12. Ulusal Pazarlama Kongresi12. Ulusal Pazarlama Kongresi
18-20 Ekim 2007 tarihlerinde Sakarya Üniversitesinin ev sahipliğinde yapılacaktır. Kongrenin teması, son yıllarda pazarlama dünyasındaki ve Türkiye’deki pazar dinamiklerinde yaşanmakta olan değişimler dikkate alınarak “Rekabet, Pazarlama ve Perakendecilik” olarak belirlenmiştir.
Artan küreselleşme ile birlikte tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de pazar dinamikleri hızla değişmektedir. Değişen pazar dinamikleri ise sadece pazarı oluşturan unsurların görece önemlerini değiştirmekle kalmayıp, rekabette yeni aktörlerin ortaya çıkmasına, yeni pazarlama formatlarının geliştirilmesine yol açmaktadır. Tüketici penceresinden bakıldığında ise tüketim olgusu nihai fonksiyonel faydalardan ziyade deneyimsel unsurların öne çıktığı süreçler olarak tanımlanmaya başlamıştır. Ne satın alındığı ve niçin tüketildiğinden ziyade nasıl satın alındığı konusu giderek daha önemli olmaya başlamıştır. Deneyimsel pazarlama, sembolik tüketim, estetik, hedonizm, kişiselleştirilmiş pazarlama, postmodern tüketim gibi kavramlar son yıllarda pazarlama yazınında öne çıkan kavramlar arasındadır.
Tüketimin anlamlandırılmasında ortaya çıkan bu değişimler tüketimin ön aşaması olara görülebilecek perakende sektöründe de deneyimsel unsurların öne çıkmasına ve değişen tüketici beklentilerine daha esnek tepki verebilen yaklaşımların geliştirilmesini zorunlu kılmaktadır. Bu gelişmeler ışığında, “Rekabet, Pazarlama ve Perakendecilik” temalı 12. Ulusal Pazarlama Kongresi’nin son derece isabetli bir seçim olduğu düşünülmektedir. Kongre çerçevesinde değişen pazar dinamikleri ile pazarlamadaki yeni eğilimlerin incelenmesi ve ülkemizde perakende sektöründe hızla ilerlemekte olan yapısal değişimlerin akademik ve profesyonel çevrelerce değerlendirilmesi fırsatı yakalanmış olacaktır.
Kongre ile ilgili güncel bilgiler ve konu başlıklarına linkten ulaşabilirsiniz.
http://www.pazarlamaturkiye.com/kongre [/center]