Perakende 2015: Daha Az Mağaza, Daha Çok Teknoloji - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Perakende 2015: Daha Az Mağaza, Daha Çok Teknoloji


Ismail KIRTILLI
Yazar

Toplam 997 yazı
28/05/2008 :  08:08:15   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Geçtiğimiz günlerde Visa tarafından gerçekleştirilen bir araştırma, perakende sektörünün fiziksel ve sanal kanallarının önümüzdeki yıllarda birbirine daha da yakınlaşacağını, ciddi ölçüde birbirini tamamlayan ve geliştiren iki mecra haline geleceğini gösteriyor.

Visa Europe’un İngiltere’deki Perakende Araştırma Merkezi’ne hazırlattığı; İngiltere, Fransa, Almanya, Hollanda, Norveç, İtalya ve İsveç’te 300 perakendeci ile yapılan, "Geleceğin Mağazası 2012-2015" araştırmasının dikkat çeken bazı sonuçlarını perakende sektörü açısından önem taşıması nedeniyle paylaşmak istiyorum:
  • Avrupalı perakendecilere göre 2012-2015 arasında satışların yaklaşık beşte biri internet üzerinden gerçekleştirilecek.

  • Perakende cirosunun ortalama yüzde 18.8’lik bölümü online kanaldan sağlanırken, bu oran bazı ürünlerde yüzde 40’ın üzerine çıkacak. Örneğin CD, DVD ve oyun satışlarının yüzde 42’si, cep telefonlarının yüzde 41.6’sı bilgisayarların yüzde 37.2’si, kitapların yüzde 34.7’si internetten satın alınacak. Buna karşılık perakendeciler bazı ürünlerin internet satışlarının toplam satışlar içindeki payının düşük kalmaya devam edeceğini düşünüyorlar. Yüzde 10-12 arasında en düşük online paya sahip ürünler; ev eşyaları, mobilyalar, halılar ve süpermarket ürünleri olacak.

  • Perakende mağazaların sayısında önemli düşüşler olacağı ve mağazacılığın daha teknoloji yoğun hale geleceği tahmin ediliyor. Araştırmaya katılan perakendecilerin yüzde 28.7’lik bir bölümü için, sokaktaki mağazalarının kaderi belirsiz görünürken, yüzde 70’i bu sürede yeni biçimlerin ortaya çıkması ve daha fazla bilgi hizmeti sunulmasıyla, mağazaların bugünkü formatlarının dışında hizmet vereceğini düşünüyor.

  • Araştırmaya göre, 2012-15 itibariyle, tüketicilerin yüzde 71’ini aşkın bir kesimi, satın alma öncesinde mutlaka interneti kullanarak araştırma yapacak.

  • Perakendeciler, 2015 itibariyle mağazaların yüzde 48’inin, tüketicilerine "elektronik kiosklar" ya da interaktif bilgisayarlar gibi elektronik cihazlar sağlamasını bekliyor.

  • Perakendecilerin yüzde 48’i müşteri otomasyonunu sağlayabilmek için elektronik ödemelerin çok önemli olduğunu belirtiyor. Müşteri otomasyonu dendiğinde, otomatik ödemeler ve self servis hizmetler bunun içinde sayılıyor.

  • Perakendecilere göre gelecek dönemde daha küçük mağazalar yüksek miktarda stok bulundurmak yerine hizmet ve bilgiye odaklanacak. Müşteriler için ön plana çıkan bir diğer gelişme de otomatik tarama; otomatik ödeme olacak.

  • Müşterinin sepetindeki ürünleri kasiyer olmadan ödemesi anlamına gelen otomatik tarama veya otomatik ödeme sistemleri önümüzdeki 5-7 yıl içinde perakendecilerin yüzde 22’den fazlası tarafından kullanılıyor olacak. Yine perakendecilerin yarısının müşteri bilgilerini kullanarak e-posta ya da mektup yoluyla, müşteriyi hedefleyen promosyonlara yöneleceği tahmin ediliyor.
Perakendecilerin tahminleri üzerine yapılan araştırmanın yine perakendeciler açısından önümüzdeki 5-7 yıl için işaret ettiği noktaları ise şu beş başlık altında toplayabiliriz:
  • Bildiğimiz mağazalar artık bildiğimiz gibi olmayacak. Mağazalarda teknoloji daha fazla kullanılacak. Self servis mağazacılık ve self servis ödeme yöntemleri yaygınlaşacak. Bu gelişme aynı zamanda sektörün istihdam kapasitesini olumsuz etkileyecek.

  • Perakende cironun beşte biri online kanallardan sağlanacak ama her üç tüketiciden ikisi, doğrudan veya dolaylı olarak online kanalı kullanacak, mağazalar online kanalla bütünleşecek.

  • Teknolojinin daha fazla kullanılması, daha az stok ve daha yüksek verimlilikle çalışan bir mağazacılık modeli ortaya çıkartacak.

  • Teknolojinin daha fazla kullanımı veri toplanması ve işlenmesini kolaylaştıracağı için doğrudan pazarlama kampanyalarının önemi ve etkinliği artacak.

  • Klasik süpermarket ürünleri yine süpermarket ürünü olarak kalmaya devam edecek. Bu ürünlerin online cirosu yine sınırlı kalacak.


Kaynak: Dünya Gazetesi, Güventürk GÖRGÜLÜ

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
19/07/2008 :  04:39:37 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Evet buna tüm kalbimle inanıyorum. Herşey yavaş yavaş sanal iletişime oturuyor. Alış verişin beşte biri internetten olacak ön görüşüne göre demekki beşte dördü halen yüzyüze olacak demektir. Yüzyüze alışverişin ortadan kalkma hatta yüzdesinin çok fazla düşme ihtimali tüm teknolojik gelişmeye rağman yok fakat ard arda açılan dev alışveriş merkezleri bana göre bu yüzyüze satışın şanssız yatırımcıları olacak ileride.
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
bendenizim
Yeni Üye

Toplam 63 yazı
19/07/2008 :  12:00:04  Alıntı
akın aaaaa tepkini çabuk bırakmışsın.
ciddi değilmiydin ben senin yazılarını silip yerine a yazdığını görüyordum.
ama nedense şimdi tepki verdiğin kişiye cevap yazı bile yazıyorsun bu nasıl bir ikilem anlayamadım ben.

Yerleşim : Türkiye / İngiltere  |  Meslek : Emekli
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
19/07/2008 :  17:49:44 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Dumanın da dediği gibi manası yok. Ayrıca İK beye saygım sonsuz. Sistemde benim tam anlayamadığım bir anlamsızlık varsa da kendi mekanları sonuçta biz de kaşındık. Eline gereken kozları verdik. Benim tepkim aslında başkasına oldu fakat burada olayı çözümlemek mümkün değil. Bir de şu var ben siyaset yada protesto adamı değilim ben teknik bir adamım benim işim somun cıvata ve tecrübeler, siyaset değil. . . İşte budur olay. Yeteri kadar tepki verdim gerisi boş . . . Tanıyan tanıdı. Seninle uygun bir konu ve zamanda sıkı alışverişler yapmak ümidiyle diyorum pocked.
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
bendenizim
Yeni Üye

Toplam 63 yazı
19/07/2008 :  17:55:37  Alıntı
tabi yaparız akın herzaman =)
ne alıp ne satalım peki?

Yerleşim : Türkiye / İngiltere  |  Meslek : Emekli
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
20/07/2008 :  13:00:22 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Ben çok sermaye bağlayıp yeterince satamadığım ürünleri şimdi daha az bir sermaye bağlayıp daha çok satacak başka bir düzen kurmaktayım. Sermayeyi mala değilde satışı arttıracak yöntemlere bağlamak daha makul. Fakat Sermayenin büyüğü malda ise batınca satacak mal var demektir. Ama sermayenin büyüğü satış yöntemlerinde ise batınca para uçtu demektir ! Öte yandan mala fazla sermaye bağlamadan satış yöntemlerine yapılan yatırımla aktivasyon yakalama ihtimali daha yüksek çünkü bu sefer elindeki kategori sayısı mal adedi eski yönteme göre çok fazla birinden biri sürüm yakalayabilir ve satış yöntemi yatırımını finanse edebilir. Yani belli malları değilde herşeyi alıp satmak , yatırımı sadece bu mekanizmayı kurmaya harcamak. Rüzgar üretmek yerine rüzgara yelken açmak . Rüzgarı esintiye çevirenlerin elinden böylece kurtulmak .
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

3.3 saniye.
01:25:49, 5 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım