Değişim Ve Hamit Efendi - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Değişim Ve Hamit Efendi


yucezerey
Yeni Üye

Toplam 49 yazı
10/01/2008 :  00:39:18   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


İçinde bulunduğumuz bilgi çağının katma değerlerinin yanında insanları ağır bir cendereye sürüklediği de aşikar...

Dünyanın her tarafında çalışanlar ilerme çarkına sağlam kayışlarla bağlanmış durumda ve sürekli olarak ezberledikleri parolayı tekrar edip duruyorlar: “Daha hızlı, daha iyi, daha ucuz.” Böyle bir durumda dünya çapında bütün zamanların en çok satan iş kitabının “Dilbert’in Yönetim İlkeleri” olmasına şaşırmamak gerekiyor belki de… Mizah kaygının üzerini örtüyor ve umursamazlığın ifade biçimi haline geliyor..,

Elimizde kalanlar ise sadece; beyaz yakalılar fabrikası, şirket politikaları ile dolu köstekler, sonu gelmez toplantılar, yeniden düzenlemeler ve makinelerden farklı kalmamış çalışma arkadaşları… Evet bilgi çağının sırtımızdaki maddi yükü hafifletmesiyle belimiz doğrulmasına doğruldu; ama artık uyuşuk bir beynimiz ve işten başka heryerde olan bir gönül dünyamız var.

Eğer 30 yaşını geçmiş bir Türk Vatandaşı iseniz, çoluk çocuk herkesi adıyla tanıyan ve her ihtiyaçlarınız için koşturan can dostu komşularla dolu bir sokakta yer alan Bakkal Hamit Efendileri, Kasap Nedim Efendileri, Manav Mehmet Efendilleri kolaylıkla hatırlarsınız. Şimdi bunların hepsi mazide kaldı, yerlerini ardarda sıralanmış alışveriş merkezleri aldı. Artık tüketiciler büyük alışveriş merkezlerinin, süpermarketlerin ruhsuz kanyonlarını dolaşmaktan keyif alıyor.. Bakkal Hamit Efendi’nin bisküvi kutularından bir miktar pötibör alıp, sobanın üzerinde demlenmiş çay eşliğinde bardağa batırarak yemenin keyfi ve devri bitti..

Çağın vizörünü iş dünyasının arz yanına çevirdiğimizde büyük ve köklü şirketlerin sahneden çekilirken, yeni şirketlerin boy göstermeye başladığına tanık oluyoruz.

ABD’de bir yılda satılan cep telefonu sayısı 1994’te 26 milyon iken, büyük bir patlama ile 1999’da yaklaşık 500 milyona ulaştı.

1997’ye kadar cep telefonu sektöründe dünya lideri konumunda olan Motorola, dijital telsiz teknolojisine geçişte sadece bir ya da iki yıllık bir gecikme yaşıyor ve adı sanı hiç duyulmamış Kuzey Kutup Dairesi’nin kenarı gibi ücra bir köşeye tünemiş bir şirket olan Nokia, bu kısa zaman diliminde dünya çapında yeni bir numara haline geliyordu. Daha on yıl önce kar lastikleri ve lastik çizmeler üretirken, bir anda Avrupa’nın en hızlı gelişen ileri teknoloji şirketleri arasına giriyordu.

Değişen düzende fırsatlar ışık hızıyla yanıp sönüyor… Bir göz kırpma sürecinde fırsatı kaçıranların, milyar dolarlık bir kazanç kapısından yoksun kalabiliceklerini bilmeleri gerekiyor.

Artık ister yeni ekonomi, ister dijital ekonomi, isterse sanayi sonrası ekonomi, ne derseniz deyin tüm bunları aşan bir düzen var ortada…

Yeni düzende cephe hatları bölgeler ve ülkeler arasından geçmiyor. Japonya, ABD; Avrupa birliği ve gelişmekte olan ülkelerin karşı karşıya geldiği kapışmalar yok artık.. Teknoloji, Amerika, Avrupa ve Asya'daki 400 şirketi devasa bir zincirle birbirine bağlamış durumda.

“Hayal edebilecek ile başarılabilecekler arasındaki uçurum şimdi her zamankinden daha küçük”

Günümüzde saygın markaları olan yüzyıllık şirketler daha dünkü çocuk sayılacak internet gözdeleri kadar saldırıya açık durumda… Royal Dutch / Shell dünyanın önde gelen petrol şirketlerinden biri ve tarihi en az sektörünki kadar eski. Ne var ki bir gün uykudan gözünü açtığında, Tesco diye bir süpermarket zincirinin Britanya’da yani kendi iç pazarlarının birinde en büyük perakende benzin satıcısı haline geldiğini görüyor.

İsviçre’nin Vevey şehrinde dünyanın en yüksek ciroya sahip kahvesini Nescafe’yi çıkaran Nestle’nin şirketinin genel merkezinde marka müdürleri oturmuş Starbucks’ın ortalama müşterisinin ayda 18 defa uğramasının kafein ile bir ilgisi olup olmadığını tartışıyor.. Bu esnada ise, Starbucks almış başını gidiyor.

Internet müzayede firması eBay ABD’deki üçüncü büyük müzayede salonu olan Butterfield& Butterfield’ı bünyesine katması da bir diğer gelişme olarak tarihin karelerinde yerini almıştır.

Eğer Wal-Mart bir ülke olsaydı, bugün Çin'in 8. büyük ticaret ortağı olacaktı ve bu açıdan Rusya, Avustralya ve Kanada'yı geçecekti.

UPS gemileri günde 13.5 milyon paket taşıyor; yani şu an dünyanın gayrisafi milli hasılasının yüzde 2'si bir UPS nakliye kamyonda yer alıyor

Çokuluslu şirketler faaliyetlerini kalkınmakta olan ülkelere kaydırdığında, sadece vergiden yüzde 75 tasarruf etmekle kalmıyor, aynı zamanda üretimde yüzde 100'lük artış sağlıyor.

150 yıl önce Amerikalıların yüzde 90'ı tarımda çalışıyordu, bugün bu oran yüzde 3lerde seyrediyor.
Geçen yıl dünyada 2.8 milyon bilim derecesi verildiğinde, bunlardan 1.2 milyonu Asya üniversitelerinde Asyalı öğrenciler alıyordu.

Çin'de geçen yıl bütün üniversite mezunlarının yüzde 46'sı mühendislik alanında iken şimdi bu oran Amerika'da ise sadece yüzde 5lerde seyrediyor.

eBay'in bugün 105 milyon kayıtlı kullanıcısı var; yıllık ticaret hacmi ise 35 milyar dolar.
(21 Nisan 2005, The Guardian)

Tüm bunların ışığı altında dünya çok hızlı değişiyor, dönüşüyor… Değişim esnasında, yeni düzeni iyi analiz edip, kendimize özgü bir hayatı, verimli hayatı yaşama becerilerini elde edebilmek değişimi etkin yönetebilmenin sırrı olsa gerek…

Yüce Zerey
>>FF>> Pazarlama Trendleri
www.yucezerey.com

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : Danışmanlık
eylülteran
Editör

Toplam 392 yazı
10/01/2008 :  08:32:42  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Tüm bunların ışığı altında dünya çok hızlı değişiyor, dönüşüyor… Değişim esnasında, yeni düzeni iyi analiz edip, kendimize özgü bir hayatı, verimli hayatı yaşama becerilerini elde edebilmek değişimi etkin yönetebilmenin sırrı olsa gerek…


Heryerde duyuyoruz, Türkiye global ekonomik düzenin bir parçası artık. Türk şriketleri yabancı şirketleri alıyor, yabancı sermaye, Türk şirketlerini alıyor. Böyle iç içe bir ekonomik yapı içinde, senin de dediğin gibi “Daha hızlı, daha iyi, daha ucuz.” nin peşinde koşuluyor.

Büyük şirketler bir şekilde bu global rekabet düzeni içerisinde kendilerine yer bulacaklardır, ancak küçük işletmeler, esnaf bu yeni denklemde kendine nasıl bir rol/model bulabilir?

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Ticaret
yucezerey
Yeni Üye

Toplam 49 yazı
10/01/2008 :  10:38:57 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Merhabalar,

Küçük işletmelerin daha şanslı olduğunu düşünüyorum, yeter ki değişimi iyi anlayıp analiz edebilsinler. Artık rekabet düzeyi çok üst seviyelere çıktığı için ve büyükleri alt etmek daha kolay. Bilgi erişimi, pazar erişimi farklılık yaratabilme daha kolay. Eskiden tüm bunlar ana aktörlerin tekelinde idi. Bence küçük işletmelere düşen, işlerini farklılaştırabilecek kategori oluşturmak ve o kategorinin lideri olmaktır. Çünkü artık bilinen kategorileri sarsmak kolay değil. İşletme olarak değil ancak bu olaya basit bir örnek vermek gerekirse, iki kardeş Öykü ve Berk kardeşler Türkiye de ilk defa Türkçe şarkıları Flemenko olarak söylediler. Olmayan bir kategori oluşturdular ve şu anda yok satıyorlar o kategorinin lideri oldular. Büyüklerden kolaylıkla farklılaşıp kendi pazarlarında lider oldular.

Sevgiler
Yüce Zerey | y=f(yuce)

www.yucezerey.com

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : Danışmanlık
eylülteran
Editör

Toplam 392 yazı
10/01/2008 :  21:14:13  Alıntı


Pek çok açıdan küçükler büyüklerin sahip olduğu iş yapma imkanlarına bugüne kadar olmadıkları kadar sahipler. Gereksiz maliyetleri outsource edebilirler, iletişim sayesinde dünyanın herhangi bir yerindeki işe talip olabilirler vs. Bunlar tamam.

Ama benim kastettiğim vizyon eksikğine dair birşey. Yani teknik olarak Bakkal Hamit Efendi fark yaratma imkanlarına sahip, ama kaç tane bakkal global bağlamda (hizmet anlamında çok geniş örnekler olduğunu biliyorum) fark yaratmıştır ki?

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Ticaret
dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
10/01/2008 :  21:18:39  Alıntı
Yine güzel bir yazı, eline sağlık.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
yucezerey
Yeni Üye

Toplam 49 yazı
10/01/2008 :  23:31:56 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Vizyon konusunda kesinlikle size hak veriyorum. Ama bunun iş dünyasından ziyade kültürel birikimimiz ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Coğrafyamızda dedesinin gittiği berbere giden torun sayısı çok az. (NE alakası var?!) Çünkü bizler sürekli yer değiştiren bir kültüre sahibiz. Şehirden şehire ülkeden ülkeye mahalleden mahalleye, okuyunca taşınan, evlenince taşınan, iş değişince taşınan hala göçebe hayatı seven bir milletiz. Bu tarz milletlerin gelişiminde entellektüel sermaye öncelik sırasında çok daha altlarda yer alıyor. Çünkü öncelik olarak yaşam, şartlar, fiziksellik yatıyor. Ama Londra da David dedesinin gittiği berbere gidiyor belki onlar ailece 75 yıldır o mahallede büyüyor. Toplumun geneli böyle, refah düzeyleri de yüksek, dolayısıyla, entellektüel sermaye daha önemli olabiliyor. Bizim esnafımızdan kaçı işini okulda veya kitaptan öğrenmiştir? Babadan ustadan veya deneyimleyerek öğrenen bir toplumuz. Ama artık devir değişiyor, bizler de kitaptan öğrenmeye, analize, saha çalışmalarına vizyoner faaliyetlere vakit ayırmaya başladık, öncelik sıramızda değerini yükselttik. Ancak bunlar kolay ve hızlı olmuyor. Yavaş ve anlamlı bir şekilde dönüşüyor, akabinde de Hamit Efendiler vizyon sahibi oluyor, daha da olacak. Henüz yolun ilk fazını bitirmek üzereyiz, ancak gideceğimiz çoook yol var.

Sevgiler
Yüce Zerey | y=f(yuce)

www.yucezerey.com

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : Danışmanlık
yucezerey
Yeni Üye

Toplam 49 yazı
10/01/2008 :  23:39:20 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
@pcked

Bundan belki bir on yıl öncesinde ben de benzer şekilde düşünyordum. Ancak özellikle son beş yıla baktığımızda artık trendlerden konuşulduğunda gerçekten trend. Bizdeki gecikme oranı en fazla 6 ay ama 1 sene değil. Msn kullanımda dünyada 3. sıradayız (son 1 aylık aktif kullanıcı sayısı), Youtube geçtimiz sene çok kez en çok içerik giren ülke olduk, Facebook da çok ciddi rakamlara ulaştık. Ama hala fiziksel yapısal teknolojilerde ciddi farklılıklarımız var. Ama unutmamak gerekir ki, dünya gerçekten global... Olmak da zorunda... Çıkan bir yenilik anında yayılmak zorunda. Eskiden filmler önce hollywood sonra avrupa sonra bizde yayına girerken şimdi tüm dünyada aynı anda giriyor. Dizileri Amerika yayınlandığın ertesi günü indirip seyrediyoruz. Bunları gözardı etmemek lazım.

Sevgiler
Yüce Zerey | y=f(yuce)

www.yucezerey.com

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : Danışmanlık
eylülteran
Editör

Toplam 392 yazı
11/01/2008 :  07:57:15  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - yucezerey
Vizyon konusunda kesinlikle size hak veriyorum. Ama bunun iş dünyasından ziyade kültürel birikimimiz ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Coğrafyamızda dedesinin gittiği berbere giden torun sayısı çok az. (NE alakası var?!) Çünkü bizler sürekli yer değiştiren bir kültüre sahibiz. Şehirden şehire ülkeden ülkeye mahalleden mahalleye, okuyunca taşınan, evlenince taşınan, iş değişince taşınan hala göçebe hayatı seven bir milletiz. Bu tarz milletlerin gelişiminde entellektüel sermaye öncelik sırasında çok daha altlarda yer alıyor. Çünkü öncelik olarak yaşam, şartlar, fiziksellik yatıyor. Ama Londra da David dedesinin gittiği berbere gidiyor belki onlar ailece 75 yıldır o mahallede büyüyor. Toplumun geneli böyle, refah düzeyleri de yüksek, dolayısıyla, entellektüel sermaye daha önemli olabiliyor. Bizim esnafımızdan kaçı işini okulda veya kitaptan öğrenmiştir? Babadan ustadan veya deneyimleyerek öğrenen bir toplumuz. Ama artık devir değişiyor, bizler de kitaptan öğrenmeye, analize, saha çalışmalarına vizyoner faaliyetlere vakit ayırmaya başladık, öncelik sıramızda değerini yükselttik. Ancak bunlar kolay ve hızlı olmuyor. Yavaş ve anlamlı bir şekilde dönüşüyor, akabinde de Hamit Efendiler vizyon sahibi oluyor, daha da olacak. Henüz yolun ilk fazını bitirmek üzereyiz, ancak gideceğimiz çoook yol var.

Sevgiler



Ufuk açan değerli görüşleriniz için teşekkür ederim.
Saygılar

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Ticaret
yucezerey
Yeni Üye

Toplam 49 yazı
11/01/2008 :  09:26:11 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Değerli yorumlarınızı paylaştığınız için ben hepinize teşekkür ederim.

Sevgiler / Saygılar
Yüce Zerey | y=f(yuce)

www.yucezerey.com

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : Danışmanlık
yucezerey
Yeni Üye

Toplam 49 yazı
11/01/2008 :  15:28:13 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Adım ve Soyadım :))
Yüce Zerey | y=f(yuce)

www.yucezerey.com

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

4.95 saniye.
15:47:08, 8 Mayıs 2024, Çarşamba

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım