Yenilik, Yenilik, Yenilik! - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Yenilik, Yenilik, Yenilik!


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
19/08/2007 :  10:50:06 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


"Yaratıcılık doğuştandır ama yenilikçilik sonradan öğrenilir." Kalite Derneği'nin (KalDer) davetlisi olarak Türkiye'ye gelen yenilikçilik ve yaratıcılık uzmanı Andrian Gundy yenilikçiliği bir süreç, yaratıcılığı ise yetenek olarak tanımlıyor.

Gundy'e göre, sanıldığının aksine yenilikçilik yeni bir ürün veya hizmetten çok iş modellerinde yaşamı değiştiren yeni iş süreçleri. Yenilikçiliğin, firmaların organize olmasını, harcamaların azalmasını, verimin artmasını, hizmet aşamalarının yükselmesini sağladığını belirten Gundy "Biz bu değişimin büyük etki yaratmasını sağlamak istiyoruz. Bunun için insanlara küçük yenilikler yaptırmaya çalışıyoruz" diyor.

Yenilikçiliğin uygulanması için ''Yenilikçiliğin 8 dalgası'' eğitimlerini sürdüren Gundy bu sekiz dalgayı şöyle açıklıyor:

1. Süreci planla: Ne zaman, kim, nerede, yönelme, oy birliği, eylem, öğrenme

2. Değerlendirme yap: Yönetici cevapları, çalışanların cevapları, finansal ölçütler, değer zincir girdileri

3. Sonuçları yorumlama: Kuruluş ve yenilikçilik, kıyaslama ve puanlama, uluslararası kıyaslamalar

4. Yenilikçilik için strateji: Strateji dökümanı, başarı ölçütleri, öncelik ve konum

5. Yaratıcılık hattı: Yaratıcılık süreci, yeni fikirler hattı, maliyet - kâr analizi, risk yönetimi, başarı kriterleri

6. Yenilik takımları: Takım seçimi, ihtiyaç duyulan ek yetkinlikler, kaynaklar, finansman

7. Yenilik projelerini tamamla: Safhaların gözden geçirilmesi, hatalardan öğrenme, dinamik takımlar

8. Paylaşma ve içselleştirme: Proje gözden geçirme, öğrenmenin kayıt altına alınması, fikirlerin diğer çalışanlarla paylaşılması

Farklı fikirlere zaman ayırmalı

Gundy, firmaların yenilikçilik uygulamalarında yaptıkları 4 büyük hatayı şöyle sıralıyor:

1. Fikirleri cesaretlendirmek için oluşturulan öneri kutuları, internet ve intranet modelleri birçok firmada işlemiyor. Yenilikçiliği firmanda uygulamak istiyorsan farklı fikirleri dinlemek için zaman ayırmalısınız.

2. Çalışanlara kendilerini tanıtma ve kanıtlama fırsatı vermelisiniz. Fikirlerinin değer gördüğünü ve kendilerine değer verildiğini hissettirmelisiniz.

3. Eğer yenilikçi bir fikri destekliyorsanız bunu maddi anlamda da kaynaklandırmalısınız. Yenilikçilik cumartesi ya da part time iş değil.

4. Firmaların yenilikçilik stratejine ihtiyaçları var. Üst düzey yöneticiler yenilikçiliğin çoğu zaman ne anlama geldiğini bilmiyorlar. Bu anlamda firmalarda zayıflık ortaya çıkıyor.

Kaynak : Pınar Çelik, Milliyet

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
acantilsim
Üye

Toplam 158 yazı
19/08/2007 :  20:50:16  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
3. Eğer yenilikçi bir fikri destekliyorsanız bunu maddi anlamda da kaynaklandırmalısınız. Yenilikçilik cumartesi ya da part time iş değil.

bu madde çok doğru.

Genelde bu tarz yeni şeylerin yükü hep çalışana biniyor, şirket fikirle ortaya çıkıyor ama kaynak ayırmıyor, adam doğru tespit yapmış.
ali can

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
Beydağlı
Yeni Üye

Toplam 36 yazı
20/08/2007 :  19:26:35  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - dt_turan

4. Firmaların yenilikçilik stratejine ihtiyaçları var. Üst düzey yöneticiler yenilikçiliğin çoğu zaman ne anlama geldiğini bilmiyorlar. Bu anlamda firmalarda zayıflık ortaya çıkıyor.


Tüm madelerin ayrı bir gerçekliliği ve önemi var,yazıyı paylaşımınız için teşekkürler...

Benimde ilgimi bu madde çekti.Bir üst düzey yöneticinin her konuda,herşeyin anlamını bilmesi şarttır.
Çoğu yerde firmanın üst düzey yöneticisi vasfını taşıyanlar,patronun bir akrabasıdır ve yenilikçilikle uzaktan yakından ilgisi yoktur.İşte o zaman vay o yenilikçiliği sevenlerin haline.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Muhasebe
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.05 saniye.
10:58:26, 17 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım