Yüksek Sesle Konuşmayınİş ortamındaki uyumun temel unsurlarından biri, gereksiz seslere maruz kalmamak. Bu yüzden, telefonla konuşurken yüksek sesle konuşmaktan kaçının. İş arkadaşlarınızın sizin konuştuklarınızı dinlemesine gerek yok. İş yerinde lavaboya girdiğinizde bile sesli şekilde telefonla konuşmayın. Bunun, iş arkadaşlarınızla aranızda tatsız olaylara sebebiyet vereceğini düşünün. Telefonunuz ya sessizde ya da titreşimde olsun. Mesai bitiminde ise serbestsiniz; istediğiniz kişileri arayabilirsiniz!
Hasta Hasta İşe GelmeyinAğır gripsiniz ve virüs taşıyorsunuz. İlk gün farkında olmadan işe gitseniz bile, eğer hastalığınız daha ağırlaşırsa evde istirahat edin. İş ortamında kalabalık gruplar ve açık ofis şeklinde çalışıldığı için, kimse gribin kendisine bulaşmasını istemez. ‘Bize de bulaştıracaksın’ cümlesini duymaktansa, evde dinlenin.
Mesafeli İlişkiler Kurunİş dünyasında yapılan hatalardan biri de, samimi olmak, ortamda yer almak için iş arkadaşınızla mesafeyi kuramadan kurulan ilişkiler… İş arkadaşlarınız, sizinle ilgili her şeyi bilmek zorunda değil. Özel yaşamınız yalnızca sizi ilgilendirir; iş dünyasında “iş ile ilgili” kurallar geçerlidir. Unutmayın, ne kadar çok bilgi verirseniz verin, karşınızdaki daha çok ister.
Dinsel ve Politik Konulara GirmeyinHer iki başlık da hassaslık taşır. İş hayatında çok iyi anlaştığınız bir arkadaşınızla, konu dinsel olaylar ya da politik konular olunca ters düşebilirsiniz. Bu konuları, iş dışında tutmaya özen gösterin. Kimin neyi savunduğunu bilemezsiniz. Hiç olmadık bir yerde tepkiler almaktansa, bu konulara girmeyin.
Kötü Şakalardan Uzak DurunBazı insanlar kötü şaka yapmaktan, lafla olsa bile, karşısındaki insana takılmaktan hoşlanır. Ama bunun tam tersi de geçerli… Bu iki farklı tipin hangi koşullar altında ortaya çıkacağını bilemezsiniz. Kötü şakaların doğru sonuçlar vermeyeceğini unutmayın.
E-Postalardan Bıkkınlık GetirmeyinSürekli gelen e-postalar… Bazı insanlardan gelen e-postalara değil cevap vermek, bakmak bile istemeyiz. İşte, bu gibi bir sıfatla anılmak istemiyorsanız, sürekli e-posta yollayan biri olmayın. Çok güldüğünüz, beğendiğiniz bir e-postayı tabii ki yollayın; ama saat başı değil!
Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, Hürriyet İnsan Kaynakları Gazetesi’nden derlenmiştir.
yenibiris.com