Yeni Üye Toplam 83 yazı |
|
ahmetsakarya Üye Toplam 123 yazı | İyi çalışmalar dileklerimle... Yerleşim : Türkiye / Bursa | Meslek : İthalat / İhracat |
exportsrvce Üye Toplam 762 yazı | 19/05/2011 : 17:59:09 Alıntı
alacağın ürün çok büyük birşey değilse yani sanayi makinesi falan o zaman bırak kargoya,postaya versinler.mal Türkiyeye ulaştığında zaten posta,kargo seni ara**** gel vergisini öde al diyor. Özel mesaj atarsanız daha hızlı iletişim kurabiliriz. Yerleşim : Türkiye / Kocaeli | Meslek : İthalat / İhracat |
omero72 Üye Toplam 234 yazı | 19/05/2011 : 23:23:23 Alıntı
Kendim Tayvan 'dan mal ithal ederken karşılaştığım en önemli konular: Tayvanlı üretici ödemeyi peşin ve T/T ("telegraphic transfer") yöntemi ile istedi. Telegrafik kavram 1960'larda kullanıldığı için, günümüz için doğru deyim "elektronik transfer". T/T ödemesi için $30-40, en çok $50 masrafı var deniliyor. Kargoyu ("freight") karşı taraf mı yapacak, sen mi yapacaksın. Tayvan'daki üretici $6000'luk yaklaşık 100 adet network cihazı için CIF şartlı ve havayolu ile kargoyu (Shipping Term: CIF) $1150 olarak belirledi. CIF: Costs, Insurance, Freight: Mal Bedeli , Sigorta, Kargo (ki bu durumlarda kargoya "navlun" diyorlar). Bu CIF kargoyu yapacak firmanın adı "FETA" idi. Internetten bakınca FETA'nın 1989'da uzak doğulu üreticiler tarafından kurulmuş bir nakliye firması olduğu anlaşıldı. Benim durumda FETA, bana pahalı bir fatura çıkarmıştı, 8 karton + 2 ufak kutudan oluşan ağırlığı 100kg'yu bulmayan bir koliyi, Taiwan 'dan "sigorta" şartlı olarak havayolu ile getirip İstanbul'daki gümrüğe koyma bedeli $1150. Nakliye maliyeti çeki listesi ("packing list") ne göre belirleniyor. Benim durumda Tayvanlı üretici nasıl olsa kendi firması ("FETA") ile göndereceği için bana çeki listesini önceden belirleme gereği duymadı, ve çeki listesi ancak (8,5 karton) mal paketlendikten sonra belli olur dedi. Oysa ki bir malın ne kadar hacim ve ağırlık tutacağı hele ki o malın üreticisi tarafından önceden kolaylıkla hesaplanabilirdi. Nitekim bu işi türkiye'den bir nakliye firması yapacak olsa kaça yapar diye sordum, İstanbul Bakırköy merkezli Eko Trans 'ın bu tür işleri en ekonomik şekilde yaptığı bilgisi ulaştı ve büyük ihtimalle kargo işini Eko trans'a vermeyi düşünüyoruz. büyük ihtimalle, mallar kartonlara konulup kolilendikten sonra Eko Trans Tayvan 'dan malı teslim alıp havayolu ile İstanbul'a ulaştıracak. Taşımayı Tayvan'lı firma yaparsa mal İstanbul gümrüğüne geldiğinde $125 kadar konşimento ("bill of lading") masrafı olabilir, ama taşımayı Türkiye'den bir firma yaparsa öyle masraf olmaz denildi. Ne kadar doğrudur bilemiyorum deneyip göreceğiz. Mal İstanbul 'daki gümrüğe geldikten sonra gümrükte beklediği süre boyunca kesilen ardiye bedeli ("warehousing charge") var deniliyor bir de. Dolayısıyla gümrükte beklediği zamanı en az tutacak şekilde ayarlamak gerekebilir. Tüm bu işlemlerin sorumluluğunu 300TL + KDV 'ye Bursa'dan bir Gümrük Müşavirliği firmasına devrettim, hem ilk ithalat deneyimim olduğu için hem de sorumluluğu yükleyebileceğim bir firma olsun istediğim için böyle yaptım yoksa ithalat ve gümrük takip işlerini herhangi bir firmaya yaptırma zorunluluğu yok diye biliyorum. Bazı firmalar "dış ticaret danışmanlığı" gibi biraz daha geniş bir kavram altında bu işi daha kapsamlı yapıyorlar, hatta tüm ithalatı kendi firmaları üstünden gerçekleştirip, malı Türkiye'deki adresine kapı teslimi getiriyorlar ve faturayı Çin'deki üreticiye değil, o firmaya ödüyorsun. ama bu kolaylık karşılığında ithalat tutarı üzerinden 3-4% gibi komisyon alıyorlar. Yerleşim : Türkiye / Bursa | Meslek : Ticaret |
exportsrvce Üye Toplam 762 yazı | 20/05/2011 : 00:55:06 Alıntı
-------------- bu sistem tam olarak nasıl işliyor? Özel mesaj atarsanız daha hızlı iletişim kurabiliriz. Yerleşim : Türkiye / Kocaeli | Meslek : İthalat / İhracat |
omero72 Üye Toplam 234 yazı | 20/05/2011 : 12:14:30 Alıntı
Bizim Tayvan'dan ithalat işi ile ilgilenen Bursa'dan bir firma belirtti onu. Ve, Vestel gibi büyük firmaların yurt dışından getirmesi sorunlu olabilecek bazı elektronik cihazları getirtirken o sistemin kullanılabildiğini söyledi. Bizim ithalat $6100'lük FOB (ing. "free on board", türkçedeki fiili karşılığı "fabrika çıkış fiyatı") olduğu için o sistem biraz uymayabilirdi. Ayrıca daha ilk ithalatta öyle bir kolaylığı kullanmak, dış ticaret işlem ve mevzuatını bilmeyi azalatacağı için de tercih etmedim. Ama herhalukarda iyi bir sistem. Yerleşim : Türkiye / Bursa | Meslek : Ticaret |
callandor Yeni Üye Toplam 68 yazı | 25/05/2011 : 20:48:52 Alıntı
gümrük işlemlerinizde yardımcı olmak isterim. eminekose_33@yahoo.com Yerleşim : Türkiye / İstanbul | Meslek : Diğer |
pink Yeni Üye Toplam 72 yazı | 26/05/2011 : 00:09:11 Alıntı
Bende Tayvan'da kozmetik üreticisinden ürün almayı planlıyorum ,bahsettiğiniz gibi danışmanlık hizmeti veren sorunsuz çalışabileceğim profesyonel aracı arıyorum. bu konuda deneyim sahibi olanların benimle iletişime geçmesini rica ediyorum. teşekkürler. Yerleşim : Türkiye / İstanbul | Meslek : Yöneticilik |
exportsrvce Üye Toplam 762 yazı | 26/05/2011 : 00:16:43 Alıntı
Sayın Pink, Bizzat ilgilenir ve yaparım.Konu ile alakalı yeteri kadar da tecrübem var.MSN görüşmesi isterseniz aldftc@hotmail.com Telefonu da özelden gönderiyorum. Özel mesaj atarsanız daha hızlı iletişim kurabiliriz. Yerleşim : Türkiye / Kocaeli | Meslek : İthalat / İhracat |
pink Yeni Üye Toplam 72 yazı | 26/05/2011 : 08:20:13 Alıntı
ekledim sizi sayın exportsrvce, teşekkürler. Yerleşim : Türkiye / İstanbul | Meslek : Yöneticilik |
comptech Yeni Üye Toplam 6 yazı | 03/07/2011 : 13:39:18 Alıntı
çinden ithalat konusunda fikir almak istiyorum, yardımcı olursanız sevinirim. çinden bir firma ile bazı elektronik cihazları ithalatı konusunda anlaştık, çinli firma çinden istanbul limanına kadar kendi kargo firmasının ürün başına 15usd nakliye bedeli istediğini soyledi, buda 6 parça ürün için 90usd yapıyor. Bunun ardından bizde yerli bir denizyolu firmasıyla görüstük ve firma aynı urunlerin sadece nakliyesi için 450usd vergiler hariç istedi, bunların dısında da gümrükleme adı altında 500usd para istedi ve birde ithalatçılar birliğine kayıt olmamızı istediler, şimdi gümrükten malı geçirmek için gerekli evraklarıda (ticaret odakaydı vs.) benim tanzim etmem gerektiğini soyledi, bunlara ragmen hala gumrukleme dedikleri 500usd lik işi biz halledemezmiyiz? birkaç parça eşya getirmek için ithalatcılar birliğine kayıt olmak zorunlumudur? ve bana bir gumruk musaviri ile calışın dediler, onun da nekadar ucret isteyeceği meçhul, sadece nakliye konusunda naklicilerle çalışıp, gumrukleme, malı gumrukten çıkarma vs. işlemleri biz kendimiz halledemezmiyiz? bu işlemler için yetkili olarak müşavir vs. gereklimidir? zaten aldıgımız mallara odeyeceğimiz 6000usd civarında ve vergiler hariç, bunların bahsettiği işlemler nedir? ithalat işini yapmış tecrubeli arkadaslardan cevap bekliyorum. yardımlarınız için tşkler... Yerleşim : Türkiye / Ankara | Meslek : Ticaret |
gumrukcu34 Yeni Üye Toplam 4 yazı | 20/12/2018 : 15:55:49 Alıntı
Gümrük ve nakliye işlemleriniz için lütfen benimle iletişime geçin Orhan Uçar 05339238812 Yerleşim : Türkiye / İstanbul | Meslek : İthalat / İhracat |
|
| ||||
Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz. | ||||
© 2000-2024 Koniks.com İletişim || Kullanım Şartları | Kurallar | Sitenin Kullanımı | Gizlilik | Yardım |