Ürün Geliştirme Karar Sürecinde Püf Noktalar
Ürün geliştirme kararı verirken aşağıdaki sorulara cevap vermek faydalı olacaktır:
Paydaşlar Ne Söylüyor?
* Müşteri ne istiyor?
* Satışlar nasıl gidiyor?
* Bayilerin satışları iyi giderken söyledikleri nedir?
* Bayilerin satışları iyi gitmezken söyledikleri nedir?
* Satış elemanları arkadaşlarına ne fısıldıyor?
* Servisçi neler mırıldanıyor?
* Son kullanıcın hoşlandıkları ve şikâyetleri nelerdir?
* Ortağın düşünceleri nelerdir?
* Bütün bu kişiler rakiplerin ürünleri hakkında ne diyorlar?
Müşterinin İsteyecekleri Neler Olabilir?
* Satır aralarından çıkan mesajlar nedir?
* Diğer pazarlardan alınan işaretler nelerdir?
* Diğer işaretler nelerdir?
Yeni Ürün Çıkarmak Gerekiyor Mu?
* Rakibin bu alanda ürünü var mı?
* Rakibin ürününden daha iyisine gerek var mı?
* Sorunları ne?
* Rakipten haberler ne?
* Bu alanda kalmak gerekli mi?
* Başka alanda ürün verilebilir mi?
Genelde İşe Bakıldığında Ne Görülüyor?
* Başka bir alana az bir yatırımla geçilebilir mi?
* Satış sayıları ne durumda?
* Gelir seviyesi nasıl?
* Yatırım planları var mı?
* Bankalar ile çalışılabilir mi?
* Nakit akışı nasıl?
* Kredi olanakları nasıl?
* Öz sermaye ne durumda?
Özel Hayatımızda Bu Girişimimizle İlgili Etkenler Var Mı?
* Sizin ve ortaklarınızın ailelerinde önemli bir gidere yol açacak bir olay bekleniyor mu?
* Şirketinizde görev alan ortak ve aile bireyleri uyum içindeler mi?
* Ürününüzde yapılacak değişiklikler için prensip olarak hepiniz fikir birliğinde misiniz?
Bu soruların size birer hatırlatma olduğunu lütfen kabul edin, ama bunları veya çok daha gerçekçi olanlarını kendinize veya yakın çevrenize mutlaka sorun. Yanıtları bir yere yazın veya aklınızda tutun çünkü ürün geliştirme sürecinin de her süreç gibi bir maliyeti vardır ve bu maliyet hakkınca karşılanamazsa pazarda başarılı olacak bir ürüne ulaşılamaz. Bu maliyeti karşılayacağınıza emin olmak için bu bilgilere sahip olmanız gerekecektir.
* Peki, bu maliyeti nasıl saptayacağız?
* Ürün geliştirme nedir?
* Nasıl bir süreçtir?
Bu soruların yanıtlarını biliyorsunuzdur. Ama bir sistem içinde gitmek için izin verin burada yanıtlamaya çalışalım. Önce sözcüklerden ve kavramlardan başlayalım. Sanayi içinde günlük sorunlarla uğraşan kişilerin çok kere sözcükler üzerinde uzun uzun düşünmeye zamanları olmaz ama bunlar üzerinde duralım.
Ürün bir kamyon olabilir, kamyon kasası olabilir, bir bilgisayar yazılımı olabilir veya örnek olarak bina bakımı, otel işletmesi veya nakliye ve dağıtım hizmetleri gibi bir hizmet olabilir. Ürün geliştirmek ise ürünü bugünkü görüşünden veya işlevlerinden farklı hale getirmektir, gerektiğinde maliyetini azaltmaktır, kalitesini yükseltmektir.
Kaynak: KobiFinans