ortada bakkallar için ciddi bir sorun vardır her geçen gün bakkallar kapanmakta yerlerine marketler açılmaktadır.türkiyede parekende ticaret 1990 dan bu yana son 30 yılda degiştiginden daha fazla degişmiştir önümüzdeki 5 10 yıl içerisinde de devam etmesi beklenmektedir 10 bini üzerinde bakkal işini kapatmak zorunda kalmıştır
şimdi kurtuluş için yapılması gerekenler
müşterinizi sorgulayın
müşterinizi yönlendirin
müşterinizi kendinize baglayın
müşterinizi sorgulayın yani
bakkalar müşterilerinin alışveriş içinneden kendilerini tercih ettiklerinin sebebini bilirler kim alıyor ne alıyor neden alıyor nasıl alıyor ne kadar alıyor bu soruların cevaplarını sizin müşterilerinizi sizin müşterilerinizi kendinize daha çok baglamanız yolunda bir çok ipucu verecektir
müşterinizi yönlendirin
bakkal müşterisinin yarıdan fazlası bakkal bagımlısı.yani bakkalllardan bir ürün bulamadıklarında başka bir yere gitmiyorlar bakkalının önerdigi başka bir ürünü alıyorlar buda gösteriyorki bire bir ilişkiye girerek müşterinizi kalitesine güvendiginiz onların isteklerine uygun ve sizin içinde daha avantajlı mallara yönlendire bilirsiniz .
MÜŞTERİNİZİ KENDİNİZE BAGLAYIN
unutmayınki sadık müşteri iyi hizmet alan müşteridir bu müşteriler herzaman en karlı müşterilerdir mevcut ürünleri daha fazla satın alırlar bunu saglamada müşteri ile bire bir ilişki ve ıonu tanıma çok önemlidir