Neden Yerli Otomobil Üretemiyoruz? - Sayfa 2 - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Neden Yerli Otomobil Üretemiyoruz?
 2 


masal06
Üye

Toplam 2659 yazı
13/11/2013 :  00:44:50 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Elin Pakistanlısı, İranlısı çatır çatır araba üretip yurtdışına pazarlarken biz hep o "pazarlanan" ülke konumunda kalıyoruz. nedendir? işgücü pahalı desen elin yabancısı neden burada otomobil fabrikası açsın? maddiyat desen o da yalan. Ben bir türlü çözemedim bu olayın sebebini. Öncelikle motor üretiminden bahsediliyor ve içten yanmalı motor üretemediğimiz gibi bir görüş hakim ki bu yanlış. otomobil değil ama ticari vasıta motoru sıfırdan tasarlanıp üretiliyor Türkiye’de.
Farı Hella’dan, şanzımanı zf, getrag veya aisin, gösterge tablonu vdo’dan almak dururken bunların tamamını kendimiz üretirsek en azından ilk etapta işin içinden çıkamayız. bu arada saydığım yan sanayi firmalarının çoğunun Türkiye’de üretim yaptığını hatırlatmalıyım.
"O zaman ne yapalım?" diye soranlar için Güney Korelileri örnek gösterebilirim. adamlar zamanında eski Opel modellerini Daewoo logosuyla satıyorlardı. geliştirme maliyeti süper düşük, fiyatı uygun ve silik araçlardı ama başka işlerle uğraşan holdinglerinden birisini otomobil üreticisi sıfatıyla dünyaya tanıtmayı bildiler ki zamanla para kazandıkça geldikleri durumu hayretler içerisinde izliyoruz.
Türkiye'deki büyük holdingler otomotiv sektöründe dünya liderleriyle ortaktırlar. buna ford otosan, tofaşgibi örnekler verebiliriz. bir bilinen gerçek de yabancı otomotiv sektörünün türk otomobiline karşı olduğudur. çünkü hiçbiri Türkiye'de elde ettikleri pazarın bölüşülmesini istemez. Sonuçta Türkiye, işçiliğin ucuz olduğu, siyaset ve dış ilişki olarak erişimi kolay ve yabancı yatırımcıya kolaylık sağlayan bir ülkedir. bu da gayet kolay anlaşılabilen bir şeydir.
Yıllardır, Almanya'nın Bmw,Mercedes,Audi,Opel,porsche ve Wolkswagen'ine... Fransa'nın dandik araçları Citroen,Renault ve Peugeot'suna... İtalya'nın Alfa Romeo, Ferrari,Lamborghini ve Fiat'ına... isveç'in volvo'suna(gerçi şimdi çin'li oldu)... japonya'nın nissan, mazda, honda ve toyota'sına. güney kore'nin hyundai'sine... küçümsenen hindistan'ın tata'sına... önemsenmeyen geri kalmış denen iran'ın samand'ına... amerika'nın ford,chrysler ve chevrolet'sine...kötü mal üretiyor diye yaftalanan çin'in bile chery marka otomobillerine biniliyorsa ve bu markalar bu ülkede satış yapabiliyorsa oturupta düşünmek lazım....
"BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR"

"Zirvelerde Kartallar da bulunur, Yılanlar da. Ancak birisi oraya süzülerek, diğeri ise sürünerek gelmiştir. Önemli olan nereye gelmiş olduğunuzdan çok, nereden ve nasıl geldiğinizdir."


ßeLki Sandığınız Kadar Ukala,
ßeLkide Tahmin Edemeyeceğiniz Kadar Mütevaziyim
ßiraz SakLıyım ßazen YasakLıyım Kimseyi Örnek ALmam
Kimseye Örnek OLmam Arkama ßakmam 'AsLa' Demem
'Keşke'Leri Sevmem !!
ELeştiri DinLerim Nasihat DinLemem


Şüpheciyim ama kuruntu yapmam Kendimle çelişebilirim ama kafama takmam Dalga geçerim ama kırmam Ciddiye alırım ama kapılmam Huzur veririm ama söz vermem Sahip olurum ama ait olmam....


Yerleşim : Türkiye / Samsun  |  Meslek : Satış / Pazarlama
yvz82
Yeni Üye

Toplam 35 yazı
22/05/2014 :  23:55:57  Alıntı
son on yıldır , önceki 50 yılık beceriksiz siyasetçilerin harabesi temizleniyor o beceriksizler olmasaydı, arabada yapılırdı uçakta yapılırdı uyduda yapılırdı. peki şuan yanlış projeler , yanlış adım atanlar varmıdır , olabilir vardır. fakat şuda bir gerçekki genel anlamda ülkem cumhuriyet tarihinde hiç olmadığı kadar her alanda kararlı ve güçlü adımlarla ilerliyor.
yvz

Yerleşim : Türkiye / Adana  |  Meslek : Öğretmen
masal06
Üye

Toplam 2659 yazı
23/05/2014 :  22:13:42  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - yvz82
son on yıldır , önceki 50 yılık beceriksiz siyasetçilerin harabesi temizleniyor o beceriksizler olmasaydı, arabada yapılırdı uçakta yapılırdı uyduda yapılırdı. peki şuan yanlış projeler , yanlış adım atanlar varmıdır , olabilir vardır. fakat şuda bir gerçekki genel anlamda ülkem cumhuriyet tarihinde hiç olmadığı kadar her alanda kararlı ve güçlü adımlarla ilerliyor.


Valla bilmiyorum güçlü adımlarlamı gidiyoruz yoksa tekerlekleri yere basmayan bir araç gibi 180 km hızla gittiğimizi sanıp yol almıyormuyuz :)
Önemli olan ay başında çalışanın ve emeklinin cebine girenle cebinden çıkan arasında fark olmaması, Pazarda alış veriş yapan abla ve teyzelerimizin filelerini gönüllerince doldurması
Esnaf , çiftçi ve sanayicinin ürettiğini rahatlıkla satabilmesi, ihracaat yapabilmesi
Dünyada isim yapmış büyük Türk markalarının ortaya çıkması.
"BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR"

"Zirvelerde Kartallar da bulunur, Yılanlar da. Ancak birisi oraya süzülerek, diğeri ise sürünerek gelmiştir. Önemli olan nereye gelmiş olduğunuzdan çok, nereden ve nasıl geldiğinizdir."


ßeLki Sandığınız Kadar Ukala,
ßeLkide Tahmin Edemeyeceğiniz Kadar Mütevaziyim
ßiraz SakLıyım ßazen YasakLıyım Kimseyi Örnek ALmam
Kimseye Örnek OLmam Arkama ßakmam 'AsLa' Demem
'Keşke'Leri Sevmem !!
ELeştiri DinLerim Nasihat DinLemem


Şüpheciyim ama kuruntu yapmam Kendimle çelişebilirim ama kafama takmam Dalga geçerim ama kırmam Ciddiye alırım ama kapılmam Huzur veririm ama söz vermem Sahip olurum ama ait olmam....


Yerleşim : Türkiye / Samsun  |  Meslek : Satış / Pazarlama
hallacbaba
Yeni Üye

Toplam 45 yazı
29/05/2014 :  12:45:43 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Masal 06 ben konuyla pek alakasi yok belki ama Volvo sirf araba yapan bir Firma dedin yukarida Volvo nun kepceleri , harfiyat makinalari bir numara diye geciyor cogu ülkede .
hakan

Yerleşim : ALMANYA / Kassel  |  Meslek : Serbest meslek
musa8504
Üye

Toplam 115 yazı
29/05/2014 :  13:37:02  Alıntı
Turkiye hizla buyucek disariya para cikmicak kimseye minnet duymucaz bi kimin isine gelirki
Yurt ucindeki para babalari buna izin verirlemi
Ama az kaldi onlarinda suyu isiniyo
Neden yapamicakmisiz neyimiz eksik italyanin fiatindan abd fortundan firansanin renoult tundan dahA kaliteli yerli otomobil yapicamuzdan eminim
Kisa zamanda da yapicaz ins.tayyip her gittigi yerde yerli otomobilden bahsediyor.mutlaka bunun onunu acicaktir
musa

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : İmalat
because
Üye

Toplam 215 yazı
30/05/2014 :  16:06:24  Alıntı
devlet (hükümet) babayiğit arıyor ancak asıl babayiğitliği kendi yapacak.. belirli bir süre (belki 10 yıl) 100% türkiye imzalı araçlar ötv den muaf diyecek.. ortalama 50 bin tl lık araç 35 bin civarı satılacak.. o zaman belki görebiliriz yerli malı araç..

Yerleşim : Türkiye / İst  |  Meslek : Tekstil
blackops
Üye

Toplam 711 yazı
30/05/2014 :  17:37:23  Alıntı
haklısın ama sakin ol şampiyon :)
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - leo091
sen araba maraba yapamazsin sen uretim imalat yapamazsin sen tuketicisin sen sadece kazanmak icin 400 takla attigin parayla korelinin japonun almanin amerikalinin urettigi urunleri alir devlette senden vergi kazanir sen busun... bir kamyon ilac icin 200 kamyon patates satan ulkesin bir konteynir laptop icin bilmem kac konteynir incir bugday satan ulkesin o da yetmeyecek samani bile disardan ithal edeceksin... sen araba yapmiycaksin diger ulkeler sana faizle para verecek sen duble yol yapacaksin onlarda sana arac satacak sen otur tariminla ugras vatandasini kazikla git hayvancilik yap ama fazla yapma millet zenginlesmesin sen basit seyler uret sanayilesme. biz kimiz ki araba uretecez? ne diyosun para var isci var pazar var neden araba yok eee olmaz tabi unun varmi var sekerin varmi var yagin varmi var var ne duruyorsun? helva yapsana helva yapsana.. yok gozum yapamazsin o helvayi yapacak bakkal amcan yok..

bakkal amcan napiyor biliyormusun cocuklarini sulalesini zengin ediyor soma da gunde 40 liraya yerin altinda komur cikaran vatandasi tekmelekle mesgul sonrada gidip darp raporu aliyor neden biliuormusun tekmelerken ayagi incinmis! durmak yok yola devam neden? duble yol yapti (o tekmeyi birisi baska bir ulkede atsa naparlar biliyormusun o ayagi alir onun ..... koyarlar )

yok yok sadece duble yol degil uzaya kesif uydusu yolladik (gokturk) ama uzerinde made in france yaziyor... para bizden uretim fransadan
sadece bu mu ? yok koskoca ucak koltugu uretiyoruz be sanayi bakanimiz dedi artik turkiye kendi ucak koltugunu kendi uretecek :) ama ucagi amerikadan alacak ona deginmeyin o teferruat onemsiz

biz osmanli torunuyuz ya tum dunyaya diz cokturduk hey yavrum hey kim karsi durabilirki bize? kilicimizla gavurlari dize getirdik ama hala gaz maskesiz madenci calistiriyoruz millet uzayi parca parca bolusuyor biz samani disardan ithal edelim neden cunku artik duble yollarimiz var sirtimiz yere gelmez

birakin bu isleri birakin ekmeginize bakin karniniz doydumu sirtinda ceketin varmi ? tamam araba tank bilmem ne onlar bizi asar biz once hakkimiza sahip cikmayi ogrenelim once insan olalim insan sonra digerlerini konusuruz


Geç kalınmış teselli idamdan sonraki affa benzer..

Yerleşim : Türkiye / De  |  Meslek : Diğer
tarikay
Yeni Üye

Toplam 66 yazı
24/06/2014 :  13:22:51  Alıntı
Biz tarihi fırsatı kaçırdık.Volvo yu almalıydık.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
mavi524
Yeni Üye

Toplam 7 yazı
16/08/2014 :  23:41:16  Alıntı

Araba üretmek dert değil ki :) Arkadaşlar bu ülkede Audi,Mercedes,Porsche aklınıza gelen dünyanın en önde gelen markaların tedarikçileri var.Bakın farplas olsun,standart profil olsun bu adamlar çok ciddi altyapısı olan tedarikçiler.Gelelim üretim kısmına bazı aileler tarafından engellendiği iddia edilmiş komplo teorisinden ibaret hikayeler.Adam neden engellesin üstelik üretim,satış ağı,lojistiği vs gibi altyapısıda var neden karşı çıksın kendi yapar koridor ülke burası hem avrupaya hem ortadoğuya satar.Mesele bunlar değil.Bakın arkadaşlar yaşadığımız gezegende geleceğin teknolojileri tasarlandı,prototipleri yapıldı bekleniyor.Beklenen şey sadece uygun zamanın gelmesi petrol tükenene kadar devam tükendiğinde dosyası hazırlanmış projeleri üretecekler.Peki biz kendi arabamızı 2014 üretsek 2040-2050 petrol bitti ne üreteceğiz.Hibrid,yakıt pili vs altyapımız yokki o zaman da tekrar montaj sanayisi olacağız giren adam 25 yılda maliyetini çıkartıp bu maliyete değecek kar edeceği de belli değil. Ne oldu bir babayiğit dediler karsan taksi ihalesi için prototip yaptı kafa kafaya nissan ile sonuna kadar çarpıştı ve son anda ihaleyi nissan aldı.Bu babayiğit ülkemiz için neden ticari taksi modeli olarak üretmedi devlet de bundan memnun olurdu ? İkinci babayiğit B.M.C yi aldı Türk bu adam ya işleyen durmuş fabrikayı aldı.ŞAlteri kaldır üret ne oldu arsası için almış oldu.B.M.C kullanıcıları parça bulamıyor,çıkmacılar da borsa misali ne tutturursa çakıyor.Adam da parça yı almıyor geçen haftalarda kaza yapan otobüslerin hepsi B.M.C bilgilerinize.O yüzden Bu gibi projeler vizyon,ufuk uzun vadeli planlama ister bu ülkemizde pek mümkün değil nerden çıkartıyorsan derseniz bakın türk markaları sıfırdan başlanıyor 5 ile 7 yıllık vadelerde marka değeri yaratılır yaratılmaz satılıyor :) PEynir,sucuk fabrikalarımıza ortak oldu adamlar ötesi var mı.Neyse Saygılar.

Yerleşim : Türkiye
mavi524
Yeni Üye

Toplam 7 yazı
17/08/2014 :  17:45:56  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - mavi524

Araba üretmek dert değil ki :) Arkadaşlar bu ülkede Audi,Mercedes,Porsche aklınıza gelen dünyanın en önde gelen markaların tedarikçileri var.Bakın farplas olsun,standart profil olsun bu adamlar çok ciddi altyapısı olan tedarikçiler.Gelelim üretim kısmına bazı aileler tarafından engellendiği iddia edilmiş komplo teorisinden ibaret hikayeler.Adam neden engellesin üstelik üretim,satış ağı,lojistiği vs gibi altyapısıda var neden karşı çıksın kendi yapar koridor ülke burası hem avrupaya hem ortadoğuya satar.Mesele bunlar değil.Bakın arkadaşlar yaşadığımız gezegende geleceğin teknolojileri tasarlandı,prototipleri yapıldı bekleniyor.Beklenen şey sadece uygun zamanın gelmesi petrol tükenene kadar devam tükendiğinde dosyası hazırlanmış projeleri üretecekler.Peki biz kendi arabamızı 2014 üretsek 2040-2050 petrol bitti ne üreteceğiz.Hibrid,yakıt pili vs altyapımız yokki o zaman da tekrar montaj sanayisi olacağız giren adam 25 yılda maliyetini çıkartıp bu maliyete değecek kar edeceği de belli değil. Ne oldu bir babayiğit dediler karsan taksi ihalesi için prototip yaptı kafa kafaya nissan ile sonuna kadar çarpıştı ve son anda ihaleyi nissan aldı.Bu babayiğit ülkemiz için neden ticari taksi modeli olarak üretmedi devlet de bundan memnun olurdu ? İkinci babayiğit B.M.C yi aldı Türk bu adam ya işleyen durmuş fabrikayı aldı.ŞAlteri kaldır üret ne oldu arsası için almış oldu.B.M.C kullanıcıları parça bulamıyor,çıkmacılar da borsa misali ne tutturursa çakıyor.Adam da parça yı almıyor geçen haftalarda kaza yapan otobüslerin hepsi B.M.C bilgilerinize.O yüzden Bu gibi projeler vizyon,ufuk uzun vadeli planlama ister bu ülkemizde pek mümkün değil nerden çıkartıyorsan derseniz bakın türk markaları sıfırdan başlanıyor 5 ile 7 yıllık vadelerde marka değeri yaratılır yaratılmaz satılıyor :) PEynir,sucuk fabrikalarımıza ortak oldu adamlar ötesi var mı.Neyse Saygılar.


http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2014/08/17/tubitaktan-babayigit-destek

Yazı yazıldıktan sonra 24 saat geçmeden böyle bir haber.Mutlu ediyor insanı, ülkemde bazı şeyleri görebilen kurumlar varmış gerçekten.

Yerleşim : Türkiye
RAKBULUT
Üye

Toplam 146 yazı
17/08/2014 :  18:32:17  Alıntı
Türkiye Emperyalizme uluslararası, Tekelci Kapitalizme göbekten bağlı olduğu için, yerli araba üretmek gibi fikir ufukta bir çizgi gibi kaybolur. Türkiye otomotiv sektöründe biçilen rol yan sanayidir, bununda ötesine gidemez

Koç niye üretmiyor peki.................
Koç yönetim kururllarına bakın hepsi yabancılarındır, alın size yerli sermaye....

90 yıllarda Mazda Toprak holdingle ortak üretim fabrikası kuracajlardı bunu duyan Aydın Doğan hemen Koç a bildirdi durumu. Hürriyer gazetesi Toprak holding hakkında asısılsız haberler ve linç kampanyası yapptı, sonra Mazda fabrika kurmaktan vazgeçti

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Emlakçı
akis
Üye

Toplam 192 yazı
23/08/2014 :  01:32:09  Alıntı
avrupadan alacaksın iflas etmiş veya üretimi durdurulmuş oto markasını geliştirip TR de üreteceksin en kolay yolu bu..mesela fransız SİMCA markası Fransada üretilmemekte,firma seneler evvel iflas etmiştir....tabi bu arada yabancılarında kolay telafuz edebileceği markayıda koydunmu gerisi kolay,oto üretiminde en ucuz yol bu...

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : Diğer
ismailix
Yeni Üye

Toplam 68 yazı
23/08/2014 :  09:27:06 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
siirt te imza adında bir yerli araç üretim olacaktı. belki malezya (proton) ortak yapımı olacaktı. ama ford doğu ve güneydoğu en çok kullanılan araçtır. ford yani koç holding engellemesiyle bu iş başka yöne gitti.

gene aynı şekilde diyarbakırlı halis toprak tr de japon ortaklarıyla beraber bir fabrika açıp, otomobil üreteceklerdi. ilk aşamada onlarında markasında olacaktı. ama daha sonradan yerli bir otomobil olacaktı.

gene zamanın Aydın doğan ı bu işi kendi haber ajanları ve yazılı medya üzerinde engelledi. önce toprak holding de kargaşa olduğuna dair asparagas haberler yayınladı daha sonra borsa hisseleri düştü.
akabinde yabancı ortaklar bu iş kötüye gidiyor diye bu işten vazgeçtiler.
http://www.mudafaai-hukuk.com.tr/test/gundem/aydind.htm

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
musa8504
Üye

Toplam 115 yazı
10/09/2014 :  14:54:43  Alıntı
Gorun bakin yapilicak yerli oto
musa

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : İmalat
cortex
Yeni Üye

Toplam 20 yazı
04/05/2015 :  22:51:40  Alıntı
Sorunun cevabı Devrim Arabaları adlı filmde verilmişti :)

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
sales_marketing

Yeni Üye

Toplam 99 yazı
05/05/2015 :  12:54:17  Alıntı
Tofaş Kuş serisini güncelleyip piyasaya girmeyi düşünse başarılı olacağına inanıyorum ama durum yerel üretimle yerelde satış yapmak değil Dünya ya açılmak Avrupa ve Amerika da rekabet bizim için zor olabilir fakat Orta doğu ve Afrika da başarılı olabiliriz üretmek sorun değil pazara girmek yer edinmek sorun

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Yöneticilik
sayeed
Yeni Üye

Toplam 72 yazı
05/05/2015 :  13:41:07  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - sales_marketing
üretmek sorun değil pazara girmek yer edinmek sorun


çok doğru

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Diğer
saholu
Yeni Üye

Toplam 23 yazı
06/05/2015 :  09:08:17  Alıntı
leo091 gibi geri kafalı yobazlar yüzünden üretemiyoruz işte
saholu

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
perge.import
Üye

Toplam 239 yazı
06/05/2015 :  09:33:53  Alıntı
Uretmek , ozellikle teknoloji uretmek ! icin ! once ! egitim sistemin duzgun olacak oyle zirt-pirt her yil degismeyecek ! teknik bilgiler ogreteceksin Peygamberin hayatini bilsen ne bilmesen ne sana otomobil , ucak , akilli telefon yaparken ne yarari olacak ki ?

Egitim ve egitime ulasimin adaletli olursa ve ar-ge projelerini desteklersen %0 vergi % 0 faizli kredileri ayrica burslarla desteklersen 15-20 yilin sonunda ortaya ufak tefek seyler cikar. Ama onun yerine en buyuk butceyi diyanete , insaat havuzuna ese-dost kapitalizmine yedirirsen senden bir bok olmaz.
Pardus Food
10 Rue Waldeck Rochet Bat 521 3eme etg
93300 Aubervilliers/ France

Yerleşim : Fransa / Aubervilliers  |  Meslek : Satış / Pazarlama
Teknolojik.Net
Yeni Üye

Toplam 61 yazı
06/05/2015 :  13:04:04 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
sizce kendi ülkemizde motor üretemediğimiz için olabilir mi?
sizce devlet üretime katkı sağlamadığı için olabilir mi?
şuan ülkemizde toyota vs gibi markalar zaten ülkemizde üretiliyor. ( tabi parçaları alıp montaj yapılarak )
fakat daha sonra ki süreç sizce nasıl işliyor? o üretlen araçların ruhsatı gümrüğe ***ürülüp kağıt üzerinde gümrük girişleri yapılıyor ve daha sonra da yabancı araç statüsünde bizlere pazarlanıyor.
böylece devlet daha fazla vergi ve kazanç elde etmiş oluyor. Devlet sadece vergi güzelliği değil üretim yapacak firmaya teşvik, yer, vergi indirimi, çalışan kolaylığı vs vs de sağlamalı.
gelelim madalyonun diğer yüzüne, üretim yapacak çoğu büyük firma türkiye'de hep cebini hızlı doldurma derdinde.
hiç araştırıp baktınız mı kaç firma gerçekten arge yapıyor? kaç firma buna bütçe ayırıyor?
bütün büyük firmalar kısa vadede koydukları yatırımdan kar etme derdinde. özelliklede son yıllarda büyüyen çoğu firma bunu inşaat alanın yapmaya çalısıyor. yani işin özü kısa zamanda kazanç sağlama derdi var. tabi devlette bu şekilde olan firmaların ekmeğine yağ sürdükçe değişen birşey olmaz.
Türkiye'den hiç bir zaman bir facebook , bir Twitter çıkmaz. bu araba mevzusuda bunlara yakın bir değer.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
ahm34
Yeni Üye

Toplam 91 yazı
08/05/2015 :  11:25:39 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
tek sebebi devlet ithal araçtan vergiyi fazla aldığı için daha fazla para kazanıyo üretilecek olan yerli araçtan alacağı %18KDV şuan aldığının 10 da 1 i bile olamaz

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
jenerator
Üye

Toplam 223 yazı
08/05/2015 :  13:36:28 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Biz ülke olarak modellememizi biz yapıyor gözüksek te aslında bizim dışımızda dünyayı dizayn edenler tarafından yönetiliyoruz.Bunun farkında değiliz,gibi duruyor.Otomobil fabrikaları Türkiyede üretim tapıyor görünsede,içlerindeki üretimlerin stratejik üretimlerini yine yabancılar yapıyor,içerdeki yönetim yine onlarda,Ford fabrikası Türkiye de diyoruz asıl montajda çalışanlar koreli,metal sektöründe hurdacıyız kaba üretimler yapıyoruz hassas üretimler yine yabancı gözetiminde teknolojide yokuz,konu dışardan göründüğü gibi değil.

Yerleşim : Türkiye / Trabzon  |  Meslek : Ticaret
guru
Yeni Üye

Toplam 26 yazı
08/05/2015 :  13:59:19  Alıntı
üretmenin maliyeti 1 milyar dolar, pazarlara girme ve tutunma yani marka olmanın maliyeti 2 milyar dolardır.
üretim için tüm altyapının kurulması, prosesler, istihdam, teknik ve yetkin kadronun oluşturulması
planlanabilir ve ölçülebilir kısmıdır.
istikrarlı bir şekilde pazarlarda yerini alacak bir marka oluşturmak ise çok daha zor ve bilinmeyen kısmıdır.
işin asıl risk boyutu burasıdır.

konuyla ilgili bakanlıklar, üniversitelerin de desteği ile a'dan z'ye bir fizibilite hazırlarlar. sonra başbakanlık olarak, ülkenin büyük grup temsilcilerinin katılacağı kapalı bir toplantı düzenlenir. toplantıda, fizibilitenin detaylı sunumunu yapalır, fizibilite raporu temsilcilere dağıtılır.
gruplar fizibiliteyi değerlendirir, bir süre sonra hükümet olarak gruplarla teke tek görüşürsün.
sonunda, bir belki de iki grubun ortaklığında projeye start verilir.

işin özü, devletin ciddi bir desteğini almayan hiçbir grup riske girmez. bu destek mevcut teşviklerin çok ötesinde olmalıdır.

bu işi gerçekten istiyor olmak lazım.



syg./guru

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
aykut0648
Yeni Üye

Toplam 67 yazı
18/05/2015 :  12:24:43  Alıntı
Arkadaşlar BMC yeniden doğuyor, 2015 yeni kasa ve model Tırları göz alıyor, Fordun yerlı uretımı yenı model ( makyajlı kasa ) Tırları delı gıbı ıhrac edılıyor.. dunya ulkelerı takıpte, ama bizim şöföre sor ıkısıde 5 para etmez...200 bıne yerlıyı almayız cunku 300 bınlık aracla kıyaslama yapar bızımkı ko

Turkıye uretımlerı ıle marka oluyor ancak Yerli uretım kötudur zıhnıyetını hala kaldıramadık akıllardan... 200 bıne yerlı almayız nıye, 300 bınlık yabancı aracla karsılastırma yapar bızımkı kotu derız,
aykut

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Asker
goknevren
Yeni Üye

Toplam 19 yazı
14/12/2018 :  09:47:03  Alıntı
Üretebilecek güç var ama üretmeyi planlayacak kafa yok çünkü. Bu kadar basit.

Yerleşim : Türkiye / Ankara
luckxor
Yeni Üye

Toplam 72 yazı
20/02/2019 :  17:49:08  Alıntı
Üretemediğimizden değil istersen yapar üretirsin zor olan kısmı rekabet. Şimdi araba teknolojisi bir asırlık bir mevzu ve bu kadar süredir pazarda olan firmalarla günümüz şartlarında rekabet edemezsin. Ya 20 veya 30 yıllık bir proje yapıp gelecekte kar edecek şekilde üretime başlarsın yada çok vizyoner olmalısın baştan yeni bir prensiple çalışacak prototipler geliştirmelisin o da çok zor çünkü ülkemizdeki mevcut arge harcamaları ile olmaz. Dediğim gibi üretirsin ama motoru almanyadan bilgisayar sistemini abd'den eletronik aksamı da japonyadan alırsın ama bu sistemde montajcı olursun üretici değil hepsini kendin üretsen dediğim gibi çok uzun süre kar edemezsin belki 50 sene. O zman da araç teknolojisi ne olur bilinmez dek çare arge vizyoner bakış açısı ama o da bu topraklarda yok.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Serbest meslek
luckxor
Yeni Üye

Toplam 72 yazı
03/09/2019 :  11:11:02  Alıntı
Önemli olan satış ve pazarlama. Üretirsin bir şekilde zor olan yanı bu değil kanımca. Ürettiğini satmak. Ayrıca iç piyasaya sucuk üretmiyorsun. Binlerce tedarikçin olacak yüzlerce işçi çalıştıracaksın. Milyonlarca TL harcayıp sadece iç piyasada tutunamazsın. İhracat yapman lazım ama, 150 yıldır araba üretip satan markaların yanında hiç rekabet edemezsin. Yani satış yoksa üretim de yok.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Serbest meslek

12.29 saniye.
15:08:44, 25 Eylül 2020, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2020 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım