Amaçlarınız, işinizin şuanda bulunduğu düzeye bağlıdır: başlangıç aşaması, işleyiş aşaması ve büyüme aşaması. Şirketiniz için amaçlar belirlemenin önemi, değişikliklere yer açmak ve ekonomik gerilemeler ya da hammadde fiyatlarında artış gibi beklenmedik dışsal durumlara karşı dayanıklı hale gelmekte yatmaktadır.
İtalyan girişimci Christiana Panicco’nun amaç oluşturma stratejisi, küçük bir dil kursu işini uluslararası bir dil okulu haline getirmesini sağla**** Sorrento Lingue’yi ortaya çıkardı. Bir zamanlar kendi kasabında “vizyon kadını” olarak dalga geçilen Christina, eleştiri ve alayları önemsemeksizin planlarına bağlı kaldı ve sonunda muradına erdi. Amaçlarını belirledikten sonra, bunlara nasıl ulaşabileceğini tanımladı, bunları hayata geçireceği doğru zamanı belirledi ve süreci tamamladıktan sonra da geri dönüp hatalarını analiz etti.
Girişiminizin başarısını garantilemek, yalnızca çarpıcı finansal başarılar elde etmekle ölçülmemektedir. Planlarınızın işleyebilmesi için, içinde bulunduğunuz sektör, gerçekten bulunmayı istediğiniz sektör olmalıdır.
İşinizle ilgili her şeyi 7 gün 24 saat boyunca izlenmek zorunda olduğunu unutmamalısınız; satışlar, ürün geliştirme, pazarlama, müşteri hizmetleri, finansman, vs. Yaptığınız işe tutkuyla sarılmazsanız, kendi yarattığınız işin kölesi haline gelirsiniz.
Tutumunuzun ve tutkularınızın sadece kendi görevleriniz üzerindeki etkisini değil, işçileriniz ve ortaklarınız; sektörünüz ve müşterileriniz üzerindeki etkilerini de bilmelisiniz. Mutsuz bir patron, mutsuz çalışanlar/müşteriler ve başarısız bir işle sonuçlanacaktır.
Janice Bryant Howroyd; insan kaynakları, eleman bulma ve yönetim çözümleri şirketi olan ACT-1 Group’ta bunu başarıyla yaptı. Yetersiz bir sermayeye sahip ama müthiş tutkuyla dolu olarak, şirketini 65 bin kişinin çalıştığı, milyonlarca dolar kazanan bir kuruma dönüştürmeyi başardı. Paraya dönüştürdüğü şey, güvendi.
Kaynak: Capital Dergisi Önemli İş Kitabının Ayrıntılı Özeti Eki