Ben pazarlanmak İ-S-T-E-M-İ-Y-O-R-U-M!.. - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Ben pazarlanmak İ-S-T-E-M-İ-Y-O-R-U-M!..


Akın Arslan
Üye

Toplam 320 yazı
25/10/2001 :  00:51:49   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Merhaba,

Geçenlerde bir akademisyen arkadaşımla katıldığımız Bilişim Kongresine yönelik konuşuyoruz... Özellikle bilgi teknolojilerindeki olağanüstü ilerleme insanlık tarihini hayretlere düşürecek seviyede, tabi ki bizim görebildiğimiz balkondaki manzara çerçevesinde; bir de ötesi, göremediklerimiz, hatta hayal edemediklerimiz var.Hepsi gerçek, gerçekleşmiş bile.Sadece biz haberdar değiliz, bize sunulmayı bekliyorlar.

Söz döndü dolaştı ve özel hayata girdi. Acaba bilgi teknolojileri "özel hayat" kavramını zedeliyor mu? Hayatın "özel" olması gibi "insana özel" bir durum, şu anda ne kadar özel?

Düşünsenize bir kere? Bir yerden kredi kartınızı kullanarak alışveriş yapıyorsunuz. 3-5 saniye içinde makine size OK veriyor ve harcamanız onaylanıyor. Düşündünüz mü, bu esnada neler oluyor? Fiber obtiklerde yaklaşık 10-70 bin km yol alıyorsunuz. Hem bankanızdan, hem de VISA (MASTER ya da AMERICAN EXPRESS v.b.) merkezinden onay alıyorsunuz. İşte kayıtlara girdiniz, yeriniz belli... Sizin anlayacağınız, artık 5 saniyeye çok şey sığdırılabiliyor. Harcamalarınızdan mesaiyi terk edip etmediğinizi, hatta şirket adına görüşmeye gittiyseniz doğru yere gidip gitmediğinizi dahi kontrol edebiliyorlar.

Bir de detay veriyorlar. Nasıl mı? VISA Kartınızı kaybediyorsunuz, telefon ettiğinizde, bu işe yönelik kesinlikle iyi bir eğitim aldığı belli olan, moralinizi düzeltecek bir ses tonuyla sizi telefonun öbür tarafında karşılayan bayan, sizden numara ve bilgileri aldıktan birkaç saniye sonra diyor ki:

"Beyefendi, bugün saat 15:38'de ÇARŞI/Yıldız mağazasında 27 milyon liraya bir ABBATE gömlek almışsınız, doğru mu?"

İçinize sanki su serpiliyor, o kadar rahatlıyorsunuz ki. kartı ve paranızı kurtardınız!

Acaba birşeyler kontrolden çıkıyor mu? Sanki peşinizde bir navigator(yer bulma cihazı) var. Siz nerede, o orada... Bir gün sorun olabilir mi?!

Bir bayan çalışanınıza gayretlerinden dolayı güzel bir hediye almayı planladınız. Mağazaya girdiniz ve bir parfüm aldınız. Ay sonunda hesep ekstresi eve geldi...Hanım ekstreyi incelemiş! Herşey ortada!..Hanım size siz hanıma bakıyor!... Niyetiniz son derece saf, bunu siz ve kartınız biliyor, AMA!...

Soruyorum, nasıl anlatacaksınız? Hani özel olan hayatımız?!

Ben "özel hayatımı" bırakmak " İ-S-T-E-M-İ-Y-O-R-U-M.

Lütfen bana özel birşeyler kalsın!

Şimdi sizi bir başka boyuta ***ürmek istiyorum. Birileri bizim yaptığımız bütün alışverişleri bir veri tabanında toplayıp, ayrıntılı analizleri yaparak bizlerin sırtından elde ettiği bilgileri satarak para kazanıyor...İlk görünüşte durum son derece masum. Sizin de onun da işine geliyor ama ya sonrası?

Nasıl mı?

Birileri;
Gencine yaşlısına, erkeğe kadına, liseli ya da üniversiteli oluşuna, emeklisine çalışanına, yüksek gelir grubundan olana asgari ücretlisine, ev hanımı oluşuna ya da anne oluşuna, şehirde ya da kasabada oturuşuna, kısaca onlarca alanda mukayese ederek bilgi topluyor.

Size sormuyor, kullandığınız kredi kartı ya taksit kart ile sizi adım adım izliyor...Her alışverişinizde, sahip olduğu veri tabanına katkıda bulunduğunuz bu kart için sizden yıllık kullanım ücreti bile alıyor!

Sonuç: İsteyenlere, parası karşılığında, istediği boyutta her türlü bilgi hazır!

"Üniversitede okuyan bayan öğrencilerin %47'si, kot pantolon alırken, şu markanın şu modelini aldı" diyor. Ya da "Gelir durumu Türkiye standartlarında orta üstü olan erkekler akşam yemeklerinde %.... oranında şu restorantları tercih ettiler ve en çok sipariş verdikleri yemek ...... diyebiliyorlar...

Ne kadar güzel değil mi?!

Sayenizde bir de para kazanıyorlar. Peki ya siz, sizin konumunuz ne olacak?
..............

Bu örneklerin sayısı ve çeşidi gittikçe artacak ve biz her geçen gün daha halka açılacağız.

Özel Hayatımın hep özel kalmasını İ-S-T-İ-Y-O-R-U-M

- Rahatça alışveriş yapabilmek,

- Kendimi kullanılmış hissetmemek,

- Internette serbestçe sörf yapmak,

- İstemediğim mailleri almamak,
(Adamın birisi bir CD çıkarmış ve şöyle reklam yapıyor, "Hepsi gerçek 1 milyon mail adresi, ederi 60 USD+KDV, yorumu takdirinize bırakıyorum.)

- Bilgisayarımda misafir görmemek istiyorum.

Bana bunları sağlayabilecek yeni "KİŞİSELLEŞTİRME" uygulamalarına ihtiyaç var.

Buradan bütün bankalara,finans kurumlarına, uyanık müteşebbislere, ADVANTAGE'a,BONUS'a, bu sektörü görüp de iştahı kabaranlara sesleniyor:

Özel Hayatımın hep özel kalmasını İ-S-T-İ-Y-O-R-U-M.

Herşey gönlünüzce olsun,




__________________
Güzel günlere

Akın Arslan

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
Akın Arslan
Üye

Toplam 320 yazı
26/10/2001 :  08:52:47 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Merhaba,

Yukarıda tanımlamaya çalıştığım yeni ekonominin yeni sorunlarını sanırım sizler de zaman zaman yaşıyorsunuz. Yaşadıklarımızın belki farkındayız, belki de değil. Ortada bir gerçek var ki dünya her geçen gün karmaşıklaşıyor.

Sizlerin de benzer konulardaki tecrübelerinizden, görüş ve düşüncelerinizden istifade etmek isteriz.



__________________
Güzel günlere

Akın Arslan

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
Trakonya
Yeni Üye

Toplam 4 yazı
26/10/2001 :  23:33:24  Alıntı
Bunların gerçek sorunlar olduğunu düşünmüyorum.

Hiç kimse insanların nakit kullanmalarını kısıtlamıyor. Eğer bu tip bir paranoya(takip ediliyorum) hissine sahip olunacaksa isteyen nakit kullanır. Hatta eldiven kullanırsa paraların üzerinde parmak izi bile kalmaz.

Doğrusu Akın Bey'in mesajlarındaki toplumsal paranoyaya ve komplo teorilerine karşı çıkışlar oldukça hoşuma gitmişti. Böyle bir mesajı sizden hiç ummazdım Akın Bey.

Bahsettiğiniz çalışmalar (bildiğinizi sanıyordum) çok eskiden beri tüketici eğilimlerini tespit etmek için sürdürülmektedir. Bunlar kredi kartları yaygınlaşmadan hatta kullanılmaya başlanmadan çok önce farklı birçok metodlardan yararlanmak suretiyle yapılmaktaydı.

Hatta 50'li yıllarda A.B.D.'de sadece bu iş için kurulmuş yüzlerce şirket bulunmaktaydı.

Bir başka açıdan bakıldığı taktirde yapılan çalışmalar pazarlama açısından tüketicinin aleyhine değil aksine lehine işlemektedir.
Üretim ve tanıtımda doğru hedef kitlelere ulaşabilmekte temel prensip tüketici eğilimlerini doğru tespit etmek ve doğru yorumlamaktır. Gelecek için yeniden yapılanma derken insanların tüketim konusunda tercihlerini bilmeniz ve çok iyi anlamanız gerekmektedir. Hem bu olmasın, hem de geleceği yapılandıralım demek havada kalmış bir sözden öteye geçemez.
İşte gelecek ile ilgili yapılanma, üretim (ürün geliştirme), tanıtım gibi faaliyetlerde doğru kararlar verilmesi hem gelişmenin daha ivedi gerçekleşmesini sağlayacak hem de kalite ve maliyet (fiyat) gibi konularda tüketiciye avantaj olarak geri dönecektir.

Peki tüketicileri takip etmezseniz bu verilere nasıl ulaşacaksınız.! Ayrıca hukukta tanımlanan "Özel Hayat" kavramıyla benim tüketim eğilimlerimin belirlenmesinin ne gibi bir bağlantısı olduğunu doğrusu anlayamadım.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Serbest
Akın Arslan
Üye

Toplam 320 yazı
28/10/2001 :  21:11:16 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Merhaba,

Öncelikle Sayın Savaş’ın değerli katkıları için teşekkür ederim. “Ben pazarlanmak istemiyorum” başlığı altında yazdıklarım, yaşamakta olduğumuz hızlı değişimin en önemli görüntülerinden birisi olan “dijitalleşme” sürecinde, insanlık açısından dikkate alınması gereken ahlaki kuralları hatırlatmaktı. Bu düşüncelerimi asla bir paranoya ya da komplo teorisi yaklaşımları ile değerlendirmeyiniz.

Eğer müşteri ve müşteri tatmini konusunda forum içinde değişik bölümlerde yazdıklarımı okur, şu anda Türkiye’nin en büyük tüketici şikayetleri veritabanı olan sitemiz http://www.sikayetvar.com’u inceler ve editördeki makaleyi kendi bakış açınızdan sorgularsanız, çok farklı çizgide olmadığımızı görebilirsiniz.

Dijitalleşme hayatımıza önemli katma değerler kazandırmaktadır:
* Müşteri ile üstün kaliteli bir ilişki kurma becerisi sayesinde dinamik bir hiyerarşi tanımlanarak, iletişimin fiziksel engellerini ortadan kaldırmıştır. Size bu durumu geçen hafta yaşadığım bir tecrübeyi aktararak açıklamak isterim: haberturk.com’da haberleri izlerken bir banner dikkatimi çekti. Banner’de “11USD’a Sağlık sigortası” haberi vardı. Sanırım, Sigortam.net’in yeni bir kampanyasıydı. Tıkladım ve karşıma kampanya değil sigortam.net’in ana sayfası çıktı. Ana sayfa içinde bir süre aradım ama paketi bulamadım. Aslında biraz da sinirlenmedim değil. Hemen “öneriler” bölümünde bu konudaki rahatsızlığımı ifade ettim. Yaklaşık 20 dk. Sonra sigortam.net’ten yanıt geldi. Hem de altında genel müdür imzası taşıyordu ve banner’deki linki düzeltmişlerdi!... Bu sürat hiçbir klasik yapılanmada olamazdı. Bunu dijitalleşme sağladı.

* Dijitalleşmenin hayatımıza sağladığı bir diğer fayda, gerçek talebe ulaşabilme avantajını bize sunmasıdır. Aslında müşteri veri tabanlarının ve yaptıkları harcamalarının tutulmasının arkasında bu gerçek vardır. Bu noktadaki itirazım ise bizden onay alınıp alınmaması ile ilgilidir. Harcama bilgilerimi tutan ve bu bilgileri bilgime başvurmadan, tamamen ticari amaçla kullanan kurumun benden en azından “yıllık kart kullanımı “ gibi bir bedel talep etmemesi gerekir. Ben işin bu noktasında fırsatçılık olduğunu düşünüyorum. Dileklerim ise şu anda sadece bir temenni. Benzer faaliyet gösteren firmaların sayısı arttıkça ve pazar kızıştıkça, geçmişteki itirazlarımın, müşteri kazanabilmek için rekabette ayırt edici bir rol oynayabileceğini düşünüyorum. En azından bu bilgilerden ben de müşteri olarak istifade etmek isteyebilirim. “Amazon”un kitap satarken müşterilere özel yürüttüğü kişiselleştirme uygulamalarının bir benzeri bu sektörde de internet üzerinden bizlere sunulabilir. Böylece belki de daha mantıklı alışverişler yapabiliriz. Neden olmasın!..

Kredi kartlarına gelince...Yakın bir gelecekte paranın en çok alışık olduğumuz arayüzü olan kağıt parçası tamamen tarihe karışacaktır. En azından gelirinizin ciddi bir kısmını elektronik imzanız ve talimatlarınız doğrultusunda tamamen elektronik ortamda harcayacak, yatırımlarınızı yönlendireceksiniz. Kuşkusuz nakit kullanmak basit ve görünen ilk çözüm olarak karşımıza çıkmaktadır. Yapılan harcamanın kişiye özel sebeplerinden dolayı ektreye yansımamasının sağlanması, bence müşteri beklentilerinin tatmini açısından pazarda rekabette avantajlı bir durum yaratabilir. Bankacıların bu durumu araştırıp, çözüm araçları geliştirmesi farkı yaratmalarına vesile olacaktır. Size şunu temin edebilirim: Çok yakın bir gelecekte, şu anda belki güldüğünüz bu durum, önemli bir bankanın kredi kartı müşterisini arttırmak için geliştirdiği ve reklamlarda kullandığı bir enstrüman olabilir...

Aslında Sayın Savaş’ın tabiri ile bendeki bu (paranoya) durup dururken oluşmadı. Yaşadıklarımın yanında, Thomas Davenport’un “Attention Economy(Dikkat Ekonomisi)” ve Patricia Seybold’un “Customer.com ve Customer Revolution(Müşteri Devrimi)” adlı kitaplarındaki tanımlanan yeni ekonomi ve insan boyutu etkili oldu.

Teknolojiyle gelen müthiş hızla insanlar için birşeyler yaparken, insanın özünün unutulmamasının gerektiğini düşünüyorum. İnsan duygusal bir varlıktır. Özeldir, kendini özel hissetmek ister ve bir özel hayatı olmalıdır. Buna saygı göstermek zorundayız . Yeni ekonominin temelindeki felsefede bu arayış vardır. Hatta rekabette ayırt edici bir durum olarak da ortaya çıkabilmektedir.














__________________
Güzel günlere

Akın Arslan

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.64 saniye.
03:59:37, 19 Nisan 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım