Sizi Bu Kadar Özel Kılan Nedir? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Sizi Bu Kadar Özel Kılan Nedir?


ahmet.44
Yeni Üye

Toplam 16 yazı
28/12/2010 :  19:03:56 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


/ Tom Peters

Sizi diğerlerinden farklı kılan özelliğinizi bulun ve ona yoğunlaşın.
Bugün için bilmeniz gereken yalnızca iki konu var: Maliyet konusunda Çin’le, fiyat konusunda Walmart ile rekabete girişmeyin. Bunları yapmadığınızda da insanların, karşılığında size daha fazla para ödemeyi kabul edecekleri bir şeyler yapmanız gerekiyor.
Birçok işletme kriz dönemlerini maliyetleri düşürmeye ve verimliliğe odaklanarak aşar, ama bu yaklaşım eninde sonunda bu işletmeleri günün gerisinde bırakacaktır. Uzun vadede başarının tek güvencesi, yeniliktir.
Bugün büyük işletmelerde maliyet yapısının düzenlenmesi konusunda çok iyi işler yapan yöneticiler bir süre sonra kendilerini kapının önünde bulabilmektedir. Nedeni ise artık sürekli bir değişim içinde olmayan, kendilerini günün koşullarına uyduramayan işletmelerin ayakta kalmasına olanak olmadığı için bu tür yöneticilerin de yeterince başarılı bulunmamasıdır.
Çalkantılı dönemlerde ayakta kalmanın bir diğer yolunun da başka şirketlerle birleşmek olduğu düşünülmekte; kendine nedensiz ve aşırı güvenen bazı şirketler bu yolu tercih etmektedir. Onlara göre, “Büyüklük, avantajdır.” Oysa bu yöntem hiç bir zaman işe yaramamıştır; bundan sonra da yaramayacaktır.
Dev şirketlerin çoğu hiçbir zaman iyi bir performans göstermemiştir. Forbes dergisi 87 yıl geriye giderek Forbes 100 listesindeki şirketlerin performansını incelemiş ve şu acıklı sonuçlara ulaşmıştır: 61 tanesi yok olmuş, 39 tanesi yaşamaktadır. Bu 39 şirketten yalnızca 18#8242;i Fortune 100 listesinde yer almakta olup; bunlarında hisse senetlerinin değeri borsanın yüzde 20 gerisinde kalmıştır. Büyüklüğe gereğinden fazla önem verilmektedir; oysa Wells Fargo’nun CEO’su Dick Kovacevich’in de belirttiği gibi; “Büyümekle daha iyi olamazsınız, daha kötü olursunuz.”
Varlıkların getirisine odaklanmak da günümüz koşullarında pazar payınızı arttırmanıza fazlaca bir katkıda bulunmamaktadır. Değişimin adım adım değil, sıçramalarla gerçekleştiği bu zamanda işletmenizi yavaş yavaş daha iyiye ***ürmeye çalışmanız size yarar sağlamayacaktır. MIT’nin medya labaratuarından Nick Negroponte bu durumu şöyle özetler: “Adım adım iyileşme, yenilikçiğin en büyük düşmanıdır.” Pepsico’nun yönetim kurulu başkanı Roger Enrico’nun öğüdü ise şöyledir: “Küçük işlerde küçük değişiklikler yapmanın güvenli olduğunu sanmayın; büyük işlerde büyük değişiklikler yapın.” Bence çok haklı.
Bugün hepimiz bir Dell - Ebay - Walmart - Google dünyaını yaşıyoruz. O halde artık işletmelerin mutlak bir şekilde yeniden yaratılmaları gerekiyor. Ray Lane Orackle’ı başkan olarak on yıl yönetti. E-işin, işletmeyi temelden başla**** tepeye kadar yeniden inşa etmeyi gerektirdiğini söyledi. Bugün çoğu şirket interneti sonuna kadar kullanmıyor. Süreçleri, onay mekanizmaları, hiyerarşileri ve çalıştırdıkları insan sayıları bir e-işi yönetmek için hatalıdır.
Hangi alanda çalışıyor olursanız olun dünyanın düzeni değişmiştir. Artık birinci sınıf iş yapmak yeterli değildir; çünkü dünya, birinci sınıf iş yapan insanlarla dolmuştur. Deneyim size bir kazanç sağlamaz, sadece pazara girmenize yarar. Sizi farklı ve özel kılmaz.
Özel olmak için mükemmel ya da en iyi değil, farklı olmanız gerekir.
Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz.

Yerleşim : Bulgaristan / Sofya  |  Meslek : İthalat / İhracat
yılmazlar_hırda
vat

Yeni Üye

Toplam 48 yazı
01/02/2012 :  09:11:48  Alıntı
bu bır hıkayemı yoksa kıtapytanmı alıntıdır eger kıtaptan alıntıysa kıtap ısmı alabılırmıyım mumkunse
YILMAZLAR HIRDAVAT

Yerleşim : Türkiye / Zonguldak  |  Meslek : Esnaf
masal06
Üye

Toplam 2659 yazı
01/02/2012 :  10:50:09  Alıntı
Eskiden "Üretimde ve üründe Kalite" Fark yaratmak için yeterliydi. Artık kalite fark yaratmak için tek başına bir etken değil. Çünkü üretimde ve ürünlerde artık kalite değerleri birbirine yaklaştı. Aynı ürünü üreten farklı firmalarda maliyetler de artık birbirine yakın sayılır

Eee artık ne kaldı fark yaratacak. Ürünün fiziksel ,mali estetik ,kalite özelliklerinden başka

O ürünü kullananın Sosyal Statüsü ve Manevi unsurlar ön planda ... Örneğin Rolex Saat Kaliteden Çok prestij ve gücün sembolü olarak lanse ediliyor.

Haa Türkiye bu yolda daha gerilerde Çünkü Farklılık yaratmak için Farkındalık Yaratmak Lazım.

Bu konuda Eskişehirli bir sanayicimizin görüşünü aynen aktarmak istiyorum (Y. Zeytinoğlu, Eskişehir Sanayi Odası Bülteni, Ocak 1988).
"Küçük sanayici çok daha özel, çok daha güzel üretimlere girmek zorunda. Çünkü Türkiye'de artık tüketici bir malın sadece var olmasını isteme aşamasından geçmiştir. Tüketicinin talebi bence üç aşamadan geçmektedir:
• en ilkel aşaması, bir malın sadece var olmasını istemektir;
• ikinci aşama, malın daha kalitelisini istemektir;
• üçüncü aşama, malın daha güzelini istemektir.Şimdi Türkiye'de tüketicinin talebi ikinci aşamaya gelmektedir. Hatta bazı sektörlerde üçüncü aşamaya doğru kaymaktadır. Küçük sanayicilerin de şansı ikinci, bilhassa üçüncü aşamadadır. Küçük sanayici bunları büyük sanayiciden daha önce yapmak durumundadır. Yani ortaya sermayesini koyamadığı zaman, beyninin içindekileri koyma durumundadır. Zira küçük büyüğün cebindeki ile rekabet edemez, tek şansı beynindeki ile rekabet edebilmektir.

"BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR"

"Zirvelerde Kartallar da bulunur, Yılanlar da. Ancak birisi oraya süzülerek, diğeri ise sürünerek gelmiştir. Önemli olan nereye gelmiş olduğunuzdan çok, nereden ve nasıl geldiğinizdir."


ßeLki Sandığınız Kadar Ukala,
ßeLkide Tahmin Edemeyeceğiniz Kadar Mütevaziyim
ßiraz SakLıyım ßazen YasakLıyım Kimseyi Örnek ALmam
Kimseye Örnek OLmam Arkama ßakmam 'AsLa' Demem
'Keşke'Leri Sevmem !!
ELeştiri DinLerim Nasihat DinLemem


Şüpheciyim ama kuruntu yapmam Kendimle çelişebilirim ama kafama takmam Dalga geçerim ama kırmam Ciddiye alırım ama kapılmam Huzur veririm ama söz vermem Sahip olurum ama ait olmam....


Yerleşim : Türkiye / Samsun  |  Meslek : Satış / Pazarlama
hemperi
Üye

Toplam 508 yazı
01/02/2012 :  15:39:26  Alıntı


harika yazılar keşke uygulanabilse

Yerleşim : Türkiye / Mersin  |  Meslek : Ticaret
masal06
Üye

Toplam 2659 yazı
01/02/2012 :  17:21:35  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - hemperi
harika yazılar keşke uygulanabilse


Bizim ülkemizde iş kurmak genellikle girişimci bakış açısıyla olmaz Bizim ülkemizde iş kurmanın ilk nedeni özel sektörün iş ve maaş olanaklarının az olmasıdır.
Nasılsa çalıştığımızın karşılığını maddi olarak alamıyoruz Bir riske girelimde belki şansımız yaver gider anlayışı hakimdir bizim esnafta

Kosgeb bunu bildiği için hibeyle birlikte girişimcilik eğitimi vermeye kalktı .

Bizim esnafa ufak işletmeciye farklılık, inovasyon, reklam filan desen yüzüne garip garip bakar.
"BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR"

"Zirvelerde Kartallar da bulunur, Yılanlar da. Ancak birisi oraya süzülerek, diğeri ise sürünerek gelmiştir. Önemli olan nereye gelmiş olduğunuzdan çok, nereden ve nasıl geldiğinizdir."


ßeLki Sandığınız Kadar Ukala,
ßeLkide Tahmin Edemeyeceğiniz Kadar Mütevaziyim
ßiraz SakLıyım ßazen YasakLıyım Kimseyi Örnek ALmam
Kimseye Örnek OLmam Arkama ßakmam 'AsLa' Demem
'Keşke'Leri Sevmem !!
ELeştiri DinLerim Nasihat DinLemem


Şüpheciyim ama kuruntu yapmam Kendimle çelişebilirim ama kafama takmam Dalga geçerim ama kırmam Ciddiye alırım ama kapılmam Huzur veririm ama söz vermem Sahip olurum ama ait olmam....


Yerleşim : Türkiye / Samsun  |  Meslek : Satış / Pazarlama
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

3.28 saniye.
17:44:05, 28 Nisan 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım