Pazarlamanın P'leri :) - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Pazarlamanın P'leri :)


zagaragasko
Yeni Üye

Toplam 22 yazı
23/10/2006 :  16:40:57 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Arkadaşlar halen daha pazarlamanın 4Pi 5P'den mı bahsediliyor?

ben pazarma dehası veya master vs derelerım yok ama pazarmanın P'leri 8'e çıktı hem de 6 yıl oldu ya :))

Yerleşim : Türkiye / Rize  |  Meslek : Serbest meslek
dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
24/10/2006 :  23:46:19  Alıntı
Pazarlama meşhur 4P üzerine dayanır.

Product (mamül);
Price (fiyat);
Promotion (tutundurma)
Place (dağıtım)

Diğer bütün P'ler bunların üzerine gelir, "sonsuz P" diyebiliriz yani.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
zagaragasko
Yeni Üye

Toplam 22 yazı
25/10/2006 :  13:13:58  Alıntı
bilgileri tazalemeyeli cok oldu .peki dt turan PAZARLAMANIN MEŞHUR 4P üzerine dayandığını kim söyler, kim karar verir,otorite kim dir.bu bilgiyi nerden aldınız referansınız kim? BAŞARILAR.

Yerleşim : Türkiye / Rize  |  Meslek : Serbest meslek
dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
25/10/2006 :  16:05:16  Alıntı


Ortalıkta çok fazla P var, 4P hadisesi pazarlama kitaplarının neredeyse tamamında yer alıyor sanırım. Kim, ne zaman bulmuş, karar vermiştir bilmiyordum, biraz aratınca buldum.
İlk olarak, Jerome McCarthy tarafından, pazarlama 4 ana faaliyet alanı olarak düşünülmüş (4P):

Product(ürün)
Pricing (fiyatlandırma)
Promotion (tanıtım)
Placement (lojistik)

Tabi hiç birşey bu 4 tanesiyle bitmiyor, aslında bunlar sadece işin "must"ları denebilir. Yani olmazsa olmazları.
Ancak farklı ürünler için, örneğin hizmet sektörü yada yüksek değere haiz ürünler için bunlara yeni P'ler de ekleniyor.

5inci P Process (süreç) : Hizmetlerin verildiği süreçteki prosedürler, mekanizmalar ve faaliyetleri kapsıyor.

7P
4P'nin yanısıra, diğer 3P'nin eklenmesiyle oluşuyor. Bunlar:

People (insanlar): Burada kastedilen kendi personeliniz, ancak kulaktan kulağa pazarlama ile, diğer müşterilerde bu başlık altında yer alabilir.

Process (süreç): Yukarıda da kısaca yazdığım gibi, bir hizmet ulaştırılırkenki süreç..

Physical evidence (fiziksel kanıtlar): Yine hizmet sektörüyle ilgili. Bir ürünün aksine, bir hizmet verilirken, hizmeti alan kişilerin bu hizmetle ilgili sonunda nasıl bir deneyim elde edeceklerini kafalarında canlandırabilmeleri için diğer müşterilerin görüşleri yada örnek durumlarla desteklenmeleri.

8P
Philosophy (fikir): Satılan ürün yada hizmetin arkasında yatan,i onu destekleyen düşünce, fikir, felsefe.

Tekrar belirtmekte yarar görüyorum, bunlar Google'da küçük bir arama sonucu elde ettiğim bilgiler. Ben hala 4P'ye takılıp kalmıştım yoksa. Görüyorsunuz, P'ler bitmiyor :), 9P, 10P, 11P

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.39 saniye.
16:45:42, 29 Nisan 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım