- Uzun soluklu yeni girişimler, bir seferlik yatırımlar değildir!
- İyi bir fikriniz varsa, aynı iyi fikre başkasının da sahip olabileceğini unutmayın.
- Arz ve talep arasındaki denge dinamiktir.
- Eğer çok fazla rakip aşırı arzla talebi zorlarsa, bu durumdan herkes mustarip olur.
- Sektörünüzün nasıl dönüşebileceğini, hatta gereksiz hale gelebileceğini hesaplayın.
- Değişimi doğru öngörebilmelisiniz.
- Gelecekte neyin değişebileceğine dair yeterli bir resme sahip olduğunuza emin olun.
- Geçmişte işe yarayan bir şeyin bugün de işe yarayacağını düşünmeyin.
- Girdiğiniz yeni alanların farklı bir yaklaşım gerektirip gerektirmediğini kontrol edin.
- Rakiplerinizin ve kendinizin geçmiş başarılarınızı yanlış yorumlamayın.
- Müşterilerin ihtiyaçları hakkındaki fikirlerinizi sınırlı modeller ya da tecrübe üzerine kurmayın.
- Pazarı segmente etmeli ve hedef müşterileriniz için neler yapabileceğinizi bulmalısınız.
- Ürününüze ya da hizmetinize aşık olmayın. Kendinizi büyük görmeyin. Bunu yapmak müşterilerinizin işidir.
- Tek amaca yönelip diğerlerini ihmal etmeyin.
- Ulaşılamayacak stratejiler konusunda ikna olmayın.
- Başarı için doğru ölçümlemeleri ve göstergeleri kullanın.
- İçinde hareket ettiğiniz kültürlerin geleneklerini anladığınıza emin olun.
- Kârlılık uğruna hızlı büyümeden kaçının.
- Kredibiliteyi sağlamak açısından, ortaklıklar değerli olabilir ama gözünüzü dört açmalısınız.
- Ortağınızın güdüleri ve niyetleri sizinkiyle aynı olmayabilir.
- Birçok aksiliğin aynı anda bir araya gelebileceği olasılığını hesaba katın.
- Yön mühendisliği gerektiren öngörülmüş inovasyonlarla yeni keşifler gerektirenleri ayırt edin.
Kaynak: Sydney Fınkelstein, Akıllı Yönetici Neden Başarılı Olur?