Ağızdan Ağıza Pazarlama - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Ağızdan Ağıza Pazarlama


Ismail KIRTILLI
Yazar

Toplam 997 yazı
31/10/2002 :  16:21:06   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


"Ağızdan ağıza pazarlama, ürün ya da hizmetlerinizi pazarlamanın en etkili yoludur. Müşteriler, ürün ya da hizmetiniz hakkında olumlu şeyler söylediklerinde, ücretsiz, güvenilir ve odaklı pazarlama mesajı verirler. Sözcükler bir kez yayılmaya başladı mı, genellikle çok hızlı yayılır. Başka hiçbir pazarlama taktiği, tek pakette böylesine bir avantaj sunamaz.

Pek çok şirket, ağızdan ağıza pazarlamanın, iyi bir ürün sunmakla başladığını düşünerek yanılgıya düşer. Oysa, hep böyle olmaz. Ağızdan ağıza pazarlama, kendiliğinden olabileceği gibi, yapılandırılmış bir stratejiyle de ortaya çıkabilir. "

Bu konuda yazan uzmanlar, eğer ürününüz yada hizmetiniz övülmeye değer ise, belli adımları izleyerek, onu ağızdan ağıza pazarlama ile pazarlayabilirsiniz diyorlar.

1- Müşterileri İkna Edin.

İç (çalışanlarını, iş yaptığınız kişiler vs.) ve dış müşterilerinizi (hizmet yada ürün sattığınız kişiler vs.) ikna edin.

2 - İç ve Dış Destekçiler Bulun

Sözcülüğünüzü yapacak kişiler bulun, bunların sizin ve hizmetiniz/ürününüz hakkında gönüllü ağızdan ağıza kampanyası yürütmelerini sağlayın.

3 - Destekçilerle İlişki Kurun

Destekçilerinizi ürün yada hizmetiniz hakkında yeterli miktarda bilgilendirin. Onlarla ilişkileriniz iyi tutun ve size gönderdikleri her müşteri için teşvik sistemi geliştirmeye çalışın.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
bengül
Yeni Üye

Toplam 5 yazı
20/12/2002 :  17:09:33  Alıntı
Yazınızı okoudum,güzel ama eksik buldum.Örgütlerin pazarlama stratejilerinde müşterileri ikna edebilmesi,iç ve dış destekçiler bulabilmesi,sanıldığı kadar kolay bir iş değil aslında.
Pazarlamada"ilişkisel pazarlama"adlı bir kavram vardır ve bu kavram örgütlerin müşterileriyle kurdukları ilişkilerde daha sıcak ve samimi olmasını gerektirir.Eskiden mahalle aralarında kurulan küçük bakkal dükkanlarındaki,bakkal Mehmet ağanın müşterileriyle ilişkisi gibi.Eğer işletmeler müşterilerine bakkal Mehmet Ağa gibi davranmazlarsa,yani onlarla duygusal bir bağ oluşturamazlarsa,onları ikna etmeleri sizcede biraz zor olmıyacakmıdır?
Günümüzde etkin bir pazarlamadan bahsedebilmemiz için ilk önce müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tam olarak bilmemiz ve anlamamız gerekmektedir.Bunları anlıyabilmemiz ve müşterileri ikna edebilmemiz için ilk koşul onları tanıyabilmek ve ilişkisel pazarlamayı sağlayabilmektir.Örgütler samimi olduklarını ne kadar ispatlarlarsa,o kadar samimi ve sadık müşteriler kazanırlar ve iknada o denli kolaylaşır.
bengül

Yerleşim : Türkiye / Kütahya  |  Meslek : Öğretim Görevlisi
Ismail KIRTILLI

Yazar

Toplam 997 yazı
20/12/2002 :  18:22:19 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bengül,

Benimkisi sadece temel bir tartışma noktası oluşturmaktı, o yüzden birkaç maddede özetlemek istemiştim.

Ama irdelediğin nokta gerçekten önemli. Bunu ve özellikle de senin kullandığın örnekteki gibi "Bakkal Amca"ya özel önem gösteren bir şirket, ÜLKER var. Onlar bu konuya gerçekten de dikkat ediyorlar, bunu bir şirket politikası olarak uyguluyorlar.

İlişkisel pazarlama ile ilgili biraz daha bilgi verir misin?

is.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
bengül
Yeni Üye

Toplam 5 yazı
24/12/2002 :  19:19:09  Alıntı


merhaba

İlişkisel pazarlama kavramı belkide pazarlama anlayışında ortaya çıkan en önemli değişimlerden biridir.Geleneksel olarak pazarlama kavramının temelini değişim sürecinin oluşturduğu belirtilir.Ancak küreselleşme olgusu ve buna paralel olarak değişen pazar şartları rekabetin yoğunlaşmasına ve tüketicilerin daha bilinçli hale gelmesine neden olmaktadır.Dinamik pazar şartlarıişletmeleri yeni rekabet üstünlükleri bulmaya itmiştir.Bu bağlamda,işletmeler pazarlama kavramının temelini teşkil eden değişim süreci üzerine odaklanarak üretici-tüketiciilişkisinin sadece işleyişiyle değil,bu süreçte yaşanan ilişkinin karakteri ve yapısı üzerine durmaktadırlar.Başka bir ifadeyle,üretici-tüketici ilişkisinde sadece değişime konu olan değerler değil(bu değerler pazarlamanın 4P'si olarak adlandırılan mamül,fiyat,dağıtım ve tutundurma çabalarıdır)değişim olayının kalitesi ve taraflar arasındaki yakınlaşmanın da önemli olduğu vurgulanarak ilişkisel pazarlama kavramının ortaya çıkmasını sağlamıştır.

İlişkisel pazarlamada önemli olan nokta müşterilerin sadık birer dost olmasını sağlamaktır.mübadele esnasında müşteriyle sıcak ilişkiler kurarak(daha önceki yazımda belirttiğim gibi bakkal Mehmet ağanın müşterisiyle olan ilişki gibi)samimiyeti gösterebilmek ilişkisel pazarlamanın özünü oluşturmaktadır aslında.

Siz ilişkisel pazarlamaya örnek olarak ÜLKER firmasını göstermişsiniz.Ancak ülker kanaatimce bunu sadece reklamlarında göstermeye çalışmakta,yani müşterisiyle olan birebir ilişkilerinde(örneğin ülker shoplarda)bu kavramın gerekliliklerini tam olarak yerine getirememekteler.Müşteriler günümüzde sadece istek ve ihtiyaçlarının giderilmesiyle tatmin olmamaktadırlar.Sizde Ülkeri shoplardan herhangi birine girdiğinizde karşınızdaki satıcının güler yüzlü olmasını,sizinle ölçüler dahilinde hoş sohbet kurmasını yani sizi ruhende tatmin etmesinizi istemez misiniz?

Aslına bakılırsa ilişkisel pazarlama kavramı nihai tüketiciyle mamülün son satıcısı arasında oluşturulması gereken bir davranış şekli.Ve malesefki Türkiye de halen daha birçok şirket bu kavramın önemini kavrayabilmiş değil.Umudumuz her mağazada ve her şirkette bu kavramın gerektirdiği türden davranışlarla karşılaşabilmek...
bengül

Yerleşim : Türkiye / Kütahya  |  Meslek : Öğretim Görevlisi
M. Orhun Eskici

Yazar

Toplam 175 yazı
25/12/2002 :  17:28:18 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Aslında son dönemlerde CRM'in bu kadar önem kazanmasının esas nedeninde de yine ilişkisel pazarlamanın önemi yatıyor.

Firmalar kendi pazarlamalarını öyle bir noktaya getirmek istiyorlar ki, değil sadece bakkallar gibi müşterisine doğrudan temas edebilecekler, çok geniş kitlelere de CRM sayesinde ulaşmak istiyorlar.

Hem CRM; hem ağızdan ağıza pazarlama, hem de ilişkisel pazarlamanın en iyi örneklerinden birisi AMAZON.COM.

Her geçen gün örnekler daha da artıyor.

Selamlar

MOE

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Ekonomist
talat_kal
Yeni Üye

Toplam 1 yazı
09/08/2009 :  14:10:34  Alıntı
bu konu hakkında geniş bilgi nasıl elde edebilirim, bilgisi olan varsa yardım edebilir mi? şimdiden teşekkürler.

Yerleşim : Türkiye / Erzurum  |  Meslek : Öğrenci
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

3.49 saniye.
10:05:42, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım