Müşterinin Güvenini Kazanmak, Başarmak Demektir - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Müşterinin Güvenini Kazanmak, Başarmak Demektir


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
02/07/2008 :  20:43:43 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Watergate, Janet Cooke, John DeLarean, Barings Bank, Jim Bak­ker, Enron ve Arthur Andersen. Bunlar toplumdaki bozulmayı yansı­tan büyük olaylardan yalnızca bir kısmı... Amerika’da doğru dürüst haber almayan bir kuşak geliyor... Bu kuşak her yerde devasa üçkâğıtlar döndüğünü düşünüyor…

Bir hizmet şirketi müşterisinin güvenini kazanmak zorundadır. 5 yaşındaki çocuklar bile bir tabelanın alışveriş yapılan bir yere ait ol­duğunu anlar. Mesajınızın sade ve dürüst olduğundan emin olun. Za­yıf yanlarınızı kabul edin. Bazen satış yapmamak en iyi strateji olabi­lir. Bir zaafınızı itiraf ettiğinizde müşteri size inanır ve güvenir, çün­kü ondan hiçbir şey gizlemiyorsunuz demektir.

Güven Nasıl Kazanılır?
* Önce kendinizi satın. Sonra şirketinizi, hizmetinizi ya da ürünü­nüzü satın. Fiyatınızı en son satın.

* Başkalarının yanı sıra kendi ilişki yeteneklerinizi geliştirin.

* Her sunumda konumunuzu belirleyin. Broşürünüzün bir özetine sahip olmak işe yarayacaktır.

* Kadife bir balyoza sahip olmak "yumuşak satış" anlamına gelir.

* Her ilişkide olması gerektiği gibi, acele etmeyin. İki insan, ken­dileriyle yabancılar arasına koydukları sınırların ötesine geçtiklerinde güçlü ilişkiler kurarlar. Bir taraf diğerinin sınırına ancak onun rızası olması durumunda geçebilir. Birlikteyken bile insanlar bağımsız olmak isterler. Satışı yavaşça yapın. Müşterinin rızası olmadan hiçbir sınırı geçmeye kalkmayın.

* Sevgiliyle randevudaymış gibi satış yapın.

* Öykücülüğünüzü mükemmelleştirin.

* Esas gücü ya da kurumdaki en güçlü bağlantıyı bulun ve o ki­şiye satış yapın.

* Astlarınıza eşitlerinizmiş gibi davranın.

* Sunum yapmadan önce sunucularınızı satın ve büyük bir bek­lenti yaratın. Bu beklenti müşterinin, sizin yeterince iyi olduğunuzu düşünmesini sağlayacaktır.

* Görsel yardımcılar kullanın. Powerpoint dokümanlarınızda aşırı bilgiye yer vermeyin.

* Sunum sırasında odadaki ışıkların açık olmasına dikkat edin.

* Slayt sayısını azaltın. Sunum sırasında okumamalı; konuşmalısı­nız. Her slaytınızda sözcük sayısının minimum olmasına dikkat edin. Her bir slayt tek bir düşünceyi anlatsın.

* Eğer görsel yardımcılar kullanırsanız, bunlar gerçekten görsel ol­malıdır. Profesyonel bir sunum oluşturabilmek için tecrübeli bir gra­fik tasarımcıdan ya da bir sanatçıdan yardım alın.

* Cesur fikirleri tutucu bir tarzda ve tutucu fikirleri cesur bir tarz­da sunun. Eğer tutucu bir fikri sunuyorsanız bileğinizde acayip bir sa­at olsun. Son derece cüretkar bir kampanyaya girişiyorsanız, muhafa­zakar tarzda gri bir elbise giyin.

* Giyiminiz iyi ve samimi bir tarza sahip olsun.

* Olumlu unsurları vurgulayın. Olumsuz olanlardan söz etmeyin.

* Sıradan şeylerden sıradışı bir tarzda söz edin.

Kaynak: Capital Dergisi’nin “12 Önemli İş Kitabının Ayrıntılı Özeti” adlı ek kitabından alınmıştır.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
mapo
Yeni Üye

Toplam 3 yazı
04/07/2008 :  00:23:15 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
evet, müşteri görüşmelerinin en önemli iki yanı...
Samimi ol...
Boş vaadler ve sözler verme....
ki sonunda müşteri beklediğini alsın...
ve gene seninle çalışsın...

http://mehmetcihangir.blogspot.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
23/07/2008 :  01:57:19 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Sevgiliyle randevudaymış gibi cümlesi beni perişan etti . Düşünüyorumda bazı müşteri tiplerinde ne kadar zor...
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.17 saniye.
08:37:38, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım