İşletmelerde Blog Kullanımı - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

İşletmelerde Blog Kullanımı


obayram
Yeni Üye

Toplam 39 yazı
21/02/2008 :  20:51:41   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


2006 senesinden itibaren roket ivmesi kazanan blog alemi Internet kullanıcıları arasında hızla yayılmaya devam ederken, bu alanda yeni ihtiyaç ve buluşların şekillendirdiği yeni bir iletişim aracından bahsetmek mümkün. Kitlesel iletişim akıllarda tek bir bilgi kaynağı ve buradan hedeflere ulaşan tek yönlü bir bilgi akışının olduğu izlenimi uyandırmış olsa da yeni Internet teknolojileri ve onun şekillendirdiği 21. yüzyıl generasyonu (N-GEN) bu iletişimi tersine çevirip çift yönlü kitlesel iletişimin ve bunun dolaylı sonucu kitlesel işbirliğinin önünü açmaktan geri durmadılar. Rakamlar bu ivmeyi açık bir şekilde ortaya koyuyor, dünyada neredeyse 100 milyona ulaşan bir kitle blog tutuyor.

Kullanıcı tabanında blog başlarda modern bir günlük olarak anlaşılan basit bir hobiydi. Kimileri ben de bu alemde varım demek istercesine iddialı olabiliyor, kimileri sevgilisine, bağlı olduğu fikre ve aidiyet duyduğu şeylere adanmış bloglar açmaktan geri durmadı. Geyik muhabetleri arasında abi hala blogunu açmamışsın gibisinden şeyler duymak bile mümkün. Sonuçta deneysel bir heyecan olarak başlayan bu basit teknoloji bir çığ etkisi yaratıp bugün kullanım alanlarına baktığımız da çeşitlilik arzeden kitlesel iletişim aracına dönüşmüş durumda. Bugünkü kullanım şekilerine bakıca akla takılanlar;

- İşletmeler yeni ürün ve hizmetlerini blogosfer' lere (bloglardan oluşan küme) göre yönlendirir oldu
- Dünya bilgi üretim kapasitesi katlanarak arttı ( çığ etkisi ve sinerji)
- Yahoo group inişe geçti, kitlesel iletişimi için mail yerine blog tercih edilir oldu
- Müşterileri ile duygusal bağ kurmak isteyen firmalar bloglardan faydalandı
- Blog reklamcılığı doğdu ve ayrı bir iş kolu açıldı
- Blog aramaları, blog araçları ve blogun iyice halk tabanına inmesini sağlayacak mobil bloglama ile karşılaştık
- Bloglarda yaşanan deneyim kısa bloglama Twitter furyasına neden oldu
- Ürün ve hizmet satınalma kararları bunları inceleyen bloglara bakılarak alınır oldu
- Hiç ulaşamadığımız global bilgi gurularına bloglar aracılığıyla ulaştık ve tecrübelerinden faydalandık
- Girilen blog başına ve okunma oranlarına göre karını paylaşan içerik blogortal(blog portal) görür olduk

Kusursuz bir fırtına gibi gözüken blog etkisi aldı başını yürürken işletmeler kendilerini sorgulamaya başladılar. Genelde hep bilgi saklama ve kötü haberlerin örtbas edilmesine alışık olan kurumsal sahanın kafasında şüphe işaretleri belirdi. Biraz acaba!, biraz hadi biz donkişot olalım derken şimdi işletmelerin gerek şirket içi, gerek şirket dışı blog kullanımına sıcak baktığı ve çoğu global ölçekli şirkette uygulanır olduğunu gördük. İşletmelerde bu cazibeye tutuldu ama elbette işin pragmatik düzeyi irdelenerek.

Kurum içinde çalışanların beslediği, dışarıya kapalı tutulan şirket içi bloglar (Intranet blog) yanında şirket vizyonu ve müşteri ilişkileri açısından farklı bir payeye sahip halka açık şirket blogları olarak işletmede blog kullanımı 2 açıdan değerlendirebiliriz.

Şirket İçi Bloglar

Kurumsal kültür ve patron tutumları gereği şirketlerde genel bir üstü kapalılık durumu herkesin malumu. Bu durum yavaş yavaş şeffaf yönetim ilkeleri ile aşılmış olsa da pratik düzlemde halen yer edinememiş olması iletişim araçlarının yetersiz kalmasına bağlıyoruz. Geçtiğimiz senelerde e-postalar üzerinden yürüyen tek yönlü iletişimin dogmatik ve statik yapısı hiç tutmadı. Çoğumuz epostalarımız arasında boğulurken bu bilgiler okunup kimi zaman okunmadan tozlu bitlerde unutuldu. Blog bunu aşmanın güzel bir yoluydu. Fakat sadece şeffaf olmanın dışında blog' ların getirdiği yenilikler de gözardı edilmemeli.

- Yenilikçi fikirleri şirketi içi blog ile toplanması
- Kurumsal iletişimin daha etkileşimli ve aidiyet duygusu uyandıracak şekilde çalışanların da dahil olduğu bir mecradan yürütülmesi
- Açık tartışma ortamları ile dahili problem ve hataların anında farkedilmesi
- Kurum vizyonu ve stratejisinin paylaşılması
- İşletmede ya da işletme birimlerinde edinilen iyi pratik ve tecrübelerin paylaşılması. Örneğin satış ekibiniz tecrübelerini ve yaşadıklarını blog üzerinden paylaşsa nasıl olurdu?
- Motivasyon ve öz güven ortamının sağlanması

Halka Açık Şirket Blogları

Geleneksel yöntemlerde işletmelerin müşterileri ile iletişim kurabileceği alanlar çok çeşitli; basın bültenleri, reklamlar, etkinlikler, e-posta, broşür ve dış ortam etkinlikleri gibi. Peki müşterinizle daha sıcak ve samimi bir iletişim kurmak için bu yöntemler yeterli mi? Elbette hayır. Bunu gören ileri görüşlü şirketler (Örneğin Sun Microsystem) samimi şirket bloglarını kullanmaya başladılar. Halka açık şirket blogları giderek artmakta ve müşteri iletişimi bir üst boyuta taşınmak üzeredir. Bu iletişim türünün getirdiği yeniliklere örnek olarak:

- Samimi müşteri iletişimi
- İlk ağızdan ve hızlı iletişim
- Reklamdan arındırılmış müşteriyi önemseyen (öz eleştiri, müşteriyi dinleme) mesaj iletimi
- Marka bilinirliği için farklı kanal
- İşletme vizyonu ve halkla ilişkiler

Halka açık şirket bloglarında 2008 sonundan itibaren önemli bir artış yaşanacağını tahmin ediyorum. Aklıma gelen kullanım alanlarına sizlerinde yorumları ile ekleyeceği şeyler olabilir bunları da büyük bir heyecan ile beklemekteyim.
www.oguzbayram.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
VolkanCelik
Yeni Üye

Toplam 9 yazı
03/03/2008 :  20:33:53 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Özellikle "Hizmet" sektörünün "Halkla İlişkiler" yetkilisi tarafından kontrol edilen ve güncellen bir şirket blogu olması, düzenli olarak Genel Müdür, CEO veya işletme sahibinin mesajları ve kurumsal yapıdaki bilgilerin verilmesi vs. Türkiye 2008 değil ama 2009 ve 2010 yıllarında kullanılmaya başlanacağını düşünüyorum.

Yazınızı çok beğendim.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
bebiş
Yeni Üye

Toplam 4 yazı
03/09/2009 :  12:34:52  Alıntı
aynen öyle de oldu... blog kavramı artık büyük şirketlerin de mantığına yattı.benim dün gördüğüm bir blog ilgimi epey çekti mesela.o da turkcell'in blogu. benim gibi bir sürü takipçisi olacağına da eminim. siz de bir göz gezdirin isterseniz. http://blog.turkcell.com.tr/

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Grafiker
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.17 saniye.
19:24:47, 3 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım