Krizle Belirginliğe Kavuşmak - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Krizle Belirginliğe Kavuşmak


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
24/02/2009 :  10:58:37 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Geçenlerde iki önemli toplantı yaptım. İkisi bir araya geldiğinde, bugünkü iş ortamını çok iyi anlatıyordu.

İlk toplantı, şirketinde yaptığı değişiklikler hakkında konuşan bir müşteriyle oldu. Bu müşteri, pazarlama disiplinlerini aktif olarak kullanmaya çalışıyordu. Amacı, verimlilik açısından ciddi aşamalar kaydetmelerini sağlayacak kampanyalar üretmekti. Ajansından, yalnızca stratejik değer katmak için değil, verimliliği artırmak için de yeni yollar bulmasını bekliyordu.

İkinci toplantı, bir satın alma uzmanıyla oldu. Bu müşterinin şirketinden, pek çok şirketten olduğu gibi, maliyetleri düşürmesi bekleniyordu. Şaşırtıcı bir biçimde, müşterinin en büyük korkusu, iş birimlerinin, şirketi ileride yaralayabilecek kadar “köklü” eylemlerle yanıt verme ihtimaliydi. Müşteri, umutsuz bir biçimde bundan kaçınmak istiyor ve bunun yerine pazarlama iletişimi programları yaratmak ve sunmak için yeni yollar keşfetmeyi tercih ediyordu. Ajansla oturup olasılıklar üzerine konuşmak için can atıyordu.

Böylece, toplantıların birinde, verimliliği artırmak isteyen bir müşteriyle, diğerinde de program geliştirmek için yeni modeller bulmak isteyen bir satın alma uzmanıyla konuştuk.

Bu diyalogların gerçeküstü bir niteliği olduğu doğruysa da söz konusu görüşmelerden üç sonuca vardım:

1. Ekonomik zorunluluklar, müşterileri, yaptıkları her işe yepyeni bir bakış açısıyla bakmak durumunda bırakıyor. İşe yarayabilecek her şey göz önüne alınıyor.

2. Ajanslar açısından, müşterilerine büyük zorlukların üstesinden gelmede yardımcı olmak ve onları çözüme yönlendirmek için bundan daha iyi bir zaman olmamıştı. Müşteriler, nereden gelirse gelsin, iyi fikirler arıyorlar. Güvendikleri bir kılavuz gibi hareket edebilecek ve onları bu zor zamanlardan çekip çıkaracak ajanslara özellikle değer veriyorlar.

3. Mevcut ekonomik gerilemede iyi bir yan bulunacaksa o da şu; insanları büyük değişiklikler gerektiğine inandırmak kolaylaştı.

Sonuç: Ekonomik kriz, müşterilere inanılmaz bir belirginlik kazandırdı. İşletmelerini bekleyen zorlukları daha net görüyorlar. Sistemik sorunların üstesinden gelmek için mevcut acil durumdan yararlanmaya kararlılar. Ve halkla ilişkiler ajanslarından yardım almaya açıklar. Aslında, bu yardıma her zamankinden çok ihtiyaçları var.

Yazar: Gary Stockman, CEO, Porter Novelli

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.97 saniye.
02:24:55, 5 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım