İnternet Dünyasında Sosyal Ağlar Büyüyor - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

İnternet Dünyasında Sosyal Ağlar Büyüyor


sloppyhead
Yeni Üye

Toplam 25 yazı
03/11/2007 :  10:22:02 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Dünyaca ünlü sosyal ağ sitesi facebook’un sahibi Mark Zuckerberg ile Türkiye’nin bu alandaki en başarılı örneği yonja.net’in sahibi Kerim Baran’ın hikayeleri hemen hemen aynı dönemde başlıyor. Myspaces ilk büyük çıkışını henüz yapmışken Markzuckerberg 2004 yılı başında kolejli ahbaplarıyla 24 saat iletişim kurabilmek için Harvard Öğrenci yurdunda Facebook’u kurdu. Aynı dönemlerde Harvard eğitimini tamamlayan ve Oraclebain & Company gibi önemli teknoloji ve danışmanlık şirketlerinde çalışan ancak girişim aşkıyla yanıp tutuşan Kerim Baran yeni tütmeye başlayan sosyal ağ potansiyelini erken kokla**** Yonja.com’u kurdu.

19 yaşında bir yeni yetmenin kolej arka­daşlarıyla bilgi ve görüş paylaşımı için açtı­ğı Facebook, bugün 3 milyon üyeye ulaşan devasa bir sosyal ağa dönüştü. Bugün ABD’de tüm internet trafiğinin yüzde 1’ini oluşturuyor. Şimdi 22 yaşında olan Mark Zuckerberg devleri karşısına alarak önce Viacom’un 750 milyon Dolar’lık satın alma teklifini sonra da Yahoo’nun 1 milyar Do­lar’lık teklifini elinin tersiyle itti. Bu davra­nış aslında bir kolej çocuğunun aşın kibir­liliğinden kaynaklanmıyor. Sadece Zucker­berg’in gelecekte büyüme potansiyeli olan bir işi yönettiğinin farkında olduğunu biz­lere gösteriyor.

Geçen aylarda bir internet bloğunda yayın­lanan Yahoo’nun Facebook’u değerlendir­me raporu, Facebook gibi sosyal ağ sitele­rinin gelecek potansiyelleri üzerinde önemli ipuçlarını sergiledi. Bu rapora göre, Facebook 2010’da 48 milyon üyeye ulaşa­cak ve yılda 969 milyon Dolar gelir üretme kapasitesine sahip olacak.

Kerim Baran Yonja.com’u ise, kısa sürede üye sayısını katla**** arttırdı. Eğer Yonja bir şehir olsaydı 4 milyonun üzerinde nüfu­suyla Türkiye’nin 3. büyük şehri olur­du. Bu potansiyelin 40 milyon Dolar olan in­ternet reklam harcamaları pastasından hatı­rı sayılır bir dilimi kendine çekmesini sağla­dığını söylüyor genç girişimci. Baran, Türki­ye’de faaliyet gösteren uluslararası 100 bü­yük markanın sitesine reklam verdiğini ve her geçen sene Yonja.com’un yüzde 100 üzerinde büyüme oranı yakaladığını belirti­yor. Baran yakın gelecekte başarılı sosyal ağ sitelerinin Türkiye’de bu oranları devam et­tireceği görüşünde.


Gençlerin Yeni İnternet Mekânları
Bu değerlendirmelerin ne kadar gerçekçi ol­duğunu zaman gösterecek. Ancak gerçek şu ki sosyal ağ siteleri yeni tüketici kuşağının kendi­ni internette ifade etmesinin ilk yöntemi ola­rak dikkat çekiyor. Bu açıdan sosyal ağ siteleri fikir sahibi genç girişimciler için yeni bir giri­şim modeli olarak yükselirken, bir yandan da yeni nesil tüketiciye kendini göstermek iste­yen büyük firmaların ilgisini çekiyor. Facebo­ok tarzı sosyal ağların üyelerinin ezici çoğunluğu 15 ile 25 yaş grubu arasında. Araştır­ma şirketi Forrester Research’ün araştırma­sı, ABD’deki genç kitlenin zamanlarının ço­ğunu sosyal ağ sitelerinde geçirdiğini ortaya koyuyor. Bu araştırmaya göre 12-17 yaş ara­sındaki kitlenin yüzde 51’i 17-22 yaş arası kit­lenin yüzde 70’i sosyal ağ sitelerinin aktif kullanıcıları.

Bu da sosyal ağ sitelerinin reklam ve pazar­lama potansiyelini artıran bir unsur. İnter­net pazarlamacılığı danışmanlık şirketi Emarketer’ın araştırmasına göre, 2006’da ABD’de 360 milyon Dolar olan sosyal ağ si­teleri reklam harcamalarının 2007’de 900 milyon Dolar’a çıkmasını bekliyor. Emarketer’a göre, bu büyüklüğün 600 milyon ­dolarını MySpace ve Facebook tek başına gerçekleştirecek. Emarketer’ın 2011 öngörüsü ise 2,5 milyar Dolar.

Bu rakamlar toplam internet reklam pastasının henüz çok küçük bir kısmını luşturuyor. Ancak uzmanlar gelecekte daha çok firmanın sosyal ağ siteleri üyele­rine ulaşmak için reklam harcamaları yapacağını öngörüyor.


Kaynak: Tukishtime Dergisi

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Öğrenci
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.97 saniye.
10:59:09, 17 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım