Niş Alanları Bulmak - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Niş Alanları Bulmak


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
30/10/2007 :  08:44:16 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


İş dünyasının gerçeği: Niş alanınız ne kadar darsa, satışlarınız ve kârınız o kadar yüksek olacaktır. Hiçbir alanda usta değilseniz, diğer alanlara asla girmeyin.

İyi olduğunuz alana odaklanın ve bu alanı sürekli geliştirin. Bunu başardığınızda sizin özgün hizmetinize ihtiyaç duyan müşteriler tarafından o alanın resmi ürünü/hizmeti olarak adlandırılmakla kalmayacak, aynı zamanda sektörünüzde uzman kabul edileceksiniz. Nasıl, kulağa daha hoş geliyor, değil mi?

Başlangıçta risk görünse de, bu durum, tam olarak Marnie Walker’ın Student Express adlı öğrenci servisi şirketini geliştirmesini anlatıyor. Özellikle de okula gidip gelirken özel çocukların özel hizmet gerektirdiğini fark eden Marnie, sadece bu çocuklara hizmet veren bir otobüs servisi kurdu.

Böyle bir servisin varlığını duyan aileler, özel ilgi gerektiren çocuklarını okula Marnie’nin servisiyle yollamanın daha doğru olduğuna karar verdiler; bu noktadan sonra diğer alanlara da servis vermeye başla**** 1 milyon dolar ciro yapan bir ulaşım şirketi yarattı.

Etki Alanınızı Genişletmek
İşinizde bir fark yaratmanızı sağlayacak 10 kişilik bir liste yapın ve her biriyle sohbet etmek ve hizmetlerinizi anlatmak üzere görüşün. Müşteri tabanınızı geliştirmenizi sağlayabilecek olan bu çabada, 10 kişilik bir liste yapmak 100 kişilik bir liste yapmaktan daha anlamlıdır. Çünkü, 100 kişiyle birebir görüşemezsiniz.

Böyle bir 10 kişilik listeyle, muhtemel müşterilerinizle yüz yüze görüşme fırsatı yaratmalısınız. Böylece onların ihtiyaçlarını daha iyi anlayabilecek ve onlara şirketiniz hakkında daha fazla bilgi alma fırsatı vermiş olacaksınız.

Kendi Nişinizde “Ünlü” Olmak
İşinizde kendi imzanızı yaratın ki insanlar sizi kolaylıkla bulabilsin ve aynı işi yapan yüzlerce şirketten oluşan denizde kaybolmayın.

Web sitenizi etkin kullanın; kendinizle ve işinizle ilgili makaleler yayınlayın, basınla görüşmeler ayarlayın, sektörünüzle ilgili makaleler yayınlatın; kısacası sizin hizmetlerinizin fark edilebilmesi için ne gerekiyorsa, onu yapın.

Rhona Silveri sıkıntıda olan bir etkinlik organizasyon şirketi olan Huntington Townhouse’u rakiplerini şaşırtan bir yaratıcılıkla son derece popüler bir şirket haline getirdi. Yeni adı Rhona Silver’s Huntington Townhouse olan şirket, hizmetlerini alışılmadık yöntemlerle sunarak ve etkinliklerde daha önce yapılmamış ilginç şeyler yaparak, sadece ABD’de değil tüm dünyada sosyal çevrelerde bilinir ve konuşulur oldu.

Kendi Nişinizde Yeni Müşterileri Hedeflemek
İdeal müşterinizle ilgili bir profil yaratmalı ve daha sonra bu prototipe uygun insanları ve şirketleri tanımaya çalışmalısınız. İşinize en büyük değeri katabilecek insanların listesini yapın ve bunların üzerine odaklanın. Araştırmanızı doğru yapın ve avcılıktan asla vazgeçmeyin.

Tasarımcı Kay Unger, iş yapmak insanları belirledikten sonra onların dikkatini çekmek için her şeyi yaparak, bir milyon doların üzerinde ciro yapan bir iş yarattı. Şimdi, şirketi Kay Unger New York, Oprah, Charlize Theron ve Hillary Clinton gibi isimleri giydiriyor.

Kaynak: Capital Dergisi Önemli İş Kitabının Ayrıntılı Özeti Eki

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.97 saniye.
00:47:26, 26 Nisan 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım