blog.facebook.com/blog.php?post=2535632130
5. Who Founded Facebook? A New Claim Emerges (HTML). NY Times. Retrieved on 2007-09-02.
6. http://www.facebook.com

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.11 saniye.
11:30:57, 17 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım