Fikirvirüsler Nasıl Yayılır? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Fikirvirüsler Nasıl Yayılır?


dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
10/05/2008 :  23:53:31 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Büyük kitleler tarafından hızla benimsenip yaygınlaşarak adeta virüse dönüşen fikirler, yani fikirvirüsler, bugün pazarlama sürecinin en önemli öğesi.

Fikirvirüslerin ortaya çıkmalarında ve etkili bir şekilde yayılmalarında birtakım faktörlerin rolü bulunuyor. Bir fikrin virüse dönüşmesinde bu faktörlerin hepsi aynı anda etkili olmasa da fikrin niteliğine göre, kimi zaman birkaçı, kimi zaman çoğu önem kazanabiliyor.

Etkili Tetikleyiciler

Her şeyden önce, bir fikir ne kadar iyi ve gerekli olursa olsun, hızla yayılmasında etkili tetikleyiciler büyük rol oynuyor. Söz konusu tetikleyiciler, çoğu zaman, ürün veya fikri tanıtabilecek, yaratılan kavramla kişiliği arasında bağlantı kurulabilen, beğeni ve fikirleriyle topluma yön gösteren kişiler oluyor. Bu kişiler sık okunan köşe yazarları, fikirlerine güvenilen yorumcular ya da kitleleri etkileme gücüne sahip sanatçılar olabilirler.

Uygun Boş Alan

Fikrin iyi bir çıkış yapabilmesi için virüsün dolduracağı uygun bir boşluğun olması gerekiyor. Bunu iş hayatıyla bağdaştıracak olursak eğer, piyasada ihtiyaç duyulan ancak gerçekleştirilmemiş bir hizmet ya da tasarlanmamış bir ürünün bir boşluk yarattığını söyleyebiliriz. Böyle bir boşluk da uygun bir fikirvirüsünün o boşluğu doldurmasını, kolaylıkla benimsenmesini ve yayılmasını sağlar. Virüsün dolduracağı bu boşluk öylesine önemlidir ki, aslında bir fikirden önce ona uygun bir boşluğun seçilmesi daha uygun olur. Özellikle de İnternet'te iş yaparken. Amazon.com, bir ilkti, boş bir alanda iş kurarak -İnternet'te en geniş kapsamlı kitap satışını gerçekleştirerek- o alanı en güçlü isim olarak doldurdu.

Hızlı Manevra

Bir fikrin virüs etkisini kazanabilmesi hareket hızına bağlı bulunuyor. Eğer bir virüs yeterince hızlı değilse rakiplerden biri hedeflenen alanı daha çabuk işgal edebilir. Bir virüsü yaymak artık İnternet ile son derece kolay ve hızlı olduğundan, uygun fikir bulunduktan sonra bunu virüs olarak yaymak için bir saniye bile kaybedilmemesi gerekiyor.

Hedef Koordinatlarının Belirlenmesi

Bir fikir yaratıp bunun bir virüs haline gelmesi için gerekli altyapıyı sağladıktan sonra, iş, bu virüsün izleyeceği rotanın saptanmasına geliyor. İzlenecek doğru rotayla virüs uygun tetikleyicilere ulaşacak ve bu noktalardan etkili bir şekilde yayılacaktır. Ortaya koyulan fikir, bunu yayabilecek doğru kişilere işin en başında ulaşırsa, hedeflenen boşluğu da en kısa zamanda doldurması ve varacağı noktaya zamanında ulaşması kolaylaşır.

Virüsün Hayat Bulduğu Ortam

Bir fikir virüsünün planlanmasında ve yapılandırılmasında dikkate fazla alınmayan ancak önem verilmesi gereken faktör ise virüsün hayat bulduğu ortamdır. Aslında bu o kadar açıkta ve göz önünde bir öğedir ki çoğu zaman fark edilmez bile. Örneğin, cipslerden çıkan ve çocukların oyun aracına dönüştürdükleri plastik tabletler. Oyun esnasında bu tabletleri yeni fark eden çocuklar diğerlerine bunları nasıl aldıklarını sorduğunda virüs yayılmaya başlamıştır. Virüsü barındıran ortam olan cipsin markası da ağızdan ağza dolaşmaktadır artık.

Çekicilik

Bir fikir hayata geçirilip herhangi bir ürüne dönüştüğünde ne kadar çekiciyse fikirvirüs olarak yayılması da o kadar hızlı olur. Örneğin, bir kitap eleştirisinde dikkat çeken bir ifade size o kitaba hemen sahip olmanız gerektiğini hissettirebilir. Ona sahip olduktan sonra da fikrin çekiciliği sizi ne kadar etkisinde bırakırsa siz de o kadar bunu başkalarıyla paylaşmak istersiniz ve fikirvirüsü yaymaya başlarsınız.

Kalıcılık

Bir fikrin virüse dönüşüp uzun bir yaşam döngüsüne sahip olabilmesi için geçici değil kalıcı bir şekilde bir boşluğu doldurup hayat bulması gerekir. İnsanlarda sadece heves yaratarak kendisine çeken ancak işlevselliği zayıf olan fikirvirüsler, istikrarlı bir talep sağlanmadıkça kısa ömürlü olacaklardır.

Güçlü Destek

Fikirvirüslerin ağızdan ağza dolaşarak yayıldıkları bir gerçek. Ancak, çeşitli imkanlar yaratılarak bu dolaşımın beslenmesi virüslerin daha çok yayılmasını sağlar. Durumun tersi söz konusu olduğunda ise, örneğin işletmeniz ya da yaymaya çalıştığınız fikir hakkında olumsuz değerlendirmeleri içeren bir fikir yayılmaya başlamışsa, bunun da en kısa sürede net açıklamalarla kesin şekilde önü kesilmelidir.

Yazar: Defne Sertel
Kaynak: Seth Godin, Unleashing The Ideavirus

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
Goldenist
Üye

Toplam 964 yazı
11/05/2008 :  00:06:42 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bizde koniks dergi fikrini virüs olarak yaymak ve benimsetmek istiyoruz ama ilk doğduğu yılda ki gibi doğmadan ölmeye mahkum galiba.
Ben bu adreste ikinci ke<z gündeme getirdim.
http://www.koniks.com/topic.asp?TOPIC_ID=7408
Aşağıdaki adreste ise 2005 yılında ilk kez ortaya atılmış
http://www.koniks.com/topic.asp?TOPIC_ID=3022
ne dersiniz? Fikir güzel ama uygulanabilirlik ve yayılabirlik yüzdesi?
Büyüklük odur ki, hiç kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın, memleket için gerçek ülkü neyse onu görecek, o hedefe yürüyeceksin. Herkes senin aleyhinde bulunacaktır. Herkes seni yolundan çevirmeye çalışacaktır. Önüne sayılamayacak güçlükler yığacaklardır, kendini büyük değil küçük, zayıf, vasıtasız, hiç telâkki ederek, kimseden yardım gelmeyeceğine inanarak bu güçlükleri aşacaksın. Ondan sonra sana büyüksün derlerse, bunu diyenlere de güleceksin.( 1908 )

Bir adam ki büyük olmaktan bahseder, benim hoşuma gitmez. Bir adam ki memleketi kurtarmak için evvelâ büyük adam olmak lâzımdır; der ve bunun için bir de örnek seçer, onun gibi olmayınca memleketin kurtulamayacağı inancında bulunur, bu, adam değildir. ( 1908 )

Mustafa Kemal Atatürk

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.67 saniye.
10:42:48, 19 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım